וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית הטובה בעולם: 33 ק"מ לליטר

מרצדס S קלאס החדשה שהוכתרה על פיה הוגיה לטובה בעולם, מרחיבה את שורותיה עם גרסה היברידית נטענת: ליטר דלק בכל 33 ק"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות

נדמה שאין פסגה אליה דיימלר לא תעפיל אחרי שחשפה את מרצדס S קלאס החדשה, מי שלדבריה הינה המכונית הטובה והמתקדמת ביותר בעולם. אז הנה, זמן קצר לאחר שנהגנו בה בגרמניה (או שהיא נהגה ואנחנו הסתכלנו מהצד), חושפת היצרנית מגרמניה ה-S500 הייבריד, לימוזינה אקולוגית עם צריכת דלק מזערית וביצועים חורכי אספלט. כך יכבשו שועי העולם את ארגוני איכות הסביבה?

ה-S500 ההיברידית היא פיתוח של ה-S400 אותה פגשנו על כבישי ישראל לפני למעלה משנתיים. היא עושה שימוש ברוב הרכיבים המקוריים שלה תוך שינויים כאלה ואחרים, כך שלצידה ויחד עם ה-300 בלו-טק הייבריד, למרצדס שלוש מכוניות כלאיים מפוארות שיכולות לקלוע למגוון רחב של אנשים.

תחת עיניו של הנהג שוכנת יחידת ה-3.0 ל' V6 טורבו בנזין המפיקה 328 כ"ס ו-49 קג"מ. היא מחוברת אל מנוע חשמלי לו עוד 110 כ"ס לערך ו-35 קג"מ וסוללות לי'תיום איון, כך שהתפוקה המשוקללת (ההיברידית) היא בסביבות ה-400 כ"ס לערך. עוצמה משולבת משגרת אותה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ועד 252 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית.

כמו בכל מערכת היברידית, ניתן יהיה לבחור בסוג או באופי ההנעה. מתג על הקונסולה הראשית יאפשר ניווט בין ארבע אופציות שונות: היברידי, E-מוד (חשמל בגפו), E-SAVE (הסוללות טעונות במלואן אך אינן בשימוש מיידי) ומצב CHARGE (טעינה בזמן נהיגה).

במצב היברידי מלא (בו נעשה שימוש ברוב זמן הנסיעה), מנוע הבערה והמנוע החשמלי מפיקים עוצמה מרבית, אך זו גם מגיעה גם מאגירת אנרגיה קינטית מבלימה, וכן מהפחתת השימוש בדלק כאשר הרכב שט על האוטוסטראדה (ניתוק מנוע הבנזין). במצב אופטימלי, ה-S500 הייבריד צורכת ליטר דלק בכל 33 קילומטרים ופולטת רק 69 גק"מ.

שאר המצבים אינם כה שמישים, שכן מרחק של כ-30 קילומטרים על המנוע החשמלי ללא סיוע, סביר שמתקזז בחצי עם כל מערכות הרכב הפועלות בתא הנוסעים. את הטעינה של הסוללות מכל מקום, ניתן לבצע משקע הבית (8 שעות) או בעמדות טעינה חיצוניות מהירות.

כצפוי, מרצדס תחשוף את הדגם רשמית בחצר האחורית בתערוכת פרנקפורט ולפחות מבחינתה, זוהי התשובה הירוקה לפוליטיקאים החוששים לגורל כדור הארץ, גם אם היא עולה מאות אלפי יורו.

מיבואנית מרצדס לישראל חברת כלמוביל, נמסר לוואלה! רכב כי נבחנת הבאת הדגם לארץ.

נהיגה ראשונה במרצדס S קלאס, המכונית הטובה בעולם
עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

מרצדס S500 פלאג אין הייבריד. אתר יצרן
מרצדס S500 פלאג אין הייבריד/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully