וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: נוהגים ולא רואים

27.1.2013 / 9:38

למרות החיוב לעבור בדיקות ראיה עם הוצאת רישיון הנהיגה, עד גיל 40 אין חובת בדיקת תקינות הראיה והתוצאה: אלפים נוהגים עם ליקויי ראיה וללא משקפיים

יח"צ - חד פעמי

צילום: רועי פלצמן, אור ירוק
עריכה: אמיר קוטיגרו

החל מינואר 2012, חייב משרד התחבורה את כל בני ה-40 ויותר לעבור בדיקות ראיה כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה בתדירות של אחת לעשר שנים. הסיבה לכך הנה ההידרדרות שחלה אצל רבים בכושר הראיה מעבר לגיל זה. אולם בדיקת עמותת אור ירוק בשיתוף עם רשת חנויות המשקפיים אופטיקנה עולה כי רבים ממשיכים לנהוג עם ליקויי ראיה חמורים וללא חובת הרכבת משקפיים בנהיגה.

את הבדיקה ביצעה אופקטינה בקרב עשרות נהגים בטווח גילאים רחב מאוד והממצאים קשים - גם בני גיל שנות העשרים וגם נהגים מבוגרים סובלים מליקויי ראיה או מירידה בכושר הראיה וממשיכים לנהוג ללא משקפיים, זאת משום שברישיון הנהיגה שלהם לא צוינה החובה לעשות כן.

"מפספסים פה ושם תמרורים"

חמישה חודשים בלבד לאחר פרסום החובה לבצע בדיקות ראיה מעל גיל 40, פרסם משרד התחבורה הודעה כי התיקון לדרישה נמצא כיעיל במיוחד. לדברי משרד התחבורה, 26 אחוזים מהנבדקים (בני גיל 40 ויותר) נמצאו כבעלי ליקויי ראיה המחייבים הרכבת משקפיים בנהיגה.

אולם, הממצאים של עמותת אור ירוק ואופטיקנה מראות כי אין די בחיוב בדיקת ראיה בגיל 40 בלבד. זאת משום שנהגים רבים נמצאו כסובלים מליקויי ראיה בגיל צעיר בהרבה, או לחילופין, הספיקו לקבל חידוש רישיון נהיגה לפני גיל 40 ולכן לא נדרשו לבצע בדיקות ראיה. מאחר וחידוש הרישיון נעשה ל-10 שנים, במשך כל תקופה זו יכולים למעשה נהגים אלה להמשיך לנהוג ללא החובה החוקית להרכיב משקפיים בראיה.

כך דרור דקל אופטומטריסט של אופטיקנה: "נתקלנו בלא מעט אנשים שברישיון הנהיגה שלהם, מצוין שהם זקוקים למשקפיים, אך הם הודו שאינם מרכיבים את המשקפיים בנהיגה ולעיתים רואים את הכביש והתמרורים מטושטשים. היו כאלה שלא צוין ברישיון שהם זקוקים למשקפיים ובבדיקה שלנו נפסלו לנהיגה ללא משקפיים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הפתרון פשוט

יישום תוכניתו המקורית של משרד התחבורה לחייב נהגים בבדיקות ראיה מגיל 40 עוכבה במשך חודשים רבים, עד אשר חוברו כל מחשבי אופטומטריסטים המורשים למחשבי משרד הרישוי, כך שבדומה לרופאי המשפחה המחויבים לדווח למשרד התחבורה על שינוי לרעה במצבו הבריאותי של הנהג (במידה ועלול להשפיע על כושר נהיגתו) יכולים גם אופטומטריסטים לעדכן ישירות את רשות הרישוי על שינוי בכושר הראיה של הנהגים.

כעת משחוברו אופטומטריסטים אל מחשבי רשות הרישוי, יש לעשות שימוש בנתונים אלה כדי למנוע נהיגה מסוכנת של נהגים בעלי ליקויי ראיה בכבישים. כמו כן, על משרד התחבורה לשקול חיוב ביצוע בדיקות ראיה גם לפני גיל 40, כתנאי לחידוש כל רישיון נהיגה בכל תקופה.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

ספרו לנו מה אתם חושבים בנושא בפייסבוק של וואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אור ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully