וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית המימן של טויוטה מגיעה לייצור

חרף המחלוקת אודות הטכנולוגיה, טויוטה תציג גרסת ייצור למכונית מימן FCR-V בטוקיו בחודשים הקרובים. טווח הנסיעה יעמוד על 300 קילומטרים למכל

טויוטה עשתה גלים - והרבה כסף, כשהציגה לעולם את המכונית ההיברידית העממית הראשונה שלה, טויוטה פריוס. כעת, שואפת היצרנית היפנית הגדולה בעולם לקדם את הפרק הבא בטכנולוגית הנעה אקולוגית, באמצעות מכונית תא דלק רעיונית בשם FCR-V, לה יהיה טווח נסיעה של 300 קילומטרים למכל, ואשר תזכה להופעת בכורה בתערוכת טוקיו בנובמבר.

על פי דיווח מאת 'בלומברג', בשנים האחרונות חלה ירידה חדה בעלויות פיתוח מכוניות תא דלק המוזנות מימן, ובו בעת רמת הבטיחות של האחסנה והטיפול עלתה באופן הדרגתי כך שהבטחון של היצרניות בהפקת מכוניות אלה גדל. עם זאת, המחיר לא יהיה כל כך זול בתחילת הדרך, שכן מדובר על עלות בגזרת מכוניות פרמיום כמו ב.מ.וו סדרה 5 או טסלה S, כלומר כ-70 אלף דולרים לפחות, או 50 אלף דולרים בשלב ההשקה.

טויוטה העריכה בשנים קודמות שתוכל למכור כ-11 אלף מכוניות מימן בשנה, אולם עדכנה את התחזיות והורידה את הנתונים ולמעשה מסרבת כעת לנקוב במספרים. כמו כן, היא שוקלת לשווק את המכונית תחת מותג היוקרה 'לקסוס', אולם לא תגיע להחלטה סופית לפני סוף השנה הנוכחית.

המערכת של FCR-V מבוססת על מימן מאוחסן בלחץ גבוה במכל המותקן תחת המושבים מאחור. משם, הוא עובר דרך ממברנות פולימריות שכל אחת מהן מייצרת בערך וולט אחד, אולם בדחיסות גבוהה שיכולה להניע מכונית. במקרה של טויוטה, הטווח הוא כ-300 קילומטרים.

התומכים במימן טוענים שזוהי טכנולוגיה "נקייה" לגמריי, אולם מבקריה מגיבים בטענה כי מימן מסחרי מופק מגז טבעי, כך שיתרונותיו הסביביתיים מוטלים בספק.

על אף הרצון העז של טויוטה לדחוף את הטכנולוגיה קדימה, רוב היצרניות לא שותפות איתה להתלהבות. אלן מוסק, מנכ"ל חברת טסלה, אמר לאחרונה כי מימן במכוניות זו "טכנולוגיה לשוטים", ומוטב שלא לבזבז משאבים עליה. הבעיה הגדולה ביותר שניצבת בפני טויוטה, וגם עליה הצביע אלן מוסק, היא היעדרה של תשתית הזנה לשימוש הקהל הרחב. בארה"ב קיימות אמנם כמה תחנות מימן למכוניות, בפרט בקליפורניה, אך אלה מעטות מאוד. נשמע מוכר, לא?

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully