וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית המהירה בעולם ל-300 קמ"ש

ג'ון הנסי שובר את השיא הקודם של קוניגסג אגרה R וחוצה 300 קמ"ש ב-13.63 שניות עם מכונית הוונום GT הכוחנית. כנראה שעם 1,200 כ"ס, הכול אפשרי

ג'ון הנסי וסדנת הנסי פרפורמנס מארה"ב, קבעו שיא גינס לזמן המהיר ביותר לרכב סדרתי בתאוצה ל-300 קמ"ש. המכונית שהכותרה אמש (שלישי) רשמית על ידי ספר השיאים של גינס, והדיחה את הקוניגסג אגרה R, היא הוונום GT קוברה בעלת מנוע 7 ליטרים כפול מגדשי טורבו המייצרת תפוקה של 1,244 כ"ס.

עם משקל של פחון מטון וחצי, הצליחה הוונום GT עם 117 קג"מ לקבוע זמן של 13.63 שניות על מסלול אלינגטון בסמוך ליוסטון טקסס, ובכך היא שברה כאמור את השיא הקודם של קוניגסג אגרה R בחצי שניה, ואף רשמה שיא נוסף בהאצה ל-320 קמ"ש שנאמד ב-14.51 שניות (אם כי טרם הוכר על ידי גינס בשלב זה).

"אנחנו גאים באופן יוצא דופן בצוות הפיתוח של המכונית שהביא אותנו לשיא הזה", כך מייסד הסדנה ג'ון הנסי. "זהו רק שלב אחד במסגרת שיאים נוספים וחדשים שנקבע בעתיד ואנחנו כאן להכריז - אנחנו כולנו בעניין של מכוניות מהירות, נקודה".

על המכונית הופקד נהג המירוצים ג'ון קייויץ, שבין ניסוי אחד לאחר רשם עוד מספרים מרשימים כמו 0-100 מיילים לשעה (160 קמ"ש) ב-5.88 שניות. ומה לגבי לנתץ את שיאי המהירות המרבית הגבוהה ביותר בעולם? הנתון הזה עדיין שמור לבוגטי ויירון סופר ספורט עם 268 מיילים לשעה, שהם כ-431 קמ"ש.

הנסי תייצר את המכונית במהדורה מאוד מוגבלת, עם 29 עותקים בלבד שיעלו לפס ההרכבה הקטן בדרום ארה"ב (כל גרסה מעובדת במשך ששה חודשים). המחירים עבורה ינועו בין 600 ל-800 אלף דולרים (3.2 מיליון שקלים לפני מס), וכבר כעת נודע כי אחד הלקוחות הראשונים שלה הוא סולן להקת הרוק אירוסמית' סטיב טיילר שרכש גרסה פתוחה של הדגם.

עוד סדנאות ושיפורים בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully