וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: לקסוס LS460. נעים על גלגלים

14.2.2013 / 7:50

יש לה 19 רמקולים במערכת השמע, מיזוג וחימום במושבים, מסנן יונים במזגן, זכוכיות כפולות וכן, היא גם נוסעת מהר. לקסוס LS החדשה במבחן דרכים

עשירים נהנים יותר, נקודה. כאן אפשר היה לסיים את המאמר ולגשת אל המכונית העממית הבאה, שכן ברמות המחיר והפאר הללו, אין הפתעות רעות - רק פינוקים ונופת צופים. אחרי שלושה ימי נהיגה בספינת הדגל החדשה של לקסוס אפשר לומר בוודאות - בעלי הממון חיים בספרה אחרת. גבוה מעל לראשים של כולם, עם טעמים וניחוחות אחרים.

אין אנו כותבים זאת מרעות. אולי בעצם, רק קצת מקנאה, שכן לא פלא מדוע יצרניות הרכב משתדלות כל כך, ממש יוצאות מגדרן כדי לגרום להם לפתוח את כיסיהם העמוקים. לכן, אין זה מפתיע למצוא בלקסוס LS460 החדשה, כבר ברמת הבסיס, בקרת אקלים שמסננת יונים שליליים מהאוויר, מערכת שמע עם 19 רמקולים, מסך תצוגה ענק שיודע להציג גם סרטים בקבצי 'בלו-ריי' וכן הלאה מתוך רשימה ארוכה של תפנוקים.

כן, היא בהחלט חמושה בכל טוב, אבל האם מאחורי מסך הדבש גם מסתתרת מכונית מצוינת? יצאנו לבדוק.

מבחן לקסוס LS 460. קובי ליאני
מבחן לקסוס LS 460/קובי ליאני

מנותקת מהעם

החרטום של האוניה היפנית מופנה צפונה והקילומטרים נבלעים תחתינו. הלקסוס LS הזו מרחפת על האספלט, מבודדת את הנוסעים בקרבה מהסביבה כמו עובר בבטן אמו. שקט שם, חם שם, נעים שם ורק פתיחה של החלון כפול הזגוגיות (לשם הבידוד המשופר) ממחישה איזו המולה מתרחשת בחוץ - גשם חזק ניתך כמו מקלחת ענקית, כולם צופרים וממהרים ויש תחושה של דחיפות באוויר. מה הפלא שמיד סגרנו את החלון שוב?

המתלים שלה כמובן שאינם קונבנציונאליים ואינם זקוקים לקפיצי ברזל כדי לרסן את הגוף, אלא לכריות אוויר מבוקרות מחשב ואלה עושות עבודה מצוינת בהרחקת המהמרות. מערך המתלים הזה יודע לטפל בקשת רחבה של חבטות - הם מעלימים את הזעזועים הקטנים כמו את הגדולים ורק מפגש עם פסי האטה מוגזמים בגודלם עוד מזכיר לנו שיש חיבור פיסי בינה לבין הכביש.

באופן אישי, אני מאוד אוהב לנהוג בגשם. אני מוצא בכך המון רוגע ושלווה, בטח כשמערכת השמע היוקרתית שלה שעולה לא פחות מ-80 אלף שקל ועם יכולת קריאת קבצי בלו-ריי ו-19 רמקולים, יודעת ליצור אפקט של במה, מול הנוסעים ובמקרה שלנו, מושבים בשורה הראשונה בהופעה חיה של לאונרד כהן. בעמידה (בשילוב הילוך חניה P) אפשר אפילו לצפות בהופעה על גבי המסך. בקרת האקלים נושפת רוח באיזו טמפרטורה שתרצו עם פיצול לצדדי הקבינה וכמובן גם עם פיצול לאחור, כשכאן יש שדרוג של מיזוג וחימום גם במושבים הקדמיים וגם באחוריים.

בקרת האקלים תעשה זאת כאשר היא איכשהו מצליחה לסנן את היונים השליליים שבאוויר, אבל איפשהו לייד ג'יסר א-זרקא שבצפון כביש החוף, עשן ממדורה לשריפת גזם כיסה את הכביש ולאחר שחלפנו בתוכו, אני חושב שאיזה יון שלילי מעושן כן הצליח לחדור פנימה, כך שהיא לא לגמרי מנותקת מהסביבה.

מבחן לקסוס LS 460. קובי ליאני
מבחן לקסוס LS 460/קובי ליאני

כוח ושליטה

כל ספינה צריכה מנוע ראוי שידחוף אותה קדימה והלקסוס LS שניתנה לנו חמושה במנוע V8 בנזין בנפח 4.6 ליטר, אלא מה - לזה אין הפעם שידוך ליחידה חשמלית (את זה מוצאים רק ב-LS600 היברידית), אבל הוא עדיין מפיק 387 כ"ס ב-6,400 סל"ד ו-50.3 קג"מ ב-4,100 סל"ד. למרות הגודל והנפח, זהו אחד המנועים המעודנים ביותר שפגשנו עד כה. לא משנה באיזה סל"ד הוא עובד או כמה חזק דוחקים בו, הוא מרגיש חלק כמשי, חזק ונטול וויברציות.

המנוע הזה נהנה לעבוד בכל תחום סל"ד שנמצא על הסקאלה. הוא חי וגמיש כבר מ-1,000 סיבובים ולא מרגיש ככזה שמאבד נשימה גם בסמוך לקו האדום. לכן, עם תיבת 8 הילוכים שיודעת לנצל כל מה שהוא מפיק, התנועה מסוגלת להיות חרישית ויעילה כך שב-100 קמ"ש ההילוך השמיני יוצר 1,500 סיבובים רגועים ואם רומסים את הדוושה הימנית, היא תזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות וכן להגיע מ-80 ל-120 קמ"ש תוך 4.5 שניות בלבד.

ה-LS היא אינה מכונית ספורטיבית - למרות מספר מצבי הנהיגה לבחירה (ההבדל בניהם לא מובחן מספיק) ולמרות שהיא נעה במהירות בכל תנאי דרך, הבידוד שלה מהסביבה גורם להכל להראות חסר דרמה. יש דחיפה בבטן בהאצות, אבל אין רעש, יש תנועה מהירה בין פניות, אבל אין תחושה בידיים, הגלגלים רוצים לקרוע את הכביש, אבל הבקרות האלקטרוניות הרבות לא מרשות. אין באמת טעם להעמיס עליה מאמץ בכבישים מסולסלים - זה לא בשבילה וספק אם מישהו מלקוחותיה ירצה לעשות כן. ועדיין, היא משנה כיוון בהחלטיות, אוחזת חזק באספלט למרות היותו רטוב והכל בעידון וברכות. הדבר היחידי שלא רך בה זה הרגלי השתייה שלה - עם צריכת דלק ממוצעת של 6 קילומטרים לליטר ויותר מ-500 שקלים למילוי מכל יחיד.

מבחן לקסוס LS 460. קובי ליאני
מבחן לקסוס LS 460/קובי ליאני

חיים עם סגנון

קשה לחוות מכונית שכזו בזמן קצר כל כך, שכן מאחורי הקבינה המסוגננת והמרווחת להפליא מלפנים ומאחור, מעבר לכל אותה טכנולוגיה מתקדמת נמצאת מכונית מצוינת שתוכננה להעניק כמעט הכל למי שמחליט לשלם עבורה סכום התחלתי של 695,000 שקל, לפני שמכלילים את חבילת הפרימיום, מערכת השמע, באופן די מביך גם צבע מטאלי תמורת 7,000 שקל ואגרת רישוי.

לא משנה איפה תחליטו לשבת היום, תמצאו כורסה נעימה וחובקת שארוזה בתוך חללית, רחפת שמדלגת על הכביש. הדור החדש גם נראה מצוין לאחר שקיבל את העיצוב החדש של מכוניות לקסוס עם הגריל האלכסוני ולועות המפלט המודגשים. האם היא מצליחה להעמיד קרב בפני היצרניות מגרמניה? בהחלט כן ולטעמנו, מדובר כאן באחת המכוניות הנעימות ביותר לנסיעה שניתן לקנות בישראל. כן, עשירים בהחלט נהנים יותר.


עוד על לקסוס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן לקסוס LS 460. קובי ליאני
מבחן לקסוס LS 460/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully