וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: סאן יאנג ג'ויי-רייד 125 סמ"ק המחודש

1.8.2013 / 13:34

הקטנוע הנמכר ביותר בישראל, סאן יאנג ג'ויירייד עבר מתיחת פנים קלה שגורמת לו להראות קצת יותר עדכני. ימשיך להיות הפופולרי ביותר?

שיחת טלפון פתאומית מהמשרד, גרמה לי להשהות לרגע את המבחן השבועי לכלי הרכב הדו-גלגלי ולעלות להתייעצות חשובה. בסופה, שוב לבשתי את ביגוד הרכיבה וירדתי לחניה המאולתרת לרוכבים בחזית בית וואלה!. 15 כלים בערך עמדו שם בשורה, מהם אופנוע אחד והשאר קטנועים. 10 מתוך ה-14 היו סאן יאנג, 8 מתוכם מדגם הג'ויירייד.

התרחיש הזה מצליח בקלות לבטא את התנהגות צרכני הדו-גלגלי בישראל. אופנועים הם מחזה נדיר יחסית ולעומתם, כלי סאן יאנג נפוצים מאוד בזכות היותם הנמכרים ביותר בעשור פלוס קצת האחרון. בתוך כל זה, הג'ויירייד הוא בתורו, הקטנוע הנמכר ביותר בישראל, עם מאות מסירות בחודש ואלפים בשנה.

הג'ויירייד הוא גם קטנוע וותיק שמתגלגל על כבישי ישראל כבר שנים רבות, ללא שינויים מהותיים, אך עם סדרה של עדכונים קלים שעוזרים לו לשמור על מעמדו. לפני שנים אחדות קיבל הזרקת דלק בגרסת ה-200 סמ"ק ולאחרונה גם זכה להרמת פנסים ומתיחת עור ועבורנו זה מספיק כדי לצאת עם הכלי שיש או שהיה או שיהיה ל-כ-ו-ל-ם בבית לסיבוב היכרות מחודש.

מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO. קובי ליאני
מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO/קובי ליאני

שינויים קטנים, חזות נאה

ככל הנראה מתוך האמונה שסוס מנצח לא מחליפים, אלא רק מרעננים, באמצע שנת 2013, סאן יאנג ג'ויירייד מגיע אלינו כאמור אחרי שעבר סדרה של נגיעות עיצוביות כן עדכון מכאני יחיד. העדכונים הללו כוללים מסגרת שונה לפנסי החזית, שמכהה את חלקם הפנימי וגורמת לאלה להראות קצת יותר מעניינים מהקודמים, רק כדי לשבור את החזית המוכרת כל כך, בטח כאשר הקטנוע עצמו צבוע בלבן.

בהמשך, קיבל הג'ויירייד גם מראה חדש גם בלוח המחוונים. זה מציע את אותו סידור תצוגה ואותה כמות מידע (מהירות, סל"ד, חום מנוע, מד מרחק מתאפס, מד טעינת מצבר ומחוון כמות דלק), אבל בשינוי המסגרת והרקע, גם כאן מדובר בעדכון ויזואלי מבורך. אולם את השינוי המשמעותי ביותר, מקבל הג'ויירייד בתוספת הצבעים החדשים. במקום לבן בנאלי (כמו קטנוע המבחן), ניתן כעת גם לבחור בין אפור מט בשני גוונים, שחור מט וכסוף בנוסף לצביעה המוכרת. השינוי האחרון נמצא במערכת הפליטה, שם הותקן דוד אחורי חדש שנראה בשרני יותר, עם מיגון חום נאה מבעבר.

מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO. קובי ליאני
מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO/קובי ליאני

יש מקום? יש

אחת התכונות החשובות בקטנוע קטן שכזה, היא הארגונומיה והשימושיות. כאן הג'ויירייד חושף בקלות מדוע רבים כל כך בוחרים בו. מתחת למושב הרוכב, נמצא תא אחסון גדול באמת, כזה שיכול להכיל ללא קושי קסדה מלאה וציוד רכיבה נוסף או תיק. תכונה זו מקלה מאוד על החיים ביומיום, כשאת התיק (ללימודים או לעבודה) אפשר להניח בקלות בתא המטען וגם להשאיר בו ציוד שלא רוצים להיסחב עמו אחר כך.

מעבר לכך, הרצפה השטוחה לגמרי שלו מאפשרת לתלות שם שקית מצרכים על הוו, במקרה שביקרתם במכולת בדרך הביתה, וגם משני צדי הכידון ישנם שני תאים קומפקטיים שאינם ננעלים. אולם בשל גודלם הזעיר, לא ברור מה תוכלו או תרצו לאחסן בהם.

סאן יאנג לא שינו דבר במושב הג'ויירייד או בתנוחת הרכיבה שלו וזה קצת חבל, כי גם הפעם מצאנו בו את אותו מושב רך ונמוך, שגורם לשקיעה של הישבן בתוכו (לא נוח ברכיבות ממושכות) ולזווית לא נוחה ברגליים לרוכבים הגבוהים מהממוצע. הדבר אומר שלמרות גובהו של הכידון, בצידוד מקסימלי לצדדים, אפשר לפגוע בברכיים, כך שאנחנו העדפנו למקם את אלה קדימה ככל הניתן על המדרסים. רוכבים או רוכבות נמוכים, דווקא ייהנו מהמושב הנמוך והצר, שלא מפריע להגיע לכביש עם שתי הרגליים.

מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO. קובי ליאני
מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO/קובי ליאני

חסכוני. בעיקר חסכוני

הג'ויירייד שומר על המנוע המוכר, שעד לא מכבר קיבל הזרקת דלק בגרסת ה-200 סמ"ק לטובת החיסכון, זיהום האוויר והדיוק בפעולתו. אולם המנוע הקטן בהיצע נשאר עם קרבורטור וזה אומר, 124.5 סמ"ק מקורר נוזל עם הספק (לא מוצהר רשמית) שממקם אותו בקבוצת הרישוי הבסיסית, של עד 15 כ"ס. כמצופה, התאוצות בסיבוב המצערת לא יגרמו לשערות שלכם להלבין, אבל הוא גם לא איטי כל כך.

הווריאטור שמתחבר בסביבות ה-3,500 סל"ד מזניק את הג'ויירייד קדימה לתוך ענן הקטנועים שזינקו מהרמזור ואם אתם תושבי גוש דן נספר לכם לצורך ההמחשה, שהאצה צפונה מהרמזור של דרך נמיר ופנקס, תביא אתכם ל-100 קמ"ש על לוח המחוונים, עוד לפני שתגיעו לרמזור הבא של רחוב יהודה מכבי. בכביש פתוח עם ישורת ארוכה מספיק, אפשר גם לראות 110 קמ"ש בלוח המחוונים (100 קמ"ש במכשיר ה-GPS), כשמחט הסל"ד מצביעה בלחץ על 9,000 סיבובי מנוע מהירים. עם מהירות נסיעה מקסימלית שכזו, לא כל כך מצאנו טעם במשקף הגבוה מלפנים. במהירות זו התנגדות האוויר אינה משמעותית והמשקף ממילא מגיש את זרם האוויר ישירות אל הקסדה. רוכבים נמוכים גם עלולים לסבול מכך שהוא יגיע עד לאמצע שדה הראיה ויפריע.

מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO. קובי ליאני
המשקף גבוה, אך לא עם צורך ממשי בו/קובי ליאני

עירוני לגמרי

אולם בעוד שבעיר הג'ויירייד הסתדר מצוין בהשתחלות בתנועה וגם הפגין צריכת דלק מצוינת של 35 קילומטרים לליטר (טווח רכיבה של כ-230 ק"מ בין תדלוקים), מגבלת המהירות שלו ושל מרבית חברי קבוצת ה-125 סמ"ק, הפכה אותו למפחיד לשימוש מחוץ לגבולות העיר. כשהתנועה מהירה ממנו ומגיעה אליו מאחור ומהצדדים, לא נותר לרוכב הרבה לעשות מלבד להתפלל שאף נהג שנובח לתוך הסלולארי לא יעלה עליו.

גלגל ה-13 אינץ' מלפנים (12 מאחור) מקנה לו התנהגות זריזה למדי בתנועה צפופה, עם תחושה בטוחה בפניות, בהאצות ובבלימות. גם הצידוד העצום שלו בכידון לזוויות כהות מאוד, מאפשר לו להתברג לתוך תנועה צפופה כאילו היה אלקטרון חופשי בחומר רך. למרות זאת, פחות אהבנו את האופן שבו המתלים מטפלים בשיבושים. כל עוד מדובר בשיבושים קלים, אין בעיה, אבל כשפוגשים מכסה ביוב בולט או באמפ, הצמיגים מעבירים חבטות לישבן ולגב, כאילו אין שום גורם משכך בדרך. התכונה הזו הופכת את הרכיבה העירונית למשימה מעייפת מכפי שהיא באמת צריכה להיות.

מבחן סאן יאנג ג'ויירייד 125 EVO. קובי ליאני
תנוחת הרכיבה לא נוחה, גם לא המושב וגם לא הטיפול של המתלים בכביש/קובי ליאני

16,485 שקל

סאן יאנג ג'ויירייד אינו היקר שבקטנועים הבסיסיים, אך גם לא הזול שבהם, עם תג מחיר של 16,485 שקל לדגם ה-125 סמ"ק, או 1,900 שקל יותר לגרסת ה-200 סמ"ק הזריזה יותר. הג'ויירייד מציע רמת איכות טובה, שהשתפרה מעט בעדכון האחרון ושימושית גבוהה, ולכן קל להבין מדוע הוא נפוץ כל כך ובסקירת המתחרים, גם מדוע ככל הנראה ימשיך להיות כזה. גם מסגרת טיפולים של אחת ל-3,000 ק"מ ועלויות תחזוקה בינוניות במחירן, אינן זרות לקבוצה.

על הצד הטכני:

מנוע: צילנדר יחיד, 124.5 סמ"ק
הזנה: קרבורטור
הספק: לא מוצהר
מומנט: לא מוצהר
קירור: נוזל
תיבה: רציפה, ווריאטור
מתלה קדמי: מזלג רגיל ללא כוונון
מתלה אחורי: בולם עם כוונון לעומס קפיץ
בלם קדמי: דיסק יחיד 273 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד 220 מ"מ
צמיג קדמי: 110/90 R13
צמיג אחורי: 130/70 R12
אורך, רוחב, גובה: 201, 76, 125 ס"מ
בסיס גלגלים: 144 ס"מ
משקל יבש: 156 ק"ג
מכל דלק: 7.6 ליטר

טיפולים ואחזקה:
טיפול 1,000 ק"מ: 373.17 שקל
טיפול 3,000 ק"מ: 196.31 שקל
טיפול 6,000 ק"מ: 387.34 שקל
טיפול 9,000 ק"מ: 196.31 שקל
טיפול 12,000 ק"מ: 1,160 שקל
טיפול 15,000 ק"מ: 196.31 שקל
טיפול 18,000 ק"מ: 196.31 שקל
טיפול 21,000 ק"מ: 196.31 שקל
טיפול 24,000 ק"מ: 1,365.72 שקל
טיפול 27,000 ק"מ: 196.31 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 387.34 שקל
סה"כ 30,000 ק"מ: 4,458 שקל

עוד על סאן יאנג בוואלה! רכב

קונים קטנוע או אופנוע חדשים? קבלו מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully