וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטידיפ: צבע מט להמונים

צביעת המט הפכה מזמן ללהיט החדש בעולם הרכב. שימוש חדש וישראלי לטכנולוגיית ה'פלסטידיפ' מביאה מהפכה של ממש. המחיר, החל מ-5,000 שקל

כמעט בכל קניית רכב חדש, נדרש הקונה לשלם פרמיה בת מאות ועד אלפי שקלים עבור צביעת הרכב בצבע מטאלי - הצבע המבריק שכולנו למדנו לאהוב במרוצת השנים. אולם דווקא יצרניות הרכב דאגו לשלוח אל תערוכות הרכב את מכוניות הקונספט שלהם כשהן צבועות בצבע מט. צבע שהיה אולי צעד אחד לאחור, אבל לבטח שני צעדים לפנים מבחינת האפקט הוויזואלי.

עד כה מסתובבות בישראל מספר מכוניות בודדות שצבועות בצבע מט, רובן שחורות והן עושות זאת בעזרת שתי שיטות עיקריות - הראשונה צביעה קונבנציונלית של הרכב בצבע מט, והשניה, הנחת מדבקה ייעודית בצבע זה. לכל שיטה ישנם יתרונות כמובן, אך גם חסרונות - הצביעה היא בלתי הפיכה, המדבקה מאבדת את צורתה ומתקלפת וגם הגימור בנקודות בעייתיות רחוק מלהיות מושלם. יתרה מזאת, שתי השיטות יקרות למדי.

כאן למעשה אנו פוגשים בשיטה השלישית, החדשה והחמה היום בישראל. זו שוכללה לרמתה הגבוהה הנוכחית על ידי שני מקומיים, ערן ואבי מחברת אוטומט וזו נקראת 'פלסטידיפ'. במקור, שיטה זו אפשרה ליצרני כלי עבודה לצפות את אלה בחומר פלסטי עמיד, אך לאחר שכלול וניסוי שנמשך כחצי שנה, הוסב התהליך לצביעת וציפוי רכב.

צבע מט ייחודי לרכב בישראל. קובי ליאני
הרכב כוסה בנייר על החלונות והמראות/קובי ליאני

הביצוע פשוט, התוצאה מדהימה

על רכב נקי, שלא משנה מה צבעו וללא צורך בפירוק של חלונות, גומיות, ידיות או מראות, מדבק נייר על חלונות הרכב ושאר החלקים שאמורים להישאר בצבעם ואז מרוסס הפלסטידיפ על הרכב באמצעות אקדח ריסוס מיוחד. הצבע (מט או מבריק) מונח במספר שכבות באופן אחיד על גבי הרכב כולו או החלק הרלוונטי, כשבן כל אחת מהן ישנו זמן מוגדר לייבוש.

חומר הפלסטידיפ שמרוסס על הרכב חודר לכל המרווחים, אינו נוזל וגם שואף להשיג עובי אחיד על כל המשטחים. משום שהוא מונח על חלקי הרכב ולא נקשר אליהם כימית, אין הבדלי גוונים בצביעת חלקי פח לעומת פלסטיק, כך שהרכב מקבל צביעה חלקה וקבועה בכל מקום ובכיסוי מלא.

בגמר צביעת השכבות ויבוש קצר, מוסרים כיסויי הנייר מהחלונות וכאן בעצם מגלים יתרון נוסף של הפלסטידיפ - הוא מתקשח לציפוי גמיש הדומה למדבקה חזקה ועמידה גם בפני שטיפת הרכב בגרניק ובפגעי מזג אוויר, אך הסרתו במקרה הצורך קלה מאוד (למשל מגומיות החלונות) ואינה מצריכה שימוש בסכין יפנית שעלולה לשרוט את הרכב. הרכב הנצבע בהדגמה לה זכינו נצבע בצבע תכלת מט, כך שאת הרכב ניתן לצבוע בכל צבע מתוך מבחר עצום. בסוף העבודה, הרכב נראה מצוין לא רק תחת תאורת חדר הצבע, אלא גם תחת קרני השמש. גם בדיקה מדוקדקת של הגימור בעבודה נשאירה אותנו מרוצים - הצבע מכסה את הרכב בצורה מושלמת. במקרה של פגיעה ברכב או שריטה, ניתן לתקן בקלות את החלק שניזוק ושוב ללא הבדלי גוון.

ההפתעה האחרונה של צביעת הפלסטדיפ מגיעה במחיר. לעומת צביעת המט והנחת המדבקות היקרות, צביעת מכונית סטנדרטית בגודלה יחל ב-5,000 שקלים ויגיע עד כדי 12,000 שקל לרכב גדול ממדים (טנדרים כמו פורד F350 ומסחריות גדולות). אנחנו אהבנו.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על צביעת רכב בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילת הרכב הגדולה בישראל

צבע מט ייחודי לרכב בישראל. קובי אליהו
התוצאה: צבע מט מרהיב, עמיד וקל לתיקון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully