וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי עם מיצובישי אאוטלנדר

12.5.2013 / 13:00

החודש החם אפשר לנו לבדוק את תפקוד המזגן בתנאים קיצוניים, אך גם נורת אזהרה הופיעה בלוח המחוונים

החודש השלישי למבחן הארוך טווח למיצובישי אאוטלנדר הסתיים עם 9,500 קילומטרים בסך הכל, מה שאומר שהחודש, בשל אילוצים, גמענו עמו רק 2,000 קילומטרים, אך רובם נצברו בשימוש עירוני תכוף בגוש דן. גם את החודש השלישי האאוטלנדר סיים עם ממוצע צריכת דלק טוב מאוד שעמד על 12.1 קילומטרים לליטר.

בחודשים שקדמו, רבים כתבו לנו וביקשו שנבדוק את עמידותו במזג האוויר הישראלי ותפקודה של בקרת האקלים - ויש בהחלט סיבה טובה לדאגה. האאוטלנדר הוא רכב גדול, בעל 3 שורות מושבים וזה ואמר שהוא מוקף בשטח עצום של פח וזכוכית ואלה עלולים לגרום לחימום משמעותי של תא הנוסעים תחת השמש של הקיץ המזרח תיכוני. העובדה שלאאוטלנדר אין פתחי מזגן למושבים האחוריים (מלבד לכפות הרגליים), רק מגדילה את החשש.

חוששים מהמזגן? הוא מצוין

אז כדי לרדת לעומקו של עניין, ארזנו את המשפחה בתוכו, קרי 5 נפשות (2 הורים ו-3 ילדים) עם מטען לא קל ויצאנו לסיבוב ים המלח. מגוש דן, לירושלים, לים המלח, נסיעה דרומה וחזרה למרכז דרך ערד. סיבוב שאורכו כ-380 קילומטרים באחד הימים הכי חמים בחודש זה (39 מעלות נמדדו בעין גדי).

בעליה לירושלים, מזג האוויר הקריר כמובן שלא הקשה על המזגן, אבל גם בסביבות ים המלח, בשעות הצהריים, למרות שקבענו טמפרטורה של 22 מעלות בבקרת האקלים, המערכת לא נדרשה כלל להגיע לשיא יכולותיה כדי לקרר את תא הנוסעים כולו. הילדים בשורה השניה אפילו התלוננו לא פעם שקר להם.

כשהחנינו את האאוטלנדר למשך שעה בשמש ישירה על חוף ים המלח, תא הנוסעים אכן התחמם, אבל המזגן תוך דקות אחדות מרגע התחלת הנסיעה, קרר שוב את תא הנוסעים. לזכותה של בקרת האקלים אפשר גם לציין שגם תחת עומס מלא של המנוע בעליות של כביש סדום-ערד, היא לא כבתה או נחלשה, כפי שמכוניות רבות נוהגות לעשות כדי לא להעמיס על המנוע.

השלב היחידי בו המיזוג כבה, הוא כאשר מערכת ה'סטופ-אנד-גו' שמכבה את המנוע בעמידה ברמזורים למשל, מכבה את המנוע כדי לחסוך בדלק. משום שמדחס המזגן מונע רצועה ולא חשמלי - בדומה למכוניות היברידיות, ברגע שהמנוע כבה גם יכולת הקירור של המיזוג פוחתת. אחרי דקה ורגע לפני שהמצב נעשה לא נעים המנוע מונע שוב באופן עצמאי כדי למנוע התחממות לא רצויה של תא הנוסעים. את מערכת זו ניתן לבטל בלחיצת מתג כדי שלא תכבה את המנוע בעמידה.

לקראת סוף החודש, מיד עם התחלת הנסיעה בשעות הבוקר, נדלקה לנו בפעם הראשונה מנורת אזהרה בלוח המחוונים - משולש צהוב ובמקביל, המנוע פעם עם רעשי נקישות שלא שמענו קודם לכן. רכב המבחן לא צויד בספר רכב ולכן לא יכולנו לברר את מהות התקלה. את הרכב כיבינו מהר כמובן ובהתנעה החוזרת נעלמה נורית האזהרה וגם רעש התקתוק מהמנוע כאילו לא היו. בחודש הרביעי נמשיך לעקוב ואף ניגש למוסך לבדיקה במקרה הצורך, במידה והתופעה תשוב.

ממצאים עד כה:

מנוע וביצועים: עם 150 כ"ס בלבד וכ-20 קג"מ, לא מדובר ברכב ספורטיבי, אבל בשום שלב של הנסיעה האאוטלנדר לא מעביר תחושה של רכב איטי. להיפך, כאשר מצמידים את הדוושה הימנית לרצפה, הוא צובר מהירות בקצב משכנע ויוצא לעקיפות בקלות. תיבת ההילוכים הרציפה מסייעת במיצוי כוחות של המנוע, אבל דווקא אופי הפעולה המתון והרגוע יותר במצב ה"אקו" נעים יותר. במצב הרגיל, התיבה מגיבה בהעלאת הסל"ד במהירות עם כמעט כל לחיצה על דוושת הדלק, מה שמקפיץ את האאוטלנדר קדימה לעתים בעצבנות מיותרת.

צריכת דלק: בחודש השני ישנה הרעה בצריכת הדלק, שכן בשלב זה כבר התרגלנו אליו יותר וכתוצאה מכך, גם העלנו את קצב הנהיגה בו. בתחום עירוני משולב, הצריכה עומדת על 12 ק"מ לליטר. בפקקים כבדים, כ-10 ק"מ לליטר ובשיוט נינוח הצלחנו לעבור גם יותר מ-15 ק"מ לליטר. זה אומר שטווח הנסיעה על מכל דלק יחיד יכול להגיע גם ל-700 ק"מ.

נוחות נסיעה: מתלים רכים הופכים את הנסיעה לנוחה מאוד. בורות ושיבושים נספגים היטב, בידוד הרעשים טוב מאוד ולכן נסיעות ממושכות עוברות ללא קושי.

שימושיות: עם תא מטען גדול מאוד, עם מושבים שנעים על מסילה ומגוון תאי אחסון, השימושיות מצוינת. ניתן להכניס עגלת ילדים גם לאורכו של תא המטען. גם כששורת המושבים השלישית פתוחה, יש מספיק נפח בשביל להניח שני תיקים בגודל בינוני.

מושבים והסעת ילדים: יש עוגני איזופיקס במושב האחורי, אין בקדמי, אך שם ניתן לבטל את כרית האוויר לשם הושבת מושב תינוק (אך עדיף לעשות זאת מאחור) במקרה הצורך. המושב האחורי רחב מספיק כדי לאכלס שלושה מושבי ילדים, מהם שני בוסטרים וסלקל אחד.

בידוד תא נוסעים: האאוטלנדר אמנם השיל המון משקל ביחס לדור הקודם, אבל בידוד הרעשים שופר. רעשי כביש ורוח כמעט שלא נשמעים ורק המנוע מורגש כשהוא מומרץ לסל"ד גבוה.

התנהגות כביש: האאוטלנדר לא נועד להיות רכב לתקיפת כבישי נהיגה. המתלים הרכים, יחד עם ההגה החשמלי מבהירים מיד שלא זה העניין כאן, אלא קלות בנסיעה וידידותיות. עם זאת, האאוטלנדר מסוגל לבלום בחוזקה ולשנות כיוון במקרה חירום כשמערך הבקרות האלקטרוניות שומר על האחיזה.

שבילים וטיולים: ברכב המבחן אין הנעה כפולה, אבל אין שום בעיה לבקר בשבילי קק"ל ואף מעט מעבר להם. לא היינו מנסים לתקל עמו מעברים טכניים או לחלוף על פני סלעים וחול רך.

חודש ראשון עם מיצובישי אאוטלנדר
חודש שני עם מיצובישי אאוטלנדר
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully