וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש רביעי ואחרון עם שברולט קרוז טורבו

2.10.2012 / 8:33

בחודש הרביעי והאחרון עם שברולט קרוז טורבו, אנחנו מבקרים במוסך לצורך ביצוע טיפול 15,000 ק"מ ואת הקריאה המפורסמת לתיקון. כמה עלה?

בחודש הרביעי במבחן הארוך טווח לשברולט קרוז, מביע השלב המעניין ביותר. השימוש האינטנסיבי ברכב האמריקני שניתן לנו מגיע לשיא כשהשגנו עמו עד לרגע כתיבת שורות אלה רק מעט פחות מ-5,000 קילומטרים בחודש ימים בלבד. הדבר גם אפשר לנו להשיג בקלות את רף ה-15,000 ק"מ שמחייב את הקרוז לבקר במוסך לצורך ביצוע שירות תקופתי. אז תאמנו ביקור ונסענו אל המוסך המרכזי של החברה באזור התעשייה של ראשון לציון.

אל המוסך הגענו בבוקר יום שישי, כך שהמקום היה ריק ושקט יחסית, לפחות לשעות המוקדמות של היום. הרכב התקבל מיד על ידי נציג השירות, שבדק את הרכב, רשם את תלונותינו המיוחדות (רעידה בבלמים וירידה בעצמת הבלימה להזכירכם מהחודש השלישי) והרכב נכנס לעבודה כ-15 דקות לאחר שמסרנו את המפתחות. העבודה על הרכב החלה מיד, על ידי מכונאי צעיר יחסית בגילו, אך קפדן ומקצועי בעבודתו.

הטיפול כלל החלפת שמן המנוע ומסנן השמן וניקוי בלבד של מסנן האוויר על ידי לחץ אוויר (באופן אישי אם זה היה רכבנו הפרטי היינו מעדיפים החלפה מלאה של מסנן האוויר). תלונתנו על הירידה בעצמת הבלימה הצריכה התערבות של מכונאי נוסף שבא לחוות דעה על מצבם של הבלמים והבדיקה מצאה שחיקה לא מאוזנת ברפידות הבלמים ועיוות בצלחות הבלימה הקדמיות - מה שהסביר את שהרגשנו, כאמור ירידה בעצמת הבלימה ורעידות בעת בלימה.

מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו LTZ. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו LTZ/קובי ליאני

היא גם נקראה לתיקון וקיבלה חשבון

במקביל הקרוז טורבו שלנו נדרשה לעבור את תהליך הקריאה לתיקון שפורסמה לפני חודשים אחדים. זו מצריכה פירוק של מגן הגחון של הרכב וחיתוך חלק ניכר ממנו, עד שכל שנותר ממנו הם שני פסי פלסטיק קטנים. ניסור זה של מגן הגחון נועד למנוע, לטענת היצרנית, מקרים בהם שמן שנוזל מהמנוע לאחר טיפול במקרה של רשלנות מצד המכונאי, עלול להצטבר על גבי מגן הגחון ולהתלקח. כך או כך, מגן הגחון בקרוז שלנו היה יבש ונקי מכל שמן מיותר.

ולעלויות: ארבעה ליטרים של שמן נמזגו למנוע בעלות של 157.6 שקל, מסנן שמן המנוע עלה 83.8 שקל, סט רפידות בלם קדמיות עלו 474.9 שקל, זוג צלחות בלימה קדמיות עלו 1,235.6 שקל, תרסיס ניקוי (לצלחות הבלמים) עלה 24.9 שקל, אטם פקק ריקון השמן עלה 10.8 שקל ובקבוק 3 ליטרים של נוזל שמשות עלה 24 שקלים. העבודה עצמה עלתה 392 שקלים, מתוכה 176 שקל לביצוע הטיפול (0.8 שעה) ו-216 שקל להחלפת הבלמים (0.9 שעה). מכאן שבשורה התחתונה, חלקים, עבודה ותוספת של מע"מ 16 אחוזים עמדו על 2,788.17 שקל.

רגע לפני שנפרדים, תקלות, מענות ותלונות של ממש אל הקרוז טורבו אין לנו גם לא כאשר מד המרחק עומד כעת על מעט מעל ל-18,000 קילומטרים בטווח קצר שכזה. מלבד הצורך להחליף את הבלמים, הקרוז מתנהלת ללא קושי וללא זיופים ודבר לא התקלקל בה במשך כל ארבעת החודשים הקשים שהיא עמנו. זה מבחינת העמידות של הרכב בחודשים הראשונים לחיו. מבחינת השימושיות, קל מאוד להתרגל אל הקרוז, אל הדרך שבה היא מתנהלת וגם לסלוח לה במידת מה על חסרונותיה.

ממצאים עד כה:

מנוע וביצועים: מנוע הטורבו של הקרוז עובד יפה מאוד, חלק, נעים, זמין וחסכוני. בשימוש רגיל ויומיומי איתה, קל מאוד לראות 12 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת ובימים שהדלק חוצה בקלות את רף ה-8 שקלים, זה מעודד. אולם, כשנוסעים יותר מ-1,000 קילומטרים בשבוע, זה אומר שמבקרים בתחנת הדלק לפחות פעמיים בשבוע. זה פחות נעים כשבויזה כבר מתגהצים כמעט 400 שקלים על כל תדלוק.

נוחות מושבים: מושבי העור חזרו להנעים בתקופה הזו והפחות חמה של השנה. השמש כבר לא צולה אותם ואלה בתורם לא מטגנים את העור במגע איתם לאחר שחנו בשמש. התמיכה טובה, המושב רך ונעים וקל לבלות בתוכם שעות ארוכות. גם המושב אחורי נוח לא פחות מהצמד הקדמיים.

רעשי מנוע, דרך, רוח: הקרוז כפי שכבר סיפרנו, הנה מכונית שקטה מאוד. ברוב תנאי הדרך ובכל מהירות הגיונית, תא הנוסעים נותר מבודד היטב לרעשים חיצוניים . זה נעים בשיחה וזה נעים בשמיעת מוזיקה ברכב.

אבזור: יש מערכת שמע מודרנית עם יכולת חיבור נגנים ודיסק-און-קי וזה שימושי מאוד, יש גם חלון שמש בגג, אבל בו השתמשנו במספר מועט מאוד של פעמים. אין בקרת אקלים וחבל, אבל הכי חסרו לנו הם חיישני חניה מאחור לפחות. הקרוז היא ארוכה, רחבה ושדה הראיה לאחור בה לא מושלם, אז חיישנים יכלו להיות תוספת מבורכת.

מיזוג אוויר: החום כבר אינו כבד אבל המזגן עדיין חלש בתפוקתו וביכולת שלו לקרר את תא הנוסעים של הקרוז. שתי תכונות בו מפריעות יותר והן פער העצמה בין מצב 3 למצב 4 כאשר 3 חלש מאוד ו-4 חזק מאוד וכן הנטיה של הרכב לכבות את המזגן בכל פעם שהנהג מעמיק את הלחיצה על דוושת הדלק. המשמעות של אלה, היא מעבר תכוף בין עוצמות 3 ו-4 במזגן וכן בעליה מבקעת הכינרת מעלה, המזגן כבוי חלק ניכר מהדרך.

התנהגות: התנהגות של ממש אין כאן, לא בחדות בהגה, לא בתגובות השלדה ולא בריסון המתלים ולכן הנטיה כאן היא לעבר נוחות ונינוחות הנסיעה. זה לא רע ואפילו נפלא כשנוסעים עם המשפחה, אבל הקרוז אינה מתאימה לחובבי הנהיגה והספורטיביות.

בטיחות ואלקטרוניקה: סעיף בו הקרוז חזקה מאוד. 10 כריות אוויר יש לה וגם בקרת יציבות שדרוכה תמיד להתערבות במקרה של החלקה וגם מערכת ABS טובה. גם ציוני מבחני הבטיחות של הגבוהים מאוד.

בלמים: בטיפול התקופתי החודש נמצאה הסיבה לתחושות הלא טובות שלנו מהבלמים. צלחות הבילום נמצאו מעוותות וגם הרפידות נשחקו באופן לא אחיד, מה שיחד עם התפוקה הנמוכה של המערכת גם כחדשה, מעיד על החולשה בסעיף זה. החלפת רכיבי הבלימה העלימה את הרעידות שהתעוררו ההלימה וגם הוסיפו מעט לכוח הבלימה, אבל הדוושה עדיין מרגישה ספוגית וחסרת נשיכה של ממש.

חודש שלישי עם שברולט קרוז טורבו

חודש שני עם שברולט קרוז טורבו

חודש ראשון עם שברולט קרוז טורבו

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully