וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה קורולה החדשה - בחודש הבא

טויוטה תחשוף את הקורולה החדשה בחודש יוני עם מנועי בנזין ותיבת הילוכים רציפה. בישראל מעריכים שתגיע לקראת סוף השנה, אולם לא יודעים מועד מדוייק

עכשיו זה רשמי: טויוטה תחשוף את הקורולה 2014 במהלך חודש יוני הקרוב, כך מדווחים כלי התקשורת בארה"ב. המכונית הייתה מיועדת לחשיפה בשלב מאוחר יותר, אולם נוכח התחרות הגוברת מפורד, יונדאי וקיה באמריקה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם החליטה להקדים את בכורת הקורולה לחודש הבא.

סיבה נוספת היא כמובן נעילתן של תערוכות הרכב הגדולות בעולם, בעוד הפסטיבל המוטורי הבא מתוכנן לספטמבר באירופה (פרנקפורט) ונובמבר בארה"ב ועל כן אירוע החניכה של הקרורולה החדשה יהיה קטן ופרטי, ויערך במסגרת טקס פנימי ללקוחות, גופי מדיה וספקים שתערוך טויוטה בדרום קליפורניה. אין לשלול אגב גיחה מפתיעה שלה לישראל ביולי במסגרת 'אוטומוטור 2013'.

הקורולה החדשה תהיה שונה מאוד מכל הדורות שהגיעו לפניה, ולכן בינתיים הוציאה לאחרונה החברה קדימונים כמעין טעימה ראשונה, שרומזים על הופעתה הכמעט סופית כדי להשאיר את המתח באוויר.

מכוניות הראווה, טויוטה פיוריה קונספט (בתמונות) שנחשפה בתערוכת דטרויט, וכן מכונית דומה שנקראת יונדונג 2 שהוצגה בסין, נותנות הצצה מוקדמת לכוון שבו בחרו המעצבים עבור הדור ה-12 של הקורולה.

על אף הקווים הזוויתיים הקלאסיים של המכוניות מיפן, הצפי הוא שהקורולה תהיה מתונה יותר בחזותה ותשאב השראה מאוריס, ראב 4 והיאריס החדשות. לא ברור מהן המידות הרשמיות, אך היות והקורולה חדשה לגמריי, סביר שהיא מרווחת מקודמותיה ושימושית יותר, כפי שמסבירה דוברת טויוטה ארה"ב, מוריס דוראנד: "תכנון מחדש משמעותו שהמכונית חולקת מעט, אם בכלל, רכיבים עם דורות קודמים של הקורולה". עוד היא מוסיפה כי זוהי "אבולוציה אמיתית ומודרנית לסדרה הוותיקה".

מותג וותיק, תחרות קשה

בניגוד למגמה האירופית המאמצת מנועי טורבו קומפקטיים, מתחת למכסה המנוע של הקורולה החדשה יותקן מנוע בנזין 1.8 ל' בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה או ידנית ששה הילוכים שתחלפנה תיבות 4 הילוכים אוטומטיות. התפוקה המרבית תעמוד ככל הנראה על כ-150 כ"ס, וצריכת הדלק המשוערת היא כ-16 ק"מ לליטר.

מלבד ההיבט הטכנולוגי, מה שמדיר שינה מעיני בכירי טויוטה נוגע ישירות אל התחרות מול פורד, במיוחד הפוקוס המשפחתית שגזלה ממנה את תואר "המכונית הנמכרת בעולם". הקורולה, שהוצגה ב-1966 נמכרה ביותר מ-30 מיליון עותקים, אך היא ניצבת כעת בפני משוכות גבוהות, בעיקר בפן התדמיתי. "אני חושב שהם צריכים לחשוב איך לרענן את המותג - להכניס בו משהו תוסס וצעיר כי המתחרים מקדימים אותם בהרבה", כך מדגיש הבוחן הראשי של הירחון 'קונסיומר ריפורטס' ג'ייק פיסקר.

מנגד, יש מי שמעירים שדווקא הנאמנות למותג וותיק, תעשה את כל ההבדל. "קורולה זה מותג שמכירים. הוא אמין, יש בו משהו משפחתי וקרוב. אנשים אומרים לעצמם - אני יכול לסמוך על הדגם הזה", אומרת ג'סיקה קולדוול מאתר הצרכנות 'אדמונדס'. "אל תשכחו שיש גם בסיס גדול של רוכשים שפשוט יעשו טרייד אין על הטויוטה הישנה שלהם - ואלה מספרים גדולים מאוד" היא מוסיפה.

הדומיננטיות של טויוטה קורולה עלולה לפגוש השנה, בפעם הראשונה מזה שנים ארוכות, יריבות קשוחות (לא רק מבית פורד) שתעשנה לה חיים לא קלים. השאלה היא, מה היא באמת תציע ללקוחות המשפחתיים שאין בדגמים המקבילים בסגמנט החשוב ביותר בעולם.

מהיבואנית לישראל 'יוניון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי אין לה מועד הגעה סופי, אם כי ההערכות הן לקראת סוף השנה הנוכחית.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully