וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט קורבט החדשה נחשפת

מכונית השרירים האייקונית מושקת בדור שביעי מחוזק ומשיבה לחיים את הכותר הנוסטלגי סטינגריי. 450 כ"ס של אגדה על גלגלים מתחילה היום בדטרויט

שברולט קורבט C7 סטינגריי, זהו השם המלא של הדור השביעי של מכונית הספורט המיתולוגית מארה"ב, שתישא את לוגו הדגלונים על החרטום לפחות בשלוש או ארבע השנים הקרובות. הקורבט החדשה (C7) עוצבה מהיסוד בהשראת מכוניות העבר ותצויד במנוע בנזין משודרג ותיבות ידניות או אוטומטיות.

מטבע הדברים, זוכה לקבל הקורבט את הבמה המרכזית שנפתחה אמש במסגרת תערוכת דטרויט. כלי-התקשורת בארה"ב מדווחים על התרגשות גדולה בקרב המותג האמריקני שכן גרסה זו חוגגת יובל שנים לסדרה מ-1963. זו גם הפעם היחידה מאז 1976 שהכותר סטינגריי חוזר לקדם את הקורבט.

מבחינה חיצונית, הקורבט החדשה ממשיכה את המסורת ומשתמשת בחרטום ארוך ואגרסיבי, גריל רחב ויחידות תאורה ספורטיביות ברוח הסדרה. האמריקנים מספרים על פרופרציות קרביות יותר, מודגשות ונוכחות דרמטית על הכביש. פרט לכך, ובניגוד לסטינגריי המקורית, לא יהיה ל-C7 חלון אחורי מפוצל, וכן הוסרו יחידות התאורה העגולות הקלאסיות שהפכו לסימן ההיכר שלה לאורך שנים.

בפעם הראשונה, הקורבט תבוסס על שלדת אלומיניום כפי שהיה בעבר ב-ZO6, מה שיקנה לה יכולת דינאמית גבוהה בהרבה. היא גם קשיחה מבנית מהדגם היוצא ב-57 אחוזים, כאשר מכסה המנוע והתקרה עשויים סיבי פחמן (קרבון). למרות זאת, נוכח כל המרכיבים שנוספו, היא תהיה מעט כבדה יותר מה-C6.

חרושת השמועות סביב המנוע החלה כבר לפני שנתיים; היו שטענו שהקורבט תקבל מנוע V6 כפול מגדשי טורבו והיו גם דיווחים על יחידות עם הספקים דמיוניים של יותר מ-600 כ"ס. המציאות, הרבה יותר קרובה לקרקע.

בחזיתה של הקורבט שוכן מנוע בנפח 6.2 ל' V8, בעל תפוקה מרבית של 450 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-62.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד, שיפור של כ-20 כ"ס לעומת הדגם היוצא. בשברולט מצהירים כי המנוע יאיץ את הקורבט החדשה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות באמצעות תיבת שבעה הילוכים ידנית, או אוטומטית לה ששה הילוכים. פטנט חדש במנוע לחסכון בדלק מאפשר ניתוק צילינדרים ושימוש בנפח 3.1 ל' בלבד, כך שצריכת הדלק יכולה (אופטימאלית) לעמוד גם על ממוצע של 8 ק"מ לליטר. עוד ברשימה מערכת מתלים אדפטיבית עם כיול משתנה בטווח של עד 40 אחוזים בין שיכוך רך לניהוג חריף.

בקרת הניהוג המתוחכמת של הקורבט, פרי פיתוח GM, מבוקרת על ידי מחשב DMS, וזה כולל חמישה מצבים שונים: ספורט, גשם ושלג, מצב נהיגה חסכוני, תיור ותחרותי. היא תקבל סיוע גם מדפרנציאל מוגבל החלקה להעברת העוצמה בצורה מפוקחת לגלגלים מאחור.

חלל הפנים עבר רפורמה של ממש, כך טוענים בחברה ואחד הדברים הראשונים שנעשו הוא שדרוג החומרים והעלאת האיכות הכללית. במקום פלסטיקים מעט ירודים, שברולט התאימה דיפוני אלקנטרה, חיפויים גמישים, מראה הרבה יותר ספורטיבי ונקי ותציע לבחירה שני סטים למושבים: GT ספורט או קומפטישן ספורט (למי שמבלה הרבה על המסלול).

המחיר הרשמי של הקורבט לדגם בסיסי ינוע בגזרת ה-53 אלף דולרים (כ-212 אלף שקלים לפני מס). בכורה נוספת תערך לה גם במסגרת תערוכת ז'נבה, והיא תצא לכבישים במחצית השנייה של השנה.

שברולט בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

שברולט קורבט סטינגריי 2013. אתר יצרן
שברולט קורבט סטינגריי 2013/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully