וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אלוף הראלי כובש את המסלול המרתק בעולם

סבסטיאן לואב רותם כמעט 900 כ"ס מקרביה של פיג'ו 208 T16 אל מסלול הפייקס פיק המותח בארה"ב, וקובע זמן שיא חדש

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

סבסטיאן לואב, תשע פעמים אלוף העולם בראלי קבע זמן שיא על מסלול פייקס פיק בארה"ב, וריסק את השיא הקודם של רייס מילן, נהג המירוצים בן ה-40 שהתחרה על ערימת החול והאספלט עם מכונית ספורט קיצונית תוצרת יונדאי. לואב, ומכונית הפיגו 208 T16 עצרו את השעון על 8.13:878 דק', זמן שהותיר את רייס מילן הרחק במקום השני עם 9.46:146 אותו קבע אשתקד.

בסיום המקטע, לואב, שיעבור בשנה הבאה למירוצי תיור בסבב ה-WTCC, אמר כי עבורו זהו הגשמת חלום. "בשבילי, זה היה המירוץ של השנה", אומר הצרפתי בן ה-39 אחרי שטיפס 20 קילומטרים במעלה ההר, תוך שהוא תוקף 156 פניות במהירות ממוצעת של 145 קמ"ש. "ברור שבהתחלה היה לחץ בגלל כל ההכנות וההשקעה במכונית, אבל אני שמח שהצלחתי לעמוד מאחרי המיזם המדהים הזה".

לפיג'ו מסורת ארוכת שנים מול ההר האמתני, וה-208 T16 נוצרה בדמותן של מכוניות מיתולוגיות, כמו ה-205 וה-405 T16 בידיו של ארי ואטנן ב-1988. הדגם החדש, מבוסס על ה-208, אולם הוא נבנה כמוצר פייקס פיק ייעודי, ועל כן יש הטוענים שהשיא של רייס מילן (יונדאי ג'נסיס) לא פחות מרשים.

מבחינה טכנית, עמדו לרשות לואב 875 כ"ס ממנוע V6 כפול מגדשי טורבו שהותקן בחלק האחורי. "אחרי סשן האימונים, לא ציפיתי לזמן טוב יותר מ-8.15, כך שהפחתה של שתי שניות היא פנטסטית בסך הכול" מוסיף לואב. עוד הוא אומר "לפני הפתיחה, לא ידעתי אם עליי ללחוץ עד המקסימום כדי להשיג קצב נוח ומהיר עד קו הסיום, אבל לבסוף - לחצתי עליה עד הקצה".

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully