וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש רביעי עם מיצובישי אאוטלנדר החדש

11.6.2013 / 7:49

החודש הרביעי עם האאוטלנדר שבמבחן ארוך טווח מסתיים עם 11,800 ק"מ בלוח המחוונים, אך גם עם ביקור בן שבוע ימים במוסך

את הסקירה החודשית למיצובישי אאוטלנדר שניתן לנו למבחן ארוך טווח נפתח עם הסבר, בעקבות התהיות שהעלו מספר קוראים אודות הידלקות נורת אזהרה ברכב. אז כדי לשים את הדברים על דיוקם, לא התעלמנו מעניין זה ולא המשכנו לנהוג ברכב כאילו לא אירע דבר. לאחר שדיווחנו ליבואן אודות המקרה, ומאחר ש"התקלה" לא חזרה על עצמה בשנית, לא הייתה דחיפות להביא את הרכב במידי למוסך.

אולם, ימים אחדים לאחר מכן, מסרנו את הרכב ליבואן לצורך בדיקה. בתחילה, עלה החשד כי רמת הדלק הנמוכה במכל הדלק היא זו שגרמה להידלקות הנורה, אך הדבר לא נשמע לנו הגיוני, שכן כבר היינו במצבים בהם רמת הדלק הייתה נמוכה אף יותר ונורית זו לא נדלקה (ישנה נורית דלק ייעודית לכך). עם מסירת הרכב, נמסר לנו כי זו צפויה להיות בדיקה קצרה, אך בפועל, האאוטלנדר שהה במוסך היבואן למשך שבוע שלם שבמהלכו, לטענת מיצובישי, הרכב עבר סדרה ארוכה וקפדנית של בדיקות.

הרכב הוחזר לנו כמובן, רק לאחר שהתגלתה התקלה שגרמה להדלקת נורית החיווי - הממצאים העלו שהתקנה לקויה של מערכת חיישני הנסיעה לאחור (התקנה מקומית) גרמה לקצר חשמלי אשר גרם לשיבוש ולהתראה. בנוסף למציאת הליקוי, האאוטלנדר שלנו קיבל גם ספר רכב מקורי, שלא ניתן לנו במעמד קבלת הרכב.

בשלושת השבועות מתוך החודש שהאאוטלנדר היה ברשותנו, מד המרחק הספיק לצבור 11,800 קילומטרים מהם 2,300 קילומטרים בחודש החולף. גם בחודש הרביעי, האאוטלנדר שמר על צריכת דלק משולבת (שימוש עירוני ובינעירוני) של 12.3 ק"מ לליטר, כך שהחודש הוא צרך כ-190 ליטרים של דלק בעלות של כ-1,500 שקל.

מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

ממצאים עד כה:

מנוע וביצועים: עם 150 כ"ס בלבד וכ-20 קג"מ, לא מדובר ברכב ספורטיבי, אבל בשום שלב של הנסיעה האאוטלנדר לא מעביר תחושה של רכב איטי. להיפך, כאשר מצמידים את הדוושה הימנית לרצפה, הוא צובר מהירות בקצב משכנע ויוצא לעקיפות בקלות. תיבת ההילוכים הרציפה מסייעת במיצוי כוחות של המנוע, אבל דווקא אופי הפעולה המתון והרגוע יותר במצב ה"אקו" נעים יותר. במצב הרגיל, התיבה מגיבה בהעלאת הסל"ד במהירות עם כמעט כל לחיצה על דוושת הדלק, מה שמקפיץ את האאוטלנדר קדימה לעתים בעצבנות מיותרת. בשיוט נינוח, המנוע של האאוטלנדר שומר גם על רמת שקט נאותה שלא מפריעה בתא הנוסעים.

צריכת דלק: בתחום עירוני משולב, הצריכה עומדת על 12 ק"מ לליטר. בפקקים כבדים, כ-10 ק"מ לליטר ובשיוט נינוח הצלחנו לעבור גם יותר מ-15 ק"מ לליטר. זה אומר שטווח הנסיעה על מכל דלק יחיד יכול להגיע גם ל-700 ק"מ.

נוחות נסיעה: המתלים של האאוטלנדר רכים ולכן גם הופכים את הנסיעה לנוחה מאוד. בורות ושיבושים נספגים היטב, בידוד הרעשים טוב מאוד ולכן נסיעות ממושכות עוברות ללא קושי. גם כשנכנסים עמו לנסיעה בשטח, נוחות הנסיעה נשמרת, אך אז חושף האאוטלנדר אופי עדין יותר ולכן מומלץ לנסוע בתנאי שטח במהירות איטית.

שימושיות: עם תא מטען גדול מאוד, עם מושבים שנעים על מסילה ומגוון תאי אחסון, השימושיות לא פחות ממצוינת. ניתן להכניס עגלת ילדים גם לאורכו של תא המטען. גם כששורת המושבים השלישית פתוחה, יש מספיק נפח בשביל להניח שני תיקים בגודל בינוני. מסביב לנוסעים יש מספר תאי אחסון שימושיים שכוללים תא כפול בין המושבים הקדמיים ותא כפפות בעל נפח בינוני.

שמע ובידור: מיצובישי אאוטלנדר ברמת הגימור שניתנה לנו (7 מושבים בסיסית) כוללת מערכת שמע שמציעה שקע USB ו-AUX ולמרות שאין בה מסך מגע כבגרסה היקרה, רמת השמע מפתיעה באיכותה למערכת בסיסית. התפעול הקולית לעומת זאת, המשמשת גם לחיבור טלפונים סלולאריים בבלו-טות', מצריכה תקופת למידה.

מושבים והסעת ילדים: נושא שעולה לא פעם על הפרק בשיחות על טיבו וייעודו המשפחתי של האאוטלנדר. רכב זה מציע מרחב גדול בתא הנוסעים שמאפשר הסעת חמישה מבוגרים או שני מבוגרים ושלושה ילדים, גם כשאלה זקוקים למושבי בטיחות. יש עוגני איזופיקס במושב האחורי, אין בקדמי, אך שם ניתן לבטל את כרית האוויר לשם הושבת מושב תינוק (אך עדיף לעשות זאת מאחור) במקרה הצורך. המושב האחורי רחב מספיק כדי לאכלס שלושה מושבי ילדים, מהם שני בוסטרים וסלקל אחד.

בידוד תא נוסעים: האאוטלנדר אמנם השיל המון משקל ביחס לדור הקודם, אבל בידוד הרעשים שופר. רעשי כביש ורוח כמעט שלא נשמעים ורק המנוע מורגש כשהוא מומרץ לסל"ד גבוה.

התנהגות כביש: האאוטלנדר לא נועד להיות רכב לתקיפת כבישי נהיגה. המתלים הרכים, יחד עם ההגה החשמלי מבהירים מיד שלא זה העניין כאן, אלא יותר בכיוון של קלות בנסיעה וידידותיות למשתמש. עם זאת, האאוטלנדר מסוגל לבלום בחוזקה ולשנות כיוון במקרה חירום כשמערך הבקרות האלקטרוניות שומר על האחיזה.

שבילים וטיולים: ברכב המבחן אין הנעה כפולה, אבל אין שום בעיה לבקר בשבילי קק"ל ואף מעט מעבר להם. לא היינו מנסים לתקל עמו מעברים טכניים או לחלוף על פני סלעים וחול רך. ברמות האבזור הגבוהות יותר שגם מציעות מערכת הנעה כפולה, ישנו בורר לבחירה מבין שלושה מצבים - 4 אקו (בעיקר הנעה קדמית), 4 אוטו (הגלגלים האחוריים מצטרפים ברגע של זיהוי החלקה בקדמיים ו-4 קבוע (הנעה כפולה קבועה לגלגלים). עם זאת, האאוטלנדר לא מיועד לנסיעת שטח אגרסיבית שחורגת מגבול השבילים הכבושים. הוא מצויד בצמיגי כביש, אין לו נעילות, מרווח הגחון מצומצם יחסית וגם למנוע לא תמיד יהיה מספיק כוח כדי להניע אותו על דיונות חוליות רכות.

חודש שלישי עם מיצובישי אאוטלנדר

מבחנים ארוכי טווח, רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully