וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחזר שחברות הביטוח לא מספרות עליו

רכב

15.2.2013 / 8:57

חברת הביטוח לא מספרת לך: היית מעורב בתאונת דרכים ושילמת שכר טרחה לעו"ד חיצוני שייצג אותך? פנה אליה על מנת לקבל החזר כספי

שכר הטרחה הנגבה ע"י עורכי דין לייצוג של נהג בבית המשפט לתעבורה בשל מעורבותו בתאונת דרכים, מתחיל באלפי שקלים ומאמיר עוד יותר כאשר מדובר בתאונות קשות עם נפגעים. בפוליסות ביטוח רבות מסוג מקיף לרכב פרטי ומסחרי עד 4 טון, קיים כיסוי על פיו, חברת הביטוח תכסה הוצאות הגנה משפטית לבעל הפוליסה בגין הליך משפטי שננקט כנגדו.

מבדיקה שנערכה, עולה כי רק כרבע מהמבוטחים מודעים לכיסוי זה. המשמעות של חוסר המודעות: מיליוני שקלים שנותרים בכיסן של חברות הביטוח. הבשורה הטובה: המבוטח זכאי לפנות לחברת הביטוח ולדרוש ממנה כי תשיב לו את סכומי הכסף ששילם לעו"ד, בגובה שמשתנה מפוליסה לפוליסה, וזאת בהנחה שלא עברו 3 שנים מיום התאונה – תקופת ההתיישנות בפוליסת המקיף.

חברת הביטוח תמנה את העו"ד

מבדיקה שערך עו"ד אורן בושרי, מומחה לדיני ביטוח, נזיקין ותעבורה בקרב 500 מבוטחים בפוליסת מקיף שהוגש כנגדם כתב אישום בבית משפט לתעבורה בגין מעורבותם בתאונת דרכים, עולה כי רק כרבע מהם היו מודעים כלל לאפשרות לקבל החזר כספי מחברת הביטוח בגין ההגנה המשפטית שנתנה להם ע"י עו"ד ששכרו לעצמם.

הבדיקה נערכה במהלך שלוש השנים האחרונות, במסגרתה נשאלו הנאשמים, לקוחות המשרד - שמבוטחים בפוליסת מקיף, לגבי הכיסוי המסוים, וזאת במסגרת מילוי טופסי לקוח: האם את/ה מודע/ת לכך כי קיים כיסוי ביטוחי במסגרת פוליסת המקיף המאפשר לך לקבל החזר מחברת הביטוח בגין הוצאותיך לצורך מימון הגנה משפטית?

מניתוח תשובות הנסקרים עולה כי רק כ – 25 % מהם, היו מודעים לעובדה כי במסגרת פוליסת המקיף, מחויבת חברת הביטוח למנות על חשבונה, עורך דין לשם מתן הגנה משפטית כמו גם לשאת בהוצאות ההגנה בקשר להליכים אלו- ככל שהמבוטח כאמור בחר להסתייע בעו"ד מטעמו. גבול סכום אחריות החברה בכיסוי זה נקוב ברשימה המצורפת לפוליסה, ועומד לרוב על 20,000 שקלים למקרה.

בכל מקרה, מציין עו"ד בושרי, כי החברה לא תהא חייבת כל תשלום על פי סעיף זה אם בעת קרות התאונה היה המבוטח תחת השפעת משקאות אלכוהוליים, סמים ו/או כל חומר המשפיע על ערנותו ו/או שיקול דעתו בעת הנהיגה.

חשוב לדעת כי אף אם המבוטח שילם כסף לעו"ד חיצוני על מנת שייצג אותו בבית המשפט, עדיין – הוא זכאי לפנות לחברת הביטוח ולדרוש ממנה כי תשיב לו את סכומי הכסף ששילם, בגובה שמשתנה מפוליסה לפוליסה, וזאת בהנחה שלא עברו 3 שנים מיום התאונה – תקופת ההתיישנות בפוליסת המקיף. מהבחינה הטכנית, מציין עו"ד בושרי כי חברות הביטוח מבקשות לראות חשבונית מס בגין התשלום ופרוטוקולים מבית המשפט לתעבורה המוכיחים את עצם הייצוג על ידי עורך הדין.

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב
לאתר של עו"ד אורן בושרי
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully