וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסומת השערורייתית שעלולה לסבך את מרצדס

25.8.2013 / 8:05

פרסומת שהגה סטודנט גרמני, עלולה לסבך את דיימלר מרצדס עם ההיסטוריה הרעה של גרמניה. החברה מכחישה כל קשר

אתר יצרן

מרצדס פוגשת שוב באדולף היטלר, הפעם כילד וגם הורגת אותו. פרסומת שהגה סטודנט באוניברסיטה בגרמניה, עלולה לסבך את יצרנית מכוניות הפאר עם דעת הקהל ולגרום לה נזק תדמיתי קשה. לפני כשלושה ימים, העלה סטודנט גרמני סרטון פרסומת שהפיק במסגרת לימודיו באוניברסיטה, שבמרכזה מערכת הבטיחות החדשה של החברה, אשר מונעת דריסה של הולכי רגל - כפי שראינו בהשקת ה-S קלאס החדשה.

אולם הסטודנט בחר להציג מערכת חיובית שכזו, באופן שעלול לסבך את מרצדס קשות, למרות שליצרנית המכוניות עצמה אין שום קשר לסרטון המדובר. בסרט פרסומת זה, שילב הסטודנט הצעיר מכונית מודרנית עם סביבה כפרית גרמנית של תחילת המאה העשרים. במהלך הנסיעה, מזהה המכונית ילדות שרצו לכביש, מבצעת בלימת חירום עצמאית ומונעת תאונה קטלנית - לכאורה, תמצית עיקרון תפקוד המערכת החדשה.

אולם לאחר מכן, שבה המכונית להאיץ והפעם נראה ילד נוסף, אך כאשר זה רץ אל הכביש לפני המכונית, היא מחליטה שלא לבלום, דורסת אותו והורגת אותו, כשברקע מוצגת תמונתו של הצורר הנאצי בשחור-לבן.

הסטודנט מוסיף ומעכיר את העניין, בהוספת זעקת שבר של אמו של הילד הקוראת בדאגה "אדולף!" ותמונת הסיום היא של הילד הדרוס שוכב על הדרך בצורת צלב הקרס. בסיום סרטון הפרסומת מעלה הסטודנט המפיק את ה"מוטו" של המערכת - מזהה סכנות בטרם הן קורות.

נוגעת בעצבים חשופים

עצם קיומה של "עבודת גמר" שכזו, עוררה פולמוס מסעיר בתוך שורות הנהלת דיימלר. מחד, להנהלת החברה אין כל יכולת רשמית לעשות דבר נגד הפרסומת השערורייתית, שכן היא פרי עבודתו של אדם פרטי ואינה מייצגת את החברה, אך מנגד, מלבד הוספת כיתוב על כך שלחברה אין קשר לדבר, לא עשתה הנהלת החברה דבר כדי למנוע את פרסומה.

במבט קר, מדובר בפרסומת מתוחכמת שמעבירה את המסר מצוין, אך גם מעלה מספר שאלות מוסריות קשות - האם נכון הדבר להשתמש ברוצח הנאצי לקידום מכונית? האם הדבר מתיר לאדם, או חמור מכך, למכונה, להחליט את מי להרוג על סמך החשש מהעתיד? האם הסרטון מתיר הרג ילדים גם אם מדובר בדמות לכאורה של אדולף היטלר? בנוסף, הדבר יוצר שוב חיבור מסוכן של היצרנית הגרמנית אל ימיה החשוכים של גרמניה במהלך מלחמת העולם השנייה.

כך או כך, הפרסומת המדוברת נוגעת בעצבים חשופים גם של הצופים וגם של דיימלר ונכון לרגע זה, הסרטון ממשיך להיות משודר ברחבי הרשת ולעורר גל תגובות מצד הצופים - יש המצדדים בה ויש המציגים סלידה ממנה. מה דעתכם?

עוד על מרצדס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully