וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מפסידים כסף בתביעה מול חברת הביטוח

עו"ד וד"ר אסף ורשה, מאמר אורח

25.5.2013 / 7:32

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? כדאי שתלמדו כמה כללים חשובים כדי לא לצאת בנזק כספי מוגזם ולקבל את הפיצוי שמגיע לכם

התנהלות נכונה לאחר תאונת דרכים משפיעה באופן ישיר על יכולתו של הנפגע לקבל פיצוי מירבי בגין נזקים פיזיים. חרף החשיבות המהותית, ועל אף שהנושא נדון לא אחת, עדיין רבים המקרים בהם המבוטחים פועלים בפזיזות תוך הסתמכות על עצות של החבר "המנוסה", ועל ההיגיון הישר שעומד לא פעם בסתירה להיגיון המשפטי ולפרקטיקה שמחייבת לפעול באופן מסוים.

להלן מספר הנחות עבודה שגויות, אשר פעולה על פיהן יכולה לגרום לנזק כבד מאוד לסיכוי המבוטח לקבל פיצוי מירבי. יתרה מכך, לעתים תכופות, עלול המצב להגיע עד כדי דחיית תביעתו וגרירתו להליך משפטי מסורבל ומייגע.

אני סבור כי נפצעתי קלות בתאונה ואין כל צורך, רפואי ומשפטי להזמין את מד"א על מנת שיפנו אותי לצורך קבלת טיפול רפואי. במילים אחרות: אגיע בכוחות עצמי במהלך היום לחדר המיון.

לא פעם מעמידה חברת הביטוח בפני המבוטח קשיים בטענה כי התאונה נגרמה בנסיבות שאינן תאונת דרכים. פינוי באמצעות מד"א מהווה ראייה משמעותית לצד הסיוע הרפואי המתאים שמוגש לנפגע בזמן קצר.

אין לחשבונית תיקון הרכב כל קשר למהלך התביעה בגין נזקי הגוף.

בכל תרחיש בו מדובר על נזק קל שאינו מצריך מעורבות של שמאי רכב, יש להתעקש לקבל מהמוסך חשבונית המוכיחה כי הרכב תוקן בשל תאונה. זהו טופס קטן שחוסך טרחה ועוגמת נפש רבה. כמו כן, יש להקפיד לצלם את הנזקים בטרם תיקון כולל אסמכתא על מועד הצילום.

בלא מעט מקרים, הרכב שהיה מעורב בתאונה עצמית אינו מבוטח בביטוח מקיף ועל כן, במקרים של נזק קל לרכב שלא גרם לפציעות גוף חמורות נוטים המבוטחים לתקן ראשית כל את הרכב, לעיתים "במוסכי מדרכה" ללא קבלת חשבונית מס או כל אסמכתא אחרת. במקרים כאלו, בהם המבוטחים תיקנו את הרכב ורק כעבור מספר ימים חשו ברע ופנו לטיפול רפואי יכולה חברת הביטוח לתהות אודות פשר אמיתות הגרסה.

אין משמעות להפסקה וחידוש קבלת טיפול פיזיותרפיה על מהלך התביעה מול חברת הביטוח.

למרות חוסר הנוחות והטרחה הכרוכה בקבלת טיפול פיזיותרפי התמידו והגיעו למרפאה והשלימו הטיפולים להטבת מצבכם הרפואי והתפקודי. כשמדובר על פציעה פיזית קלה יחסית, הטיפולים הופכים לא פעם להיות מטרד; הזמן הנדרש להם כמו גם התחושה לעיתים כי אין בהם תועלת של ממש, גורמים למבוטחים רבים להפסיק את קבלת הטיפול.

להפסקה זו, עשויה להיות השלכה ישירה על החלמתו של הנפגע, שכן נקודת ההנחה היא כי הפניית המטופל לטיפול מסוג זה נעשתה בשל ההכרח להחזירו לתפקוד תקין ומלא. המציאות מלמדת כי דחיית הטיפול יכולה לגרור טענה של שיפור במצב הרפואי. לפיכך, הפסקה ולאחריה חידוש הטיפולים עלולים לגרור (בנוסף) טענה אחרת של ניתוק הקשר הסיבתי, דהיינו כי הטיפולים אינם תוצאת התאונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טעות רישום קטנה בגיליון הרפואי לא תשפיע באופן מהותי על מהלך התביעה.

בין אם מדובר בגיליון רפואי שנחתם ע"י רופא, פיזיותרפיסט, שוטר, שמאי רכב או כל גורם אחר, יש לקרוא היטב את הכתוב בטרם קבלתו ולבחן אם לא נפלו שגיאות.

מבלי להמעיט ביכולתם של הרופאים בבתי החולים לתפקד תחת לחץ במשך שעות עבודה בלתי אנושיות, ישנם לא מעט מקרים בהם מתברר כי הגיליונות הרפואיים כוללים טעויות, לעיתים מינוריות.

אולם בראייה משפטית, מדובר על שגיאה שעלולה לגרום לטרחה מיותרת לנפגע. כך לדוגמא, במקרה בו הרופא כתב בטעות כי הפגיעה ברגל ימין, בעוד שהנזק שנגרם כלל היה לרגל שמאל – טעות שעלולה להביא לדחית התביעה ככל שעניינו בנזק לרגל שמאל. כך גם במצבים בהם הושמט מהטופס מידע רב ערך כי הנזק נגרם בשל תאונת דרכים ובטעות נרשם בטופס "בעת נפילה". התוצאה עלולה להיות דחיית התביעה.

כל עוד לא הסתיימה תקופת ההתיישנות, אוכל להגיש את תביעתי בלא קושי לקבל פיצוי כספי.

טפל היום בנזקים והקפד לשמור על אסמכתאות לנזק, לטיפולים ולמהלך השיקום. המתנה משמעותה במקרים רבים אבדן היכולת לקבל פיצוי הולם והוגן.

אין ספק כי מיצוי זכויותיו של הנפגע באמצעות הגשת תביעה הינה מהלך שמצריך לא פעם השקעה של אנרגיה וזמן: "טופסולוגיה", פניה לרופאים, קבלת הפניות וכו' הן פעולות שנפגעים קלים מעדיפים לדחות ככל שניתן ובמקרים רבים, עוברות שנים מאז התאונה ועד תחילת הטיפול המשפטי בתביעה.

הגישה של "מדוע לדחות למחר אם אפשר לדחות למחרתיים", עלולה לגרום לפגיעה בתביעת המבוטח שנהג על פיה. היכולת לאתר מסמכים או עדים מתפוגגת ככל שהזמן חולף וכך גם יכולתו של המבוטח לקבל פיצוי הולם עבור נזקיו. חמור מכך, המציאות מלמדת כי המתנה של מספר שנים ממועד התאונה ועד תחילת התהליך, משמעה במקרים רבים קבלת פיצוי כספי מוקטן.

הכותב הוא ד"ר ועו"ד, מומחה בדיני ביטוח ונזיקין
לאתר של עו"ד וד"ר אסף ורשה
עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully