וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורד גשם? התשתית קורסת. מה עושים?

7.1.2013 / 11:04

הרכבת טובעת, איילון מוצף, כבישים נחסמים, הרמזורים שובקים ומדינת ישראל תקועה בפקק. סיוט שנקרא תשתית

"בישראל יש 330 ימי שמש" נהגנו להשתחצן בפני חברינו האירופים, הצמאים לקרני שמש, כשגם באוגוסט הם זוכים למקלחות מזדמנות ובחורף עורמים שלג בצדדי הדרכים. אבל התפישה הזו תקעה אותנו הרחק מאחור מבחינת הכושר להתמודד עם שתי טיפות של מים.

כל מי שיצא אל הדרך הבוקר בישראל, נתקל בחומה של כלי רכב. לא עוד פקק שגרתי בכניסה לגוש דן, אלא תקיעה של ממש עם אפס יכולת תנועה. והסיבות? אלה מגוונות מאוד - רכבת ישראל לא מצליחה לנוע על המסילות ולאסוף נוסעים כי הכניסות לתחנות מוצפות עד צוואר, מאות צמתים מרומזרים מהווים מלכודות לנהגים לאחר שאורות ההכוונה נעלמו עם הופעת הלחות הראשונה וחברת נתיבי אילון מפרסמת אזהרות על חסימה אפשרית של עורק התחבורה העמוס בישראל בשל הצפות אפשריות (מדי) בנחל הגועש לו מתחת. כל זה ועוד לא מנינו את שלוליות הענק שמכסות כבישים שלמים ומסכנות כלי רכב העוברים בהן, את העצים שקורסים וחוסמים צירים ואת התחבורה הציבורית שאינה עומדת בעומס. ישראל אינה ערוכה לגשם.

הריאיון הקבוע עם גורמי החילוץ וההצלה בירושלים וצילום הטרקטורים שאמורים לפנות את שני הסנטימטרים של השלג שאולי יערמו בימים הקרובים, הפך כבר למנהג קבוע של גורמי החדשות בישראל. אולם מסתבר שבדרך לשם, אלה כלל לא מבחינים בקריסה התחבורתית של ישראל. שכן כשהרכבות הכבדות מושבתות והאוטובוסים לא מצליחים לעמוד בעומס, אלה שלא יכולים לעבוד מהבית, פונים בלית ברירה אל המכונית הפרטית, רק כדי להיתקע בפקק הקרוב לביתם. ממש כמו כולם.

אז איך קורה הדבר שיומיים של גשם עוצרים את ישראל? במשרד התחבורה מספרים על השקעה חסרת תקדים בתשתיות בישראל - מיליארדים על גבי מילארדים בסלילת וחידוש כבישים, בהקמת מחלפים ובניה מחודשת של צמתים. אבל איך זה שלמרות כל הכסף שזורם על האספלט, הניקוז נחסם אחרי ליטרים בודדים? אירוע חריג, נדיר וחד פעמי שקורה כל שנה שוב ושוב.

לכם הנהגים לא נותר שוב אלא לדאוג לעצמכם. במידה ונאלצתם להשתמש ברכבכם הפרטי בימים הגשומים הללו, כדאי לזכור כמה דברים חשובים:

1. לוודא שמגבי הרכב תקינים ומפנים מים כראוי מהשמשה הקדמית ומהאחורית, במידה ויש שם מגב. עלות מגבים נאמדת בעשרות שקלים בודדים, בעוד ששימוש במגב שאינו תקין פוגע מאוד ביכולת שלכם לראות את הדרך.

2. כדי למנוע הצטברות אדים ברכב, הפנו את זרם האוויר אל השמשה הקדמית, כוונו את החימום לטמפרטורה הגבוהה ביותר ומנגד, הדליקו את המזגן (AC). האוויר היבש שיפלט מהמערכת יסלק תוך שניות את האדים מהשמשות. כדאי גם להפעיל את מפשיר האדים בחלון האחורי.

3. הכבישים חלקים, זו עובדה. זה כמובן אומר שעליכם להתאים את מהירות הנסיעה שלכם בקפידה לתנאי הדרך. כביש חלק אומר בלימה ממושכת יותר ומרחק עצירה גדול יותר ולכן שימרו מרחק.

4. שלוליות הן סכנה גדולה מאוד בכביש. מפגש עם שלולית עמוקה עלול להטביע את הרכב ולגרום להרס כללי, אך מפגש עם שלולית, גם כזו שאינה עמוקה, במהירות גבוהה עלול לגרום לציפה וניתוק של הצמיגים מהכביש, לאבדן אחיזה ושליטה מוחלטים וחלילה לתאונה. עליכם להימנע ככל הניתן ממפגש עם שלוליות ובמידת אין ברירה, יש להפחית מהירות ככל הניתן בטרם פוגעים בהן.

5. למרות הקור, מאוד לא מומלץ לנהוג כשעל גופכם שכבות רבות של ביגוד. לפחות את המעיל הסירו מעליכם בטרם הנהיגה, שכן הלבוש הרב מסרבל את היכולת שלכם להגיב לפעולות הנהיגה וכן המרווח בין הגוף לחגורת הבטיחות עלול להחמיר פגיעות במקרה של תאונה.

6. רוחות חזקות הן גם משהו שיש לקחת בחשבון. מכת רוח עלולה לגרום להסטת הרכב ממסלולו במפתיע ולכן עליכם להישאר עירניים ודרוכים כל העת בנהיגה, כששתי הידיים על ההגה ולפחות כעת, הניחו לסלולארי וקברו אותו עמוק בתיק. רוכבי אופנועים ואופניים, ברוחות עזות ההמלצה היא אחת - להימנע כליל מרכיבה.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully