וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו חושפת קרוסאובר קופה: ויזיו

קרוסאוברים הם סוג של מומחיות בסובארו. אז אחרי חידוש פורסטר הם רוצים להחזיר מעט יוקרה למותג וחושפים קונספט דיזל היברידי במרכב קופה, שאולי רומז על הטרייבקה

קובי ליאני

וידאו: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

בהשוואה להרבה יצרניות רכב שמציגות רכבי ראווה שלא מתגבשים לדגם סדרתי, סובארו, ככלל, לא מבזבזת זמן ומשאבים על מכוניות שנתקעות על רצפת העריכה. היצרן היפני שוקל בקפידה את הקונספטים החדשים שלו ומועד בכורתם, ומשום כך הופעת "ויזיו" בז'נבה מאותת על מכונית בשלבי אפייה שתגיע לאולמות, אך בחזות קלה בהרבה לעיכול.

אם סובארו ויזיו (viziv) הוא קדימון לטרייבקה, למעצבי סובארו נותרה עוד כברת דרך להגיע למוצר הסופי. בז'נבה מוצגת מכונית במרכב שתי דלתות, נמוכה מהטרייבקה, עם סידור הושבה לארבעה אנשים ודלתות פתיחה בסגנון "שחף" (נפתחות כלפי מעלה, או "מספריים"). במילים אחרות, משהו מארץ הדמיון.

בנוסף לכך, טוענת סובארו כי המנוע ההיברידי בחזית של ויזיו גם הוא סימן לבאות. טכנולוגיית הדיזל במנועי הבוקסר של סובארו התקדמה פלאים בשנים האחרונות, וכאן תחת יחידת ה-2.0 ל' בשידוך לתיבת הילוכים רציפה, סיוע חשמלי משלושה מנועים נפרדים, הנעה כפולה ודפרנציאל, תהיה לו יכולת כביש גבוהה מאוד אך מנגד לא יזלול סולר בחזירות.

סובארו, עם מסורת של כישורים דינאמים בכביש ובעפר, לא זונחת את הכיף שבנהיגה. הויזיו מצויד בבקרת עוצמה אלקטרונית מווסתת בין שני הסרנים, אך הנטייה שלו תהיה להעביר את הכוח לגלגלים מאחור ולדמות נהיגה במכונית עם הנעה אחורית.

השאלה הגדולה היא, האם הויזיו אכן מסתמן כיורשו של הטרייבקה בעתיד, או מסתמן כשלב נוסף בשפת העיצוב של סובארו בדגמים הבאים? כך או אחרת, היצרנית היפנית זקוקה למעט צבע בלחיים לצד אאוטבק, פורסטר ובנות המשפחה הסדאניות. אולם, לא בטוח שרכב פנאי מפואר דוווקא יעשה את העבודה טוב מכל דבר אחר נוכח ריבוי הכלים הללו.

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully