וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאלג ספורט: מכונית על בטעם סעודי

קבוצת נהגים עשירים מערב הסעודית המציאו מכונית ספורט בשם גאלג TG1 עם 750 כ"ס וחזות של חללית קרב. אבל, מה באמת מסתתר תחת המעטפת?

מירוץ "גאמבול 3000" יצא לדרך לפני כמה ימים בדנמרק ועימו גם שורה ארוכה של מכוניות מופרעות, נהוגות בידי נהגים לא פחות משובשים. בין למבורגיני לפרארי, בנטלי ומרצדס, מככבת אחת המכוניות המפתיעות ביותר השנה, וזו היא ה-TG1 גאלג, עליה חתומים נהגים מערב הסעודית בשיתוף סדנת 'האחים פרקר' מארה"ב, שהחליטו לקחת מכונית ספורט קיצונית מיפן ולהסב אותה לטורפת כבישים בלתי שגרתית. אגב, הצוות שיגר למירוץ גם רפליקה של ה"טאמבלר" של האביר האפל כדי לתגבר את אפקט ההרתעה בכניסה למתחם ההזנקה.

ראשית, ולמי שטרם שמע על הפסטיבל המוטורי הזה, נסביר כי גאמבול 3000 מרכז אליו את עשירי העולם, חלקם ידוענים ואחרים סתם חובבי הגה אמידים, לנסיעה בכבישים ציבוריים לאורך 4,800 קילומטרים. להבדיל ממירוץ של ממש כמו ראלי קשוח ואכזרי, הדגש הוא על החוויה, ולכן בסיום לא מחולקים פרסים למנצחים.

גאלאג TG1. אתר יצרן
גאלג TG1/אתר יצרן

חזרה למכונית של הסעודים. קשה להבחין בכך, גם למנוסים מאוד, אבל הגאלג TG1 - מספר 73 במירוץ, מבוססת על לא אחרת מאשר ניסאן GT-R החדשה לאחר שחוללו בה מקצה שיפורים נרחב למנוע, והתאמות אירודניאמיות לשלדה הגדולה עליה הורכבה אריזה עמוסה ברכיבים מסיבי פחמן (קרבון).

טעם צורני הוא כמובן בעיני המתבונן, אבל אין ספק שמדובר כאן ברכב יוצא דופן, ואף שנוי במחלוקת שמחזק את המשפט המפורסם: "כסף לא קונה טעם טוב". למרות זאת, יש בה מידה לא מבוטלת של מקוריות וזה בהחלט עומד לזכותה, על אחת כמה וכמה כשמבינים איזו מפלצת רעבה שוכנת מאחרי הפרצוף הזועם.

גאלאג TG1. אתר יצרן
גאלאג TG1/אתר יצרן

כסף כאמור קונה גם ביצועים רציינים, ותחת מכסה המנוע של הגאלג TG1 שוכנת חטיבת הכוח של ניסאן GT-R, אלא שזו שופרה בכבדות על ידי צוותים של 'ליצ'פילד', סדנה המתמחה בכיול מכוניות קיצון ופועלת בבריטניה מעל 14 שנים.

אלה לקחו את מנוע ה-3.8 ל' ששה צילינדרים כפול המגדשים של ה-GT-R, וחילצו ממנו תפוקה מרבית של 750 כ"ס ו-96.7 קג"מ וחיברו תיבת הילוכים כפולת מצמד. כעת, שימו לב לנתונים הרשמיים: את ההאצה ל-100 קמ"ש מסיימת גאלג ב-2.6 שניות, והמהירות המרבית שלה עומדת על 340 קמ"ש - בקלות מתברגת בטריטוריה של מכוניות העל המוכרות, ואפשר לכנותה באופן לגיטימי, "הייפר-קאר".

את הפרט הנוסף - כמה עלתה המכונית הזו, אף אחד לא מסגיר בשלב זה. אם מכניסים למשוואה את כל הנתונים, יחד עם הידיעה כי ה-GT-R מוערכת ב-110 אלף דולרים בארה"ב (סביבות 420 אלף שקלים לפני מס), כנראה שסך ההוצאה של הסעודים מתקרבת ל-400 אלף דולרים לפחות. לא שזה מדיר שעות שינה מעיניהם.

עוד מכוניות קיצוניות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully