וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: יד ראשונה מהסנדק

רוצים להיות הדון? צמד מכוניות לינקולן מפוארות שככבו בסרט הסנדק ב-1972 תוצגנה למכירה פומבית בארה"ב באמצע ינואר הקרוב

לא מעט מכוניות היסטוריות פוקדות בשנה-שנתיים האחרונות מכירות פומביות. רק בחודש האחרון דיווחנו כאן על הבאטמוביל המקורית משנות ה-60 שנמכרה במסגרת כזו, וכעת מפרסמת חברת 'בוהמס' כי בבכורת אירוע שיערך ב-17 בינואר בסקוסטיידל אריזונה, יקדמו מארגני המקום שתי מכוניות לינקולן מסדרת קופה ולימוזין שלקחו חלק בסרט "הסנדק" ב-1972 בכיכובו של מרלון ברנדו המנוח.

המכונית הראשונה שתעלה לבמות היא לינקולן קופה V12 משודכת לתיבת שלושה הילוכים ידנית. בסצנה הגדולה ביותר שלה בסרט, רוססה על ידי תריסר רוצחים חמושים בטומיגאן, כשאת ההגה אחז סאני קורליאונה - שברגע האחרון בחייו עצר בביקורת אגרה ליד לונג' ביץ' וחוסל במקום. למרבה המזל, לצוות שאחראי על המכוניות הייתה גישה לעוד שני אקזמפלרים, כך שהמכונית שתמכר תגיע מלוקקת ללא רבב לבעליה החדשים.

המכונית השנייה נבנתה ותוכננה במיוחד לסרט, תוך שינויים קלים, וזו לינקולן לימוזין "קאסטום" שבקרביה מותקן אותו מנוע כמו בגרסת הקופה. גודלה המרשים (7 מושבים) ועיצובה היו בדיוק מה שחיפשו מפיקי הסרט כדי לחזק את אחת מן הסצינות החשובות ביותר בסרט, במהלכה חולף דון קורליאונה (מרלון ברנדו) על פניו אויביו המשתאים בעמדת עצי אשוח לחג המולד, כשלאלה התחוור ששרד את ניסיון ההתנקשות בחייו. היא נחשבת לנדירה יותר מהשתיים, שכן ממנה יוצרו רק 295 עותקים.

מאז שירותן בסרט, שתי המכוניות האמריקניות נשמרו במחסן מבוקר אלקטרונית לחום וקור, והשימוש בהן היה נדיר. כיום הן נמצאות בבעלות האספן המפורסם והאמיד יוג'ין ברדסלי, אולם הוא טרם נקב במחיר שנדרש עבור כל אחת מהן. אם אתם באמת רוצים להניח יד ורגל על פיסה קולנועית שווה במיוחד, תנו להם הצעה שלא יוכלו לסרב לה.


עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully