וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קנה יונדאי חדשה, קבל אחת נוספת בחינם"

המצב השברירי של השוק האירופי מאלץ את המפיצות להציע עסקאות מפתות בקניית כלי רכב חדש. "הציעו לי יונדאי i10 ביורו אחד, ברור שלא אסרב"

בעוד השוק האירופי ממשיך לצלול, חברות הרכב מנסות להמציא עסקאות אטרקטיביות כדי למשוך כמה שיותר קונים לאולמות המכירה. על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס', הסוכנים והמפיצים ברחבי היבשת הורו לנקוט בשיטות של "התאבדות על הקונה" על מנת שלא ירכוש רכב בחברה אחרת. יונדאי, אף הגדילה לעשות והפעילה מבצע חסר תקדים: קנה רכב חדש, קבל אחד נוסף בתמורה ליורו בודד.

אחד הלקוחות הוותיקים של יונדאי, בנאי כבן 63 מצרפת, מספר לסוכנות הידיעות כי לא תכנן למכור את המכונית הישנה שלו - יונדאי סנטה פה משנת 2007 ולרכוש רכב חדש, אבל לא יכל להתעלם ממבצע המכירות של החברה הדרום קוריאנית. ההצעה לרכוש דגם מסוג יונדאי ix35 ולקבל יונדאי i10 בתמורה ליורו (חמישה שקלים) היא מצד אחד גן עדן לקונה, אבל סיוט פיננסי עבור היצרן, אפילו כשמדובר ביונדאי שהינה שחקנית יציבה יחסית בזירה.

"גם אם אתה לא חושב לקנות רכב מהניילונים, אתה לא יכול שלא להתפתות לעסקה כזו" כך אומר. "אני לא חושב שהייתי מחליף את הרכב שלי, לפחות לא בשלב הזה. אתה קונה יונדאי חדשה ומקבל אחת נוספת, בעצם בחינם". היקף ההנחה לה זכה הצרפתי, נאמד ב-25% בסך הכול, שכן עבור ה-ix35 שילם כ-29 אלף יורו (145 אלף שקלים), מחיר המגלם בתוכו גם את עלותה של ה-i10 החדשה, עבורה משלמים באירופה כ-10 אלפים יורו (50 אלף שקלים).

מחקר שווקים שערכה רויטרס, מצא כי בשנה האחרונה עלה שיעור ההנחות באירופה ב-17% לממוצע של 2,500 יורו למכונית (12,500 שקלים). ההנחות מספקות לרוכשים סיבה מספיק טובה להגיע לאולמות, אבל אנליסטים באירופה מזהירים מפני התרחבות התופעה: "יצרניות תהיינה חייבות להאט או לעצור את מבצעי המכירות, אחרת אנחנו נהיה עדים לצניחה דרמטית נוספת בשוק האירופי", אומר אניל וולסן מחברת 'ארנסט אנד יאנג'. עוד הוא מוסיף כי "כל עוד ישנם תמריצים בהיקף כזה, כל ירידה במכירות היא בעצם מלאכותית ועשויה להיות חמורה יותר בהמשך".

דוגמא לתופעה אליה מתייחס וולסן, אפשר למצוא בקונצרן פיג'ו-סיטרואן; נוכח הקשיים הרבים בתאגיד, שיעור ההנחות בשני המותגים האמיר השנה לעד 33%, כלומר כ-3,000 יורו בממוצע (15,00 שקלים). עוד חברות שהחלו לחתוך במחירים הן אופל (3,000 יורו), ג'נרל מוטורס (2,400 יורו), פורד (2,600 יורו) ורנו 2,100 יורו.

ישנם כאמור פתרונות מקבילים, כמו למשל טויוטה שמציעה חבילת אבזור בשווי 5,000 יורו - חישוקי סגסוגת, מצלמות רוורס, תא כפפות מקורר, והכול בתמורה ליורו אחד כחלק מעלות רכישת הרכב.

"אשתי הייתה מאוד מרוצה מהעסקה - היא אומרת שטוב לה מאוד עם רכב קטנטן לנסיעות שלה. כשאני מספר לאנשים אחרים איזו עסקה קיבלתי, הם פשוט צוחקים לי בפרצוף, אבל אני מרגיש שהרווחתי בסופו של דבר".

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully