וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן נפרדת מהמיקרובאס

פולקסווגן תפסיק לייצר את המיקרובאס הוותיק אחרי למעלה מ-60 שנה. המהדורה הסופית תרד מקו הייצור הברזילאי שנאלץ לוותר עליו בעקבות תקנות בטיחות "מחמירות"

מלבד החיפושית המקורית, הפולקסווגן מיקרובאס (קומבי או קאמפר - תלוי היכן מתגוררים בעולם) הצליח לשרוד את תפניות תעשיית הרכב במשך עשרות שנים ולהמכר בערימות. השבוע איפוא, ההרפתקה של המיקרובאס הגיעה לסיומה על רקע הודעת הקונצרן כי זה מפסיק לייצרו בחודש הבא, וזאת תוך הפקת מהדורה אחרונה ומוגבלת: 'לאסט אדישן'.

הדגם האחרון (כאן בתמונות) יירד את פס ההרכבה בברזיל - המקום היחיד בעולם שהמשיך למכור אותו במשך 56 שנים (על אף שהוצג עוד בשנת 1949). פולקסווגן תפיק רק 600 עותקים ממוביל הנוסעים המנוסה ותעניק לו טיפול רטרו לרגל הפרישה ה"המוקדמת". היציאה לגמלאות נכפתה על פולקסווגן בעקבות תקנות בטיחות שאינן מתירות את המשך הפעלתו, שכן על פי הנחיות משרד התחבורה בברזיל כל המכוניות החדשות באזור, החל מ-2014, מחויבות בלפחות 2 כריות אוויר קדמיות ו-ABS.

ה'לאסט אדישן' ילבש מלתחה נוסטלגית בגוון לבן-תכלת וכל עותק יקבל גם לוחית רישוי עם ספרות שרצות בין 001 ועד 600 כדי להכיל את הסדרה במלואה. בנוסף לכך, תהיינה למיקרובאס גם את הטאסות הקלאסיות של הדגמים הראשונים, פגושים מוכספים ועוד מספר "הפתעות" עליהן לא מפרט הקונצרן הגדול באירופה.

מניע את הקאמפר העליז מנוע 1.4 ל' מקורר מים (מקוררי האוויר יצאו משימוש הרבה לפני כן), עם הספק מרבי של 70 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים ידנית. מנוע זה נחשב ל"שיאן" הכוח בדגמי המיקרובאס, שכן קודמיו היו נחותים ממנו בכ-30 כ"ס, בעוד המנוע המקורי והראשון היה בעל 28 כ"ס בלבד (מנפח של 1.2 ל').

פולקסווגן לא זנחה את האווירה בחלל הפנים, וגם במקרה זה ישנם איזכורים מן העבר לצד תוספות מודרניות. מושבים קלאסיים ודיפונים ישנים מותקנים יחד עם כניסות שמע עכשוויות לאייפוד למשל, וכן ישנה מערכת שמע משודרגת קלות ווילונות הצללה. המחיר, אינו ידוע.

המיקרובאס היה הדגם השני של פולקסווגן אחרי החיפושית המיתולוגית, והוא הופיע על הכבישים לראשונה ב-1950. פולקסווגן ייצרה את הרכב על פלטפורמה משותפת עם מנוע המותקן מאחור מחובר אל הנעה אחורית והיה ידוע במסדרונות המותג כ-T2. ארה"ב ואירופה שיווקו אותו עד 1979, אבל מקסיקו המשיכה עד 1996 בעוד ברזיל משכה את חייו עד עצם היום הזה, וסוגרת כעת 1.55 מיליון מסירות. בכך למעשה, הוכתר המיקרובאס T2 לרכב בעל אורך החיים הממושך ביותר אי פעם.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

פולקסווגן מיקרובוס 'פינאל אדישן'. אתר יצרן
פולקסווגן מיקרובוס 'פינאל אדישן'/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully