וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרלינג מוס: "נשים לא יכולות לנהוג בפורמולה 1"

נהג המירוצים סטרלינג מוס סופג ביקורת קשה בעקבות דברים שאמר בראיון ל-BBC באשר להשתתפות נשים בפורמולה 1. "הן לא יכולות לעמוד בקושי המנטלי הכרוך במירוץ"

סטרלינג מוס, נהג המירוצים הבריטי בן ה-83, עומד במרכזה של סערה תקשורתית קטנה בעקבות דברים שאמר במסגרת ראיון מיוחד שקיים עם ה-BBC5, במסגרתו טען שנשים אינן מתאימות להשתתפות במירוצי מכוניות מסדרת פורמולה 1.

על פי דבריו של מוס, נשים לא ניחנות במאפיינים הנדרשים לתנאי התחרות האינטנסיביים. "מצד אחד, יש לנו נשים קשוחות ואמיצות מאוד, אבל כאשר הלחץ גובר ויש לקבל החלטות נועזות במצב תחרותי, בזמן אמת, זה מעמיד אותן בספק. אני חושב שהלחץ המנטלי גדול מידי - אין להן את הכשרון הטבעי לפורמולה 1".

שלא במפתיע, הערותיו של מוס עוררו זעם ותגובות חריפות בקרב קהילת הנשים בכלל ובחוג נהגות המירוץ המקצועיות בפרט. סוזי וולף מסקוטלנד, נהגת המבחן בת ה-30 של קבוצת הפורמולה 1 של ווליאמס, אמרה כי דבריו גרמו לה "התכווציות לא נעימות בבטן". הסקוטית מגנה את מוס ומוסיפה כי "אין לכך מקום בעידן המודרני".

"יש לי הרבה כבוד לסטרלינג מוס, בכל זאת אלוף מירוצי גרנד פרי 16 פעמים. מצד שני, אני חושבת שהוא חי בתקופה עתיקה. יכול להיות שעבורו, זה לא הגיוני שאשה תנהג במכונית פורמולה 1".

כיום, ישנן מספר נהגות מירוצים מובילות בסבבים השונים, בהן דניקה פטריק (האשה היחידה שזכתה במירוץ אינדי בארה"ב), זואי ווינהם בת ה-18 (מקום שני במירוצי GT4 אשתקד), וכוכבת עולה בת 17 בשם ביטסקה ויסר, שהצטרפה לאחרונה לקבוצת הג'וניור פורמולה 1 של 'רד בול'.

מלבד מישל מוטון, נהגת הראלי הצרפתייה של קבוצת אודי בשנות ה-80 ואחת מהספורטאיות המוכשרות ביותר אי פעם על מסלול כזה או אחר, הידועה מכולן לצידה היא ככל הנראה ללה לומברדי מאיטליה, שהצליחה להגיע למקום השישי בגרנד פרי הספרדי ב-1975 ונפטרה ממחלת הסרטן בשנת 1992.

חוו דעתכם: הצביעו, האם לנשים יש מקום בפורמולה 1?

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully