וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה מלך המחליקים של אירופה?

אפרת הופמן

7.10.2012 / 8:02

ספורט הדריפטינג עולה בשנים האחרונות יותר ויותר על גלי הפופולאריות בעולם. למה? כי זה חדש ומרענן, רועש, צבעוני ובעיקר מוטרף. זה king of Europe

דריפטינג הוא ספורט יפני שעטוף בעטיפה אמריקאית צבעונית והוא כולו חי, בועט ומבעבע ביבשת אירופה.KOE (king of Europe) היא אליפות הססגונית והבכירה ביותר באירופה שנודדת ברחבי היבשת בכל שנה משנת 2005 והסתמנה בשנים האחרונות כליגה שמובילה את הסצינה. היא מונה את מספר נציגויות המדינות הגדול ביותר בעולם, כ-21 מדינות כולל ישראל
ועוברת בין מספר המדינות הרב ביותר שנרשם עד כה בתחום כמו: ספרד, יוון, בלגיה, צרפת, הולנד, הונגריה, רומניה, סלובקיה, קרואטיה, סרביה, בולגריה, אוקרינה ועוד.


בחירת אזורי התחרות בכל מדינה תמיד שואף להיות מעניין ומקורי כמו הכיכר האדומה במוסקבה למשל או מסלול פורמולה 1 בהונגריה ומושך עשרות אלפי מעריצים וחובבי דריפטינג לצפות בקהל, בנוסף התחרות משודרת בשידור ישיר בערוץ האינטרנט של KOE והתוכנית הערוכה והמסוקרת מהתחרות משודרת בערוצי טלויזיה ואינטרנט ברחבי העולם ביותר מ60 מליון בתים. כמובן כמו כל אירוע דריפטינג אמיתי, רוב העניין ובכלל כל המידע עובר דרך האינטרנט ואחרי כל תחרות יוצאים "סרטוני הדריפטינג" שבזכותם למעשה הספורט הפך לפופלארי וטרנדי כל כך.

האנשים מאחרי הצמיגים והעשן

הכוכבים הלא פחות חשובים מהדריפטרים עצמם הם הרכבים שמתחרים בליגה. אולי קודם חשוב לציין שרכב דריפטינג מקצועי ייעודי, נבנה במיוחד לספורט זה והמכנה המשותף של רכבי דריפטינג הוא: הנעה אחורית, מופחת משקל, בעלי דפרנציאל נעול או מוגבל החלקה, הנד-ברקס הידראולי (שיש לו שימוש רב), מיגוני בטיחות כמו כלוב התהפכות ומערכות כיבוי אש וכוח. הרבה הרבה כוח! כל כך הרבה כוח שבעולם שיפורי רכבי דריפטינג שוקלים לשנות את יחידות הכוח מסוסים לאורוות.

אגב, בכלי רכב מסוג זה הכוח בא לידי ביטוי בעיקר במומנט ולאו דווקא רק במהירות. עוד נתון מעניין הוא שבאליפויות דריפטינג בנושא שיפורי הרכב הכל מותר, אין הגבלה של כוח או כל דבר אחר בבנייתו, אפשר להשתיל מנוע של מטוס סילון בתוך טראבנט. כל עוד זה עומד בדרישות הבטיחות, הכל טוב.

ניתן לראות בליגה מרכבי ב.מ.וו על כל סוגיו, דגמיו ושנתוניו, דרך ניסאן סקייליין וסילביה, מזדהRX 7 ו-RX8, פורד מוסטנג, טויוטהAE86 מפורסמת וסופרה, כולל הכלאות מפחידות כמו ב.מ.וו וניסאן סלביה עם מנוע של קורבט או ב.מ.וו עם מנוע של טויוטה סופרה.

חלקם מגיעים להספק של 800 ו-900 כוחות סוס ובבניית רכב דריפטינג תחרותי השמים הם הגבול מזוויות היגוי של למעלה מ-60 מעלות דרך דחיפת המנוע לכיוון תא הנהג על מנת ליצור חלוקת משקל מתאימה יותר, ועד הסבה של רכבי הנעה קדמית להנעה אחורית שרוצים להיות ממש יצירתיים. בנוסף למלחמת החימוש חסרת הגבולות נוסיף את טובי הדריפטרים שמגיעים מכל רחבי העולם: איטלקים, שוויצרים, גרמנים, אוסטרים, צרפתים, הונגרים, רומנים, סרבים, פולנים, ספרדים, ועוד והנה הופה'לה קיבלנו מופע מוטרף של צבע, רעש, ריח וטעם של עוד (וגומי).

שיא עונת 2012 ירשם בסלובקיה רינג, באירוע ענק בו ישתתפו 67 נהגים מ-21 מדינות הכוללות בין השאר את יפן, ברשות הדריפטר המפורסם ביותר בעולם, דאיגו סאייטו ואלופי הליגה היפנית, ואפילו משלחת מערב הסעודית שתגיע באופן יוצא דופן. אבל הקרב האמיתי יהיה בין חמשת הפיינליסטים שילחמו על תואר אלוףKOE 2013, שאגב כולם רכובים על גבי ב.מ.וו מסדרה 3 לדורותיה. המתחרה הרומני על E30, הצרפתי על E36, הסלובקי וההונגרי על E46 והאיטלקי על E92. הנהג האיטלקי אגב, יגיע לתחרות עם רגל שמאל מגובסת + התקן מיוחד של דוושת הקלאץ' לגבס! (בלי צחוק זה אמיתי לגמרי).

הצד הישראלי

גם אנחנו (אדם ואני - אפרת) נהיה בתחרות, לא רק בתור מתחרים אלא בעיקר כנותני חסות. העונהMYWAY DRIFT SCHOOL נתנה חסות לליגה ועובדת בשיתוף פעולה עם הפדרציה כבית ספר מקצועי לדריפטינג למעוניינים להיכנס לתחום בצורה מקצועית.

תחרויות דריפטינג בעולם הם אירועים קלילים צבעוניים ומרהיבים, הם בנויים בשיטה שונה ממירוץ נגד השעון או מירוץ נגד מתחרים נוספים אלא בשיטת טבלת nock out system בה עולים 32 נהגים אשר מתחלקים ל-16 בתים ומתחרים בזוגות האחד בשני. הקרבות בין כלי הרכב בנוסף לסגנון נהיגה במימד אחר ("על הצד") והשיפוט הסובייקטיבי (ללא שעון עצר אלא בעזרת שופטים) בשיתוף הקהל לעיתים קרובות, נותן חוויה שונה של צפייה במרוץ. זה ספורט וירטואוזי שכל תכליתו היא לתת שואו מדהים לקהל ובהחלט שווה צפייה לא רק לחובבי נהיגה ורכב אלא לכל אחד שחובב את החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully