וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה ראשונה: דיאלים 125 B-Bone סמ"ק

שי ארז

9.4.2013 / 11:36

את מבחן הקבלה של קבוצת אלבר לשוק הדו-גלגלי בחרנו לפתוח דווקא ברכיבה על אחד הכלים היותר מוזרים שפגשנו בתחום. קבלו את ה- Bone-B

כניסתה של קבוצת אלבר לתחום הדו-גלגלי בישראל הכניסה משב רוח מרענן לשוק המקרטע. משום מקום הגיעה ענקית הליסינג אל ענף הרכב הנראה קטן למידותיה והכריזה שהיא הולכת לחולל בו מהפכה, עם התמקדות בפלח השוק היחיד שעוד מצליח איכשהו לצוף מעל גובה פני הביצה. עם שיטת תשלומים מהפכנית וקריאת תיגר על שני השחקנים הראשיים בשוק, ההצהרה של אלבר היא לא סתם קריאה למהפכה אלא לא פחות מהכרזת מלחמה על שלוש היבואניות הגדולות - מטרו מוטור (סאן יאנג, קוואסאקי, ימאהה), עופר אבניר (קימקו, סוזוקי, פיאג'ו, אפריליה, מוטוגוצי) ומאיר (הונדה).

האם לאלבר ודיאלים יש את הכלים הנכונים (לפי נתוני המכירות המוקדמים, עם ה-S3 החדש דאלים צפויה להתברג ישר אל השלישיה הפותחת של טבלת המסירות החודשית), כדי לתת תוכן להצהרה ויכולת אמתית לצאת ולנצח בקרב על לבו ובעיקר כיסו של הקטנוען המתלבט? כדי להתחיל ולנסות לענות על השאלות, החלטנו לבדוק את ממשיכי דרכו של הליברטי המיתולוגי, קטנוע הפדלים של שליחי הפיצה בימים ההם כשראשון הנבחנים הוא דווקא דגם 125 SN הידוע יותר בשם B-Bone, או אם תרצו קטנוע נייקד לתפארת - Bare Bone.

למען האמת, ה-B-Bone הוא הכלי הפחות מייצג והיותר הממממ, איך נגדיר אותו, מוזר?! שונה?! מיוחד?! בארסנל החימוש הראשוני בו בחרה אלבר להצטייד עם כניסתה לשוק - מה שרק מעלה את רמת הסקרנות שלנו. קסדה, מעיל, מגיני ברכיים וכבר אנחנו מתחילים.

מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק. קובי ליאני
מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק/קובי ליאני

המלך הוא עירום

"תגיד, אתה עשית אותו ככה?" שאל אותי הפה שמוקם במרכזו של הראש המבצבץ מבעד לחלון המאזדה ברמזור. "האמת, הוא מגניב" הצטרפה לשיחה (מבלי שכלל התבקשה) מישהי במושב הקדמי. כאלה אנחנו, תמיד יש לנו מה להגיד או להעיר, ומי שנוסע ברחבי ישראל על ה-B-Bone כדאי שידע שהוא חשוף להערות מכל הבא לפה, לפחות עד שיתרגלו לעוף המוזר הזה.

ה-SN125 הוא חשוף לחלוטין ומכאן מקור שמו Bare Bone (לנו יש רעיון אחר לגבי משמעות ה-B ועוד נחזור לכך בהמשך) או בחיבה B-Bone. ביבון בשבילכם. ערימת הצינורות המחוברת בריתוכים והברגות הייתה יכולה להיות מעניינת מבחינה עיצובית, אלמלא החליטו בקוריאה הדרומית שדי להם בכך ומשם הרכיבו על הכלי מכל הבא ליד המצוי על מדפי החברה. שום חלק אינו נראה שייך לאיזשהו קו עיצובי מוגדר ולצד הצינורות החשופים אפשר למצוא פרונט קאסטום בעל יחידת תאורה עצומה בגודלה, ושני מחוונים, משל היו שייכים רגע קודם לכן לאיזה הארלי מפונפן, ממש כמו ידיות האחיזה והמראות הכסופות.

מאחור לעומת זאת, הוצמד אגזוז ענק וחסר פרופורציה שנלקח דווקא מז'אנר קטנועי המנהלים. מה שכן, הודות למבנה המיוחד, מרווח הרגליים מצוין ומאפשר לגוון את תנוחת הרגליים והרכיבה. גם רמת ההרכבה עצמה, מניחה את הדעת והכל מרותך ומוברג היטב למקומו. לא שיש יותר מדי חלקים שיתרופפו בקטנוע ה"סטרייט פייטר" הזה אבל עדין צריך לציין את איכות ההרכבה הגבוהה. מה שקשה להגיד על מכלול החלקים שעשויים ממגוון לא קטן (די גדול למען האמת) של חומרים פלסטיים ומתכתיים ברמות איכות שונות. בקיצור, מישהו עשה סלט אחד גדול והתוצאה היא לטעמו של המתבונן. שונה. חריג. מיוחד. שכל אחד יבחר את האופציה המועדפת בעיניו. אנחנו אהבנו קצת פחות.

מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק. קובי ליאני
מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק/קובי ליאני

חזון העצמות

אחרי שקיבלנו את המפתחות (מפתח) ליד, יצאנו לדרך בחריקת צמיגים ורעם אגזוזים. סתם. עם 11.5 כוחות סוס שמועברים מהגלגל האחורי לכביש, אל תצפו לביצועים עוצרי נשימה. הקטנוע מגיע למהירות מרבית של 100 קמ"ש וגם זה כשהשיפוע נמצא לטובתו, בעוד שקצת עלייה, תגרום למחוון המהירות להסתכל מלמטה בייאוש על קו ה-80. סביר. סה"כ, ההתנהלות שלו בסדר, החיבור לוריאטור טוב ותגובת המצערת לא מפילה אבל גם לא עצלה והקטנוע משתלב היטב בתנועה האורבנית.

זוג בלמי דיסק בעלי יכולת בלימה משולבת הם טו-מאצ' לסדר גודל של כלי כזה. לא שיש לנו חלילה משהו נגד מערכות בלימה מתקדמות אבל גם לא צריך להגזים. יכולת התמרון של הכלי מצוינת והוא מרחף לו בין המכוניות בפקקים כאילו אין מחר. עוד טיפה כוח מתפרץ בגלגל ובכלל היינו מאושרים מההתנהגות שלו. באופן כללי, גם תנוחת הרכיבה וגם תחושת הנסיעה היא כי בעצם מדובר יותר בקורקינט מוגבה ומחוזק ופחות בקטנוע קונבנציונאלי.

כשמגיעים לבאמפים וכאלה מסתבר יש לא מעט בשכונות הפנימיות של תל אביב, Bone-B מגלה צד אפל באופיו ומתקל מכשולים בחריפות תוך תחושה שגורמת לרוכב להכיר באופן אישי כל עצם בגוף, בעיקר אלו המרוכזות מאזור הזנב ומעלה. בשלב זה העלנו השערה שאולי ה-Bone-B זה דווקא קיצור של Break bone...

מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק. קובי ליאני
מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק/קובי ליאני

רוחות מלחמה

דיאלים (Daelim) הוא קונצרן תעשייתי ענק שנוסד ב-1939 ומגלגל מדי שנה (חוץ מקטנועים כמובן), גם מיליארדי דולרים בתחומי האנרגיה, בדרום קוריאה שולטת החברה בלמעלה מ-60% משוק הרכב הדו-גלגלי ומשווקת את הקטנועים שלה בכ-40 מדינות ברחבי הגלובוס. עכשיו היא מנסה לחדור מחדש לשוק המקומי והפעם בעזרתו של יבואן ענק הנמצא בפריסה ארצית של למעלה מ-50 נקודות מכירה ומגלגל בעצמו כמה מיליארדי שקלים בשנה. בהחלט שחקן חדש וחזק שנכנס הישר אל תוך לב המכירות של שוק הדו"ג המקומי בו שולטים ביד רמה שני יבואנים על רוב המכירות.

פלח המכירות בארץ מתמקד בעיקר בקטנועי 125 ו-250 סמ"ק כשהנפח הראשון תופס כ-50 אחוזים מסך המכירות של רכב דו-גלגלי בישראל. הכניסה של מתחרה מבוסס המוכר קטנועים בליסינג, עשויה לשנות לגמרי את חוקי המשחק. השאלה הגדולה היא איך יתמודדו הדיאלים מול השכנים / יריביהם מטייוואן, סאן יאנג וקימקו, אותם הם מכירים היטב מבית. לפחות לגבי ה-Bone-B, אפשר להמר בלי חשש גדול שהוא לא עומד להוות שחקן מרכזי במערכה. במחיר של 15,845 שקלים חסר כל אבזור או יכולת אחסון מינימלית, ה- Bone-B החביב והמקורי ישרת היטב את מי שחשקה נפשו בכלי עירוני קליל, חסר יומרות ומוחצן שיגרום לרבים לסובב אחריו את ראשיהם ולתקוע את ההערות הקורעות שלהם, אבל לא מעבר לכך.

טיפולים ואחזקה:
טיפול 1,000 ק"מ: 408 שקל
טיפול 4,000 ק"מ: 198 שקל
טיפול 8,000 ק"מ: 362 שקל
טיפול 12,000 ק"מ: 996 שקל
טיפול 16,000 ק"מ: 362 שקל
טיפול 20,000 ק"מ: 198 שקל
טיפול 24,000 ק"מ: 1,166 שקל
סה"כ 24,000 ק"מ: 3,690 שקל


קונים דו-גלגלי? קבלו מבחן דרכים

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק. קובי ליאני
מבחן קטנוע דאלים B-BONE 125 סמ"ק/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully