וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: ג'יפ צ'ירוקי החדש

ג'יפ משיבה לחיים את הצ'ירוקי במקומו של ליברטי שגסס והתפוגג ותחשוף אותו לראשונה בתערוכת ניו יורק. יבוסס על פלטפורמה של אלפא רומיאו

כחלק מצעדי ההתייעלות הכלכלית של קרייזלר, משיב מותג ג'יפ את הצ'ירוקי לשורותיו לאחר היעדרות ממושכת של למעלה מ-10 שנים. הצ'ירוקי הוחלף על ידי ליברטי ב-2002 ומאז זכה הצ'יף לנוכחות משפחתית רק בדמותו של הגרנד צ'ירוקי הוותיק. עתה, מנסה החברה להזרים דם חדש ומשיקה האח הקטן שכולל שינויים גדולים.

הצ'ירוקי החדש יבוסס על פלטפורמת אלפא רומיאו ג'ולייטה מתוקף ההסכמים עם בעלת הבית פיאט. הוא ישלב, כמו רוב הקרוסאוברים המודרניים מרכב אחוד והנעה כפולה קבועה (אופציונאלית) עם בקרות שטח מוגבלות למעברים באיזורים לא סלולים, אך לא קשוחים במיוחד.

ג'יפ לא מפרסמת בדל של מידע אודות הפרופרציות, כך שקשה להמר מהו גודלו האמיתי, אם כי יש להניח שאינו גדול משמעותית מהליברטי. העיצוב לעומת זאת, דורש בחינה קצת יותר עומקית שכן כלי-התקשורת בארה"ב טוענים שזה יהיה מקור גדול לחילוקי דעות בקרב קהל הלקוחות המסורתי.

ראלף ג'ילס, האיש שעומד מאחרי תכנון הליברטי צייץ בעמוד הטויטר שלו כי הוא מעריך שהעיצוב של הצ'ירוקי החדש דווקא יחזיר הרבה מחובבי המותג חזרה לקרייזלר, וכי הצ'ירוקי יצליח היכן שכשלו פטריוט, קומפס וליברטי.

ג'יפ צ'ירוקי 2014. אתר יצרן
ג'יפ צ'ירוקי החדש/אתר יצרן

בחזית, עיצבו המתכננים את השבכה בדומה לניסאן ג'וק, כלומר שתי מדרגות עם שילוב שבכה עליונה ויחידות תאורה מפוצלות בקומות נפרדות ותיחום של מסגרות כרום בולטות בפגושים ומסביב לעיטורי הסמלים.

בתא הנוסעים תהיה קפיצת מדרגה משמעותית בהנדסת האנוש ואיכות החומרים, כך לפחות לדברי החברה האמריקנית. מול הנהג צגים דיגיטאליים רבים כולל מסך מרכזי בקוטר 9 אינטש TFT הכולל נגישות לכל מערכות הבידור, השמע והסלולר.

בחזיתו של הצ'ירוקי מנועים שיגיעו הן מאלפא רומיאו והן מקרייזלר. בגרסת בסיס יצטייד במנוע 1.4 ל' טורבו מולטי אייר של פיאט בהספקים של כ-160 כ"ס ומעליו מנוע 2.4 ל' ומנוע בכיר בנפח 3.2 ל' בתפוקה של עד 250 כ"ס. בגרסאות הנעה קדמית, יצרוך הצ'ירוקי החדש עם מנוע ה-2.4 ל' עד כ-12.4 ק"מ לליטר בנזין. טרם פורסם איזו תיבת הילוכים אוטומטית תחובר למנועים.

לאחר חשיפתו בתערוכת ניו-יורק בחודש הבא, ייצא לכבישים במהלך הקיץ. מיבואנית לישראל מכשירי תנועה נמסר לוואלה! רכב כי הצי'רוקי החדש יגיע ארצה ברבעון הראשון של 2014. .

עוד הרבה על ג'יפ בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully