וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: מרצדס CLA החדשה

אחרי שהספקנו לאהוב את ה-A קלאס החדשה, מרצדס מנסים ללכוד צעירים אמידים עם ה-CLA החדשה. מנוע חזק, עיצוב מושך וסמל הכוכב מספיקים?

מרצדס, במשך עשורים רבים הצעידה את תעשיית הרכב העולמית קדימה. על שמה רשומים לא רק פיתוחים טכנולוגיים ובטיחותיים חשובים, אלא גם כמה מהדגמים המבוקשים והיוקרתיים ביותר בעולם. למרות פקשושים פה ושם לאורך ההיסטוריה, כמה מהם אף שמשו בסיס להשראה עבור יצרניות הרכב המתחרות וההשקעה של החבר'ה משטוטגארט בניסיון לגרום לכם להבין שמרצדס היא המרצדס של המכוניות, בהחלט ניכרת.

אולם גדולה ככל שתהיה ההצלחה, עם הנגיסות של אודי ושל ב.מ.וו בעוגת המכירות קשה להשלים וכעת אחרי שפגשנו את ה-A קלאס הצעירה וכעת גם באחותה מרובעת הדלתות, ה-CLA, גם מרצדס רוצים לפנות אל הקהל המבוסס והצעיר שבאוכלוסייה. הדרך שלהם לעשות זאת היא, כפי שאתם יכולים לראות בתמונות, עם מכוניות שמעוררות את המתבונן כבר במבט הראשון כמו כוס אספרסו כפול בשעה שלוש אחר הצהריים.

אז הרחקנו עד לחלקה הדרומי של צרפת כדי לפגוש במה שנראה המכונית הכי יפה שהושקה בשנת 2013. אבל האם היא מעוררת לנהיגה כמו ההופעה שלה?

השקה מרצדס CLA. אתר יצרן
השקה מרצדס CLA/אתר יצרן

בייבי CLS או A קלאס עם תחת?

מרצדס CLA מבוססת כמובן על המכונית הקומפקטית החדשה של מרצדס, ה-A קלאס, אבל העיצוב מגיע ישירות מה-CLS הגדולה יותר. אם אינכם בקיאים ברזי האותיות של היצרנית משטוטגארט, נזכיר לגם שמדובר במכונית שהמציאה את ז'אנר הקופה 4 דלתות. זו נראתה מעולה וגרמה לכל היצרניות הגרמניות המתחרות לחגוג על ההמצאה ולהופיע בגרסאות דומות משלהן.

ה-CLA החדשה נשענת על אותו רעיון עיצובי שאומר מבנה של 4 דלתות עם גג קרבי שיורד בחדות לאחור, כדי ליצור מבנה כמעט קופה שמעלים את דלתות הכניסה אל המושבים האחוריים. וזה מצליח? בגדול. מה בגדול, בענק! ה-CLA נראית מרשימה ומושכת, קרבית וספורטיבית ולטעמנו מדובר באחת המכוניות היפות ביותר שהושקו בשנת 2013. כשנוסעים מלפניה, מתרשמים מהחזית האגרסיבית שזועקת במראה האמצעית וכשנוסעים מאחוריה, מתמוגגים מיחידות התאורה שלה. אולם דווקא הניסיון של מארחינו באירוע ההשקה לשייך בין שתי האחיות עת שהחנו אותה בצמוד ל-CLS, מבינים שהמרצדס הקטנה עדיין לא מצליחה לגנוב מהזוהר של הגדולה ולא מצליחה להראות טוב כמוה.

השקה מרצדס CLA. קובי ליאני
ה-CLA/קובי ליאני

עד שיושבים במושב האחורי

אל תא הנוסעים של ה-CLA נכנסנו בחשש מה. כבר פגשנו במכוניות רבות מדי שעל מזבח העיצוב הוקרבו סעיפים רבים, בהם גם כאלה חשובים מאוד בתא הנוסעים. אז נתחיל דווקא בדברים הטובים שמצאנו בה - העיצוב של תא הנוסעים, כמו זה החיצוני נראה טוב וגורם לה וליושבים בה להרגיש טוב. הדשבורד נראה מושקע ומחושב וגם איכות החומרים טובה כמצופה. רכב המבחן שניתן לנו הגיע ברמת אבזור AMG וזו כללה לא רק נגיעות מתכת וסיבי פחמן במקומות הנכונים, אלא גם ציפוי עור לדשבורד שמקפיץ מאוד את תחושת היוקרתיות ומערכת 'אינפוטיינמנט' מתקדמת שמאפשרת חיבור ישיר של מכשיר האייפון (אם יש לכם אחד כזה. לנו אין. לנו יש סמסונג וזה לא עובד איתו), המאפשר אפילו גלישה בפייסבוק, אם זה חשוב לכם להישאר מעודכנים בסטטוסים של החברים גם בנסיעה. בנוסף לכך, המרצדס הקטנה הזו זוכה לקבל שורה ארוכה של מערכות בטיחות בנהיגה לשמירת נתיב הנסיעה, להתראה בפני הימצאות כלי רכב בשטחי ראיה מתים, ישנה מערכת קדם תאונה, בלימה אוטומטית ועוד מערכות שהורגלנו למצוא רק במכוניות הגדולות והיקרות של החברה.

למרות זאת, כשהצצנו אל הגרסה ה"עממית" יותר, זו ללא כל העור ותפנוקי המתכות הקרות, מצאנו קבינה בסיסית אולי מדי ביחס למכוניות שהכוכב מתנוסס בחזיתן. המושבים של ה-CLA מתחילים את המפנה בתחושה הכללית. בסיסם קטן והמשענת אינה תומכת מספיק בצדי הגוף וכשמוסיפים לכך גם קרבה יתרה של ברך ימין (של הנהג) אל בסיס הדשבורד וקורות גג עבות מאוד, מקבלים תנוחת נהיגה לא מושלמת וגם שדה ראיה לקוי החוצה (במיוחד בתמרוני חניה, בפניות חדות ובנסיעה לאחור).

תא המטען של ה-CLA מצוין בנפחו. עם 471 ליטר זה גדול אפילו מתא המטען של ה-C קלאס הסדאנית. גדול, אבל לא שימושי כמוהו שכן מבנה הקופה המחודד מאחור יוצר פתח הטענה משונה במבנהו עם שפת הטענה גבוהה למדי. למרות זאת, את הרמת הגבה הגבוהה ביותר מספק המושב האחורי של המרצדס החדשה. בעוד שמרחב הברכיים בה טוב גם לנוסעים מבוגרים גבוהים, מרחב הראש מצומצם מדי. הגג המשתפל מצמצם מאוד את המקום לראש עד כדי מפגש תמידי עם התקרה ולא פחות גרוע מכך, כל ניסיון לזרוק מבט החוצה מהחלון, נתקל בקורות C עצומות (קורות הגג האחוריות).

השקה מרצדס CLA. אתר יצרן
השקה מרצדס CLA/אתר יצרן

שומרת על זכות השתיקה

מכונית יוקרתית לצעירים צריכה קודם כל להיראות יוקרתית והיא בהחלט עושה את זה בהצלחה. אחר כך היא צריכה להרגיש יוקרתית - את זה היא משיגה בקלות במיוחד בגרסאותיה המאובזרות והיקרות. ולסיום, כדאי שהיא גם תצליח להעביר תחושות שובבות ומערבות בנהיגה - או לפחות כך אנחנו רוצים להאמין שבעלי הממון הצעירים מחפשים.

נסיעה על הכביש המהיר בצרפת והעמדת פנים כאילו מדובר בכביש המהיר בגרמניה, האוטובאהן, עלולה אמנם להסתיים בקנס כספי כבד, אבל מרגישה טוב מאוד. ה-CLA מעבירה תחושה מוצקה ודרוכה, ההגה אמנם חשמלי אבל בעל משקל ודיוק טובים, המתלים מרוסנים, הבלמים נחושים ורוב הרעשים לא מצליחים לחדור את הבידוד המצוין שלה, כך שנסיעה במהירות תלת ספרתית גבוהה מאוד, גם בפיתולים המהירים, התגלתה בה כטבעית. ממש מרגישים שזו מכונית גרמנית שנולדה עבור הכביש המהיר.

אולם דווקא היכן שהיינו מצפים ממנה להצית את הלהבה - בכבישים המפותלים, היא מתחילה להרגיש מלאכותית ומעושה ואפילו משעממת מדי. ה-CLA ולא משנה אם מצוידת במתלי הספורט הקשיחים (קשיחים מאוד ולא סובלים כבישים שאינם מושלמים) או במתלי הקומפורט (רכים יותר, אבל עדיין בצד הקשיח של הסקאלה) פשוט לא אוהבת סיבובים עם רדיוס קטן. ההגה הופך לבצק חשמלי מעורפל ולא מדויק, השלדה מסרבת להתמודד עם העומסים והאחיזה אובדת מוקדם מהצפוי, בעיקר מהגלגלים הקדמיים (המניעים) בתת היגוי מדכא.

השקה מרצדס CLA. אתר יצרן
השקה מרצדס CLA/אתר יצרן

פחות כוח, יותר נוח

ה-CLA החדשה, כמו ה-A קלאס עליה היא מבוססת, מציעה שורה ארוכה של מנועים לבחירה. ההיצע מתחיל כבר בגרסת ה-180 הבסיסית שלה 122 כ"ס, אבל אל המבחן הגיעו שתי גרסאות הבנזין הבכירות יותר, שהחזקה שבהן, גרסת ה-250 נמצאת בקצה העליון מלבד ה-CLA שעברה טיפול בסדנת AMG. לגרסת ה-250 יש מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמפיק 211 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 35.6 קג"מ כבר ב-1,200 סל"ד וברצועה רחבה עד 4,000 סל"ד.

גרסה זו מצליחה לענות על רוב מאוויי הביצועים עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש שנמשך 6.7 שניות בלבד ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. זהו מנוע חזק למדי, חלק וגם קולני בדיוק במידה הנכונה, אך לעתים מגלה עצבנות בנטייה שלו להקפיץ את הרכב קדימה עם כל ליטוף דל דוושת הדלק. לרעתו עומד גם השילוב עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים החדשה של מרצדס. זו מגלה לעתים העברות הילוכים איטיות ומושהות, בטח שבמצב הידני בבורר.

מנגד, דווקא הגרסה החלשה יותר, גרסת ה-200 שלה מנוע 1.6 טורבו שמפיק 156 כ"ס ב-5,300 סל"ד וכן 25.5 קג"מ בכל התחום שבין 1,250 ו-4,000 סל"ד הרגישה נכונה יותר. הרמונית יותר. היא אמנם הרבה פחות משכנעת בכוחה וביכולתה להאיץ את המכונה הזו קדימה, אבל כוח המנוע לא מתפרץ, אלא נאסף בליניאריות. איטיות העבודה של תיבת ההילוכים פחות מורגשת בה, צריכת הדלק טובה יותר וגם השלדה פחות מאוימת מהמומנטים שמפיק המנוע שבחזית, בטח שבקטעים המפותלים ויתכן שזהו גם המקור להבדל התחושות בהגה בין הגרסאות, לרעת ה-CLA החזקה.

השקה מרצדס CLA. אתר יצרן
השקה מרצדס CLA/אתר יצרן

נמצאת בתחרות מול עצמה

כמו שארע עם הצגת ה-CLS, מרצדס שוב מוצאים את עצמם ללא מתחרים לשמחתם, בפלח שוק שהם בזה הרגע ממש המציאו - קופה 4 דלתות בקטגוריית מכוניות הפרימיום הקטנות. הם ימשיכו להתחרות בעצמם לפחות עד שאודי תציג את ה-A3 סדאן ועד שב.מ.וו תחשוף את הסדרה 2 - מכונית סדאן המבוססת על הסדרה 1, במהלך שנת 2014.

ה-CLA בהחלט מביאה עמה רוח צעירה אל מרצדס, מותג הפרימיום המבוגר והמעונב וגם עושה זאת בחוצפה משהו עם העיצוב האגרסיבי. צעירים מבוססים יאהבו את הייחודיות שבה, נשים יאהבו את הפיסול המרוכז שלה ואם לא תבחרו במנועים החלשים, גם הביצועים יהלמו את ההופעה. ולגבי הליטוש החסר בסעיף ההנאה מהנהיגה, ממילא אמידי הדור הצעיר שרגילים להחליק את אצבעותיהם על מסכי מגע של טאבלטים מסוגננים, עשויים שלא להבין על מה אנו מלינים באומרנו שהתחושה בה מלאכותית ואלקטרונית מדי.


עוד על מרצדס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully