וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפולו התקלקלה, הלקוח התלונן, צ'מפיון התעלמה

18.11.2012 / 7:22

הגיר נתקע, המנוע הרעיש והמוסך מתקשה לזהות את הליקויים ומתעלם מהלקוח. צ'מפיון מוטורס בתגובה "נפעל להביא לשביעות רצונו"

א' הוא תושב צפון הארץ ולקוח וותיק של צ'מפיון מוטורס. לפני כשנתיים הוא רכש פולקסווגן פולו חדשה עם מנוע TSI ותיבת הילוכים כפולת מצמדים מסוג DSG. זו אינה הפעם הראשונה שאנו מדווחים על סדרת קלקולים בשילוב מנוע וגיר זה, ולא האריכו הימים וגם הפולקסווגן פולו של א' מצפון הארץ פשוט לא הפסיקה להתקלקל. אך מה עשו בחברה? לדבריו, פשוט התעלמו ממנו.

מסכת הטרטור של א' החלה כאשר הפולקסווגן פולו שלו החלה להשמיע רעשים מוזרים לדבריו מתיבת ההילוכים. פעם אחר פעם הוא ניגש אל מוסך החברה בחיפה ושם, בנסיעות עם מנהל המוסך, הובהר לו כי זה אופיו של הגיר המדובר והרעשים הם חלק מפעולתו. א' התעקש ולבסוף החליטו במוסך להחליף את המכטרונקס, ה'מח' של תיבת ההילוכים. לא' נאמר כי החלק הוזמן מחו"ל ויגיע רק בעוד חודשיים (!). בינתיים הורו לו להמשיך לנהוג ברכב וציינו כי "לא יקרה לו כלום" לדבריו.

אולם ימים אחדים אחר כך, תיבת ההילוכים נתקעה פעם אחר פעם בהילוך וקול הדפיקות החמיר עד כדי כך שהשימוש ברכב נעשה לא הגיוני. וכך, חודשיים לאחר מכן החלק הגיע ותיבת ההילוכים תוקנה. אך האם בכך בא לסיומו פרק אי הנעימות? לא.

מבחן השוואתי פולקסווגן פולו TSI מול פורד פיאסטה מול אופל קורסה. קובי ליאני
תיבת ההילוכים DSG גם כאן התקלקלה והוחלף מוח הניהול/קובי ליאני

אחרי תיבת ההילוכים, גם המנוע מתקלקל

בחודש אפריל החל מנוע הרכב להשמיע רעשים גם הוא. א' שלא רצה לסכן את שלום המנוע ניגש בדחיפות שוב למוסך החברה בחיפה. אולם שם הרכב נבדק ו... נמצא תקין. "הכל תקין, אתה יכול לחזור לנסוע" אמרו לו שם, אולם א' מספר שהרעש הוסיף להתחזק והוא הגיע 3 פעמים נוספות לבדיקה במוסך שבכולן נאמר לו שהרכב תקין. א' לא קיבל את האבחנה ודרש בדיקה נוספת עם מנהל המוסך. זה ביצע נסיעה ברכב וקבע - שרשרת התזמון אינה תקינה - ארבעה חודשים לאחר התלונה הראשונה בנושא.

מנהל המוסך הודיע לו ששוב החלק יוזמן וא' יקרא להחלפה. אולם הטלפון מהמוסך לא הגיע. א' שלא יכול היה להשתמש ברכבו צלצל פעמים רבות למוסך והשאיר הודעות, אך לא זכה למענה. רק שבוע אחר כך צלצל נציג השירות אל א' והודיע לו שהתיקון יבוצע במסגרת "רצון טוב" של החברה, אך יהיה על א' לשלם את עלות העבודה. בלית ברירה א' הסכים והתבקש להמתין להגעת החלק למוסך ולטלפון לזימון.

והטלפון הגיע? כמובן שלא. למרות אינסוף שיחות טלפון והשארת הודעות, חודשיים לאחר השיחה עם נציג השירות, עדיין אין קשר עם המוסך. א' החליט לצלצל אל מחסן החלפים לוודא שהחלק אכן הגיע בזמן הזה, אך לתדהמתו גילה כי כלל לא נפתחה הזמנה לשרשרת תזמון עבור רכבו.

א' רתח ודרש לשוחח עם מנהל המוסך, וזה יצר עמו קשר שעה אחר כך ומה התגלה? שהחלק היה במלאי וכלל לא היה חסר או שהיה צורך להזמינו. הרכב נכנס לתיקון וא' נדרש לשלם על כך 1,500 שקלים. א' לא היה שקט ופנה אלינו בתלונה עם סיפור זה וגם באוזנינו הוא נשמע מקומם – התעלמות שכזו וליקויים שכאלה ברכב שעבר בקושי 50,000 ק"מ אינם ראויים לכל הדעות. את סיפורו של א' העברנו אל צ'מפיון מוטורס וזו תגובתם כלשונה:

תגובת צ'מפיון מוטורס: "אין זה דבר שנעשה בזדון"

"הלקוח מטופל על ידי הסניף בחיפה לאחר שרכש את הרכב במאי 2010. כשנה לאחר קניית הרכב, הלקוח התלונן בנושא תיבת ההילוכים, שנבדקה מספר פעמים ללא ממצאים. בשלב מסוים זוהתה בעיה אשר הצריכה החלפת חלק שלא היה זמין בזמן התיקון במלאי היצרן. מיד עם קבלת החלק הלקוח זומן לתיקון, שנעשה במהירות האפשרית, ללא שום חיוב של הלקוח, לא של החלק או שעות העבודה.

כשנה לאחר התיקון שלעיל, הלקוח הגיע לטיפול תקופתי, שם אובחן בנוסף, בהמשך לפנייתו, רעש משרשרת התזמון. התיקון של השרשרת שבוצע נעשה ללא כל חיוב - חלקים או שעות עבודה. זאת על אף שהרכב היה מעבר לתקופת האחריות, ומתוך מחווה של רצון טוב והערכה כלפי הלקוח.

בהמשך לפנייתכם בעניין, הלקוח נחשב כלקוח טוב וותיק של הסניף. אם הוא מסתובב עם תחושה כמתואר במכתבו, צר לנו על כך, ואין זה דבר שנעשה בזדון. הנהלת הסניף תתקשר עם הלקוח ותפעל להביא לשביעות רצונו ולהשבת אמונו ברכב ובסניף המטפל".

גם אתם סובלים משירות לא הוגן? פנו אלינו וננסה לסייע לכם

עוד מקרי שירות ותלונות במדור 'על הליפט' בוואלה! רכב

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully