וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'מפיון רכשה חזרה סקודה שלא הפסיקה להתקלקל

31.12.2012 / 8:20

הסקודה ייטי שרכשה ע' לא הפסיק לטענתה להתקלקל. היא שמרה את כל המסמכים, הקליטה את נציגי החברה וצ'מפיון מוטורס, היבואנית, תרכוש אותו חזרה

הסיפור שלפנינו מראה שעם מעט תושייה וערנות, אפשר ללמד גם את הקשוחים שביבואני הרכב לקחת אחריות במקום להתנער ממנה. בתאריך 4.1.2012 קיבלה ע', לקוחה וותיקה של החברה, את הסקודה ייטי שרכשה כחדש מדגם 1.2 TSI עם תיבת הילוכים ידנית - הרכב השביעי (!) שרכשה ע' בזה אחר זה מצ'מפיון מוטורס. עוד באותו יום הותקנו קודנית (למניעת גניבה) ומערכת שמע טובה יותר שמגיעה עם הייטי המאובזר על ידי קלאס A, מתקין מורשה של צ'מפיון מוטורס אליו הופניתה לדבריה.

אולם כבר במעמד קבלת הרכב, שמה לב ע' לתופעה לא מוכרת שבה מגב החלון האחורי פועל מעצמו, גם ללא הפעלה ישירה של זה. ע' התלוננה על כך, אך תלונתה לא נרשמה משום מה. זו למעשה הייתה התקלה הראשונה ברכבה של ע', שכן בשבועות הספורים שלאחר קבלת הרכב, כבר הספיקה לדווח למוסך החברה 'אוטו בדק' על צריכת דלק מוגזמת, זמזום מלוח המחוונים ו'שריקה' מצד ימין של האוטו, אך במוסך סכמו ואמרו שהרכב תקין.

ע' המשיכה בתלונותיה ולה נמסר ממוסך צ'מפיון מוטורס כי התקנת מערכת השמע היא שגרמה לכל התקלות, שכאמור, כלל לא היו לטענת המוסך בביקורים הקודמים ולפיכך, על ע' לשאת בכל הוצאות הבדיקה של הרכב כולל עלות הרכב החלופי שקיבלה. באותו מעמד, מערכת השמע נותקה והבעיות ברכב לא נעלמו.

ב-19.6.12 הרכב מוכנס שוב למוסך החברה והפעם עם תלונות על מערכת איוורור הפועלת באופן לא אחיד, על מערכת "עקוב אחרי" שעובדת לסירוגין, המגב האחורי אינו פועל כנדרש, דיפון הדלת האחורית התנתק ממקומו מזמזם ומקרקש, תא הנוסעים מצקצק ובעיקר לוח המחוונים, בעת התנעת הרכב ישנו רעש מקדמת הרכב העלול להיות רעשי שרשרת תזמון (תקלה מוכרת במנועי TSI) ולכן הרכב שהה 5 ימים במוסך החברה. בסופם ע' נתבקשה לקחת את הרכב בטענה שהיא מפעילה לא נכון את המיזוג ולא מעבר לכך.

התקלות לא נפסקות

פחות מחודשיים אחר כך, שבה ע' למוסך החברה ותלונותיה כללו הופעת התראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים למרות שלחץ לא היה נמוך, פונקציית "עקוב אחרי" אינה עובדת, המזגן מפסיק לקרר בעת שהרכב מבצע פניה, המגב האחורי ממשיך לפעול באופן עצמאי, החלונות החשמליים הקדמיים מרעישים בהורדתם, המנוע בסרק משתנק ומגמגם, נשמעו רעשים מתכתיים חזקים מקדמת הרכב בזמן עמידה. עוד לטענתה, מאז הביקור במוסך לרכב יש קשיים בהאצה, צריכת הדלק ממשיכה לעלות ועוד. חיבור הרכב לסריקת תקלות גילה מגוון תקלות חשמליות, ביניהן קצר חשמלי דלת נהג שארעה (ע"פ התאריך קרות התקלה במחשב הרכב) בעת שהיית הרכב במרכז הטכני בפעם הראשונה, בעיה חשמלית בכל כריות האוויר ברכב ועוד, כל זה כאשר הרכב טרם הספיק לצבור 5,000 קילומטרים. הרכב שוהה במוסך ל-4 ימים נוספים ושוב ע' מקבלת תשובה שהרכב תקין.

ע' שנואשה לטענתה מהתקלות הלא מטופלות ברכבה, דרשה את החלפתו בחדש, אך בפגישה שנערכה עם בכירי סקודה בישראל, נמסר לה שהרכב תקין ואין עילה להחלפתו. בינתיים, ע' המשיכה לפקוד את מוסכי החברה בתלונה על ליקויים ברכב ולמרות שהוחלפו מנגנוני החלונות הקדמיים, עניין הרעש בפתיחתם לא בא לכדי סיום.

ההצעה, החזרה בה והפניה אלינו

ב-12 בדצמבר, נציגי צ'מפיון יצרו קשר עם ע' והודיעו לה כי ברצונם להחזיר לה את כספה בתמורה לרכב התקול לטענתה, אך חמישה ימים אחר כך, שינו אנשי צ'מפיון מוטורס את דעתם והציעו לע' רק 85 אלף שקלים תמורת רכבה (מחירון הרכב כ-103 אלף שקלים ביום ההצעה). ההסבר לכך, כפי שעולה מההקלטות שביצעה ע' לשיחה עם נציגי החברה היו כדלהלן: "זה ההתקנות שעשית, זה העניין שלך (מערכת שמע והחלונות). הרכב תקין. לא נספק את הגחמות שלך. לא נראה לך, תישארי עם הרכב ולכי למרכז שירות. מגב אחורי זו לא תקלה כמו גם לא החלונות הקדמיים." בידי ע' הקלטות נוספות של שיחות עם אנשי החברה שבחלקן נטען במרומז כי ע' גורמת בעצמה לתקלות במכוניותיה.

בשלב זה פנתה ע' אלינו בוואלה! רכב לבקשת סיוע ואת סיפור המקרה שלה העברנו אל צ'מפיון מוטורס וזו תגובת החברה:

"פניית הלקוחה סובלת לכל אורכה מאי דיוקים בלשון המעטה. הלקוחה הגיעה אלינו לראשונה עם תלונות שהיו קשורות באופן ודאי להתקנות חיצוניות. אלו לא בוצעו על ידנו, אלא על ידי ספק חיצוני שלה, וטופלו ללא חיוב, בליווי אישי מצד גורמים מקצועיים בכירים בצ'מפיון. הטענות המגיעות בהמשך המכתב, היו קשורות לאותה התקנה חיצונית, ולא לפעילות המוסך. שאר טענות הלקוחה המפורטות, נבדקו בדיקה יסודית אשר הובילה למסקנה כי מדובר בהיכרות הרכב ותפעולו. הסברים מתאימים ניתנו ללקוחה בע"פ ובכתב בצורה מפורטת שאינה מסתירה אף פרט, כשמנגד הלקוחה מוציאה מכל פרופורציה את הבעיות כביכול שהיו לה ברכב (אשר מרביתן התגלו כלא מוצדקות) לכל אורך הדרך. הצעתנו לבצע עסקת BUY BACK במחיר מחירון מלא תקפה, תוך שאנו נספוג את הבדלי הערך בין מחיר המחירון למחיר אותו נצליח לקבל בפועל, זאת כמחווה של רצון טוב ולפנים משורת הדין בלבד."

בסופו של דבר ולאחר התערבותנו בעניין זה, גם לסיפור זה שמצדו האחד נמצאת ע' הטוענת לסדרת תקלות ברכבה ומנגד נמצאת צ'מפיון מוטורס הטוענת כי מרבית התקלות כלל לא קיימות ברכב, ישנו סוף. צ'מפיון מוטורס הסכימה לרכוש מע' את רכבה בחזרה במחיר מחירון מלא כדי לסיים את הפרשה.

גם אתם חשים שנוהגים בכם שלא כראוי? פנו אלינו וננסה לסייע לכם

ממשיכים לדבר על שירות ומוסכים בפורום הרכב של וואלה!

עולם רכב שלא הכרתם בעמוד הפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully