וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן פאסאט קובעת שיא גינס: 33 ק"מ לליטר

פולקסווגן פאסאט TDI הוכרה על ידי ספר השיאים של גינס כשיאנית צריכת דלק למכונית נוסעים לא היברידית. חצתה 48 מדינות באמריקה בממוצע של 33 ק"מ לליטר

פולקסווגן אמריקה הודיעה אמש (שלישי) כי בסיועה של פאסאט TDI, קבעה שיא גינס עולמי בקטגורית "צריכת דלק למכונית לא היברידית במבחן 48 מדינות בארה"ב", כאשר חצתה את קו הסיום בממוצע של 33.2 ק"מ לליטר (77.9 מייל לגאלון). השיא הקודם, גם הוא בחסותה של פאסאט דיזל עומד על 28 ק"מ לליטר, ואף טוב יותר משיאה של מכונית היברידית - 27 ק"מ לליטר.

הפאסאט TDI מסדרת "קלין דיזל", נהוגה על ידי העתונאי האמריקני ווין גרודס ומהנדס החשמל בוב ויינגר, יצאה את מטה החברה בוריג'ינה ב-7 ביוני בשעה 12:00 בצהריים, וחזרה ב-24 ביוני בתום נסיעה שהקיפה מרחק של 8,122 מייל (13,071 ק"מ) לאורכן של 48 מדינות ארה"ב.

ג'ונתן גיילין, נשיא פולקסווגן אמריקה, אומר שההישג הוא לא פחות ממדהים. "לכסות מרחק של 8,122 מייל על 398 ליטרים של סולר זה פשוט מעורר השתאות. זה משקף עד כמה חסכונית הפאסאט TDI וכמה הטכנולוגיה הירוקה של הקונצרן התקדמה בשנים האחרונות".

הפאסאט TDI מצוידת במנוע סולר 2.0 ל' 140 כ"ס בטכנולוגיית 'קלין דיזל' בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית לה ששה יחסי העברה. על פי נתוני היצרן, היא מסוגלת לעבור מרחק של 795 מייל עד לתדלוק הראשון, שהם כ-1,200 קילומטרים.

הצוות שנהג במכונית מתמחה בשיאי גינס, ואף הודגש כי ווין גרודס התנסה כבר ביותר ב-100 מכוניות שונות שניסו בעבר להגיע להישגים מרשימים בתחום זה. "הרגשנו שיש לנו סיכוי ממש טוב לשבור את השיא הקיים עם הפאסאט TDI" הוא אומר. יחד עם זאת הוא מציין, "לא תיארנו לעצמנו שנוכל להגיע לנתון הסופי שנקבע. אנחנו אמנם משתמשים בטכניקות נהיגה מיוחדות, אבל אין סיבה שבעלי פאסאט TDI קלין דיזל לא ישיגו מספרים מדהימים".

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully