וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי אגסי הודח מתפקידו בבטר פלייס

ימשיך כחבר הנהלה בעל מניות. במקומו ימונה לתפקיד המנכ"ל איוון ת'ורנלי ששימש בכיר החברה באוסטרליה. "נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה"

בטר פלייס, משווקת המכונית החשמלית רנו פלואנס ZE בישראל, הודיעה היום (שלישי) כי מייסד החברה שי אגסי עוזב את תפקידו הנוכחי כמנכ"ל לאחר חמש שנים. את מקומו ימלא כעת איוון תו'רנלי שהיה מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה ומונה מתוקף השינויים במטה למנכ"ל גלובאלי. אגסי ימשיך בבטר-פלייס בתפקיד חבר הנהלת הדירקטוריון ויישאר בעל מניות.

בשיחות שערכנו בימים האחרונים במסגרת השקת כלי-הרכב החדשים של רנו באיטליה, הביעו בפנינו בכירים ברנו העולמית אי שביעות רצון מאופן ניהולה והתנהלותה של בטר פלייס בישראל ובעולם, ולא הסתירו את העובדה כי הם נמצאים במהלך חשיבה מעמיקה בנוגע להמשך העבודה עם החברה. אולם גם לנוכח דברים אלה, קשה היה לצפות להדחתו של יש אגסי, מקים חברת בטר פלייס.

איוון תורנלי שנכנס לנעליו של אגסי אמר כי הוא שמח על המינוי: "לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף אל בטר-פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם". עוד הוסיף המנכ"ל החדש "יש לנו תשתית טעינה והחלפה, ראשונה בעולם, שמשרת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה. אנחנו נתמקד בראש ובראשונה בלקוחות החברה הפרטיים והעסקיים שמספרם הולך וגדל. אנחנו נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה".

אחת הסיבות לאי שביעות הרצון של הצרפתים, מייצרי המכונית החשמלית, היא כמובן אי עמידה ביעדי המכירות של החברה. בהתאם להצהרות בטר פלייס, עד כה אמורה הייתה החברה למסור בשלושת השווקים בעולם (ישראל, דנמרק ואוסטרליה) 15 אלף יחידות מהפלואנס ZE, אך עד כה נמסרו בישראל כ-500 יחידות בלבד. בשווקים האחרים מתמודדת בטר פלייס עם קשיים רבים, בניהם גם חוסר האהדה לישראל, אשר מכבידים על שיווק המכונית החשמלית. באוסטריה לעומת זאת, ה-ZE מצליחה מאוד, גם בגרסה שאינה מאפשרת אתהחלפת הסוללה, אך זו אינה משווקת דרך בטר פלייס.


בטר פלייס נחשבה בעבר וגם היום לחלוצה בתחום המכוניות החשמליות והרנו פלואנס ZE היא המכונית היחידה בעולם להציע את האפשרות להחליף את הסוללה בתוך דקות לשם הארכת טווח הנסיעה. בחודש האחרון, החלה בטר פלייס לשווק מחדש את המכונית החשמלית בשוק הישראלי. במפגש האחרון שלנו עם אנשי רנו, סיפרו אלה כי בקרוב תוצג הפלואנס ZE דור 2 שתציע סוללה חדשה בעלת קיבולת חשמל גדולה יותר לטובת טווח נסיעה ארוך יותר.


אגסי שהקים את החברה ב-2007 בהשקעה של 200 מיליון דולרים, סיכם את כהונתו וציין כי "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".

מבחן לרנו פלואנס חשמלית
עוד הרבה על בטר פלייס בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully