וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: קיה פיקנטו, פיקנטית

29.8.2013 / 12:53

יש לה ספוילר על החלון האחורי, חישוקים קלים, פס אדום בגריל, גג שמש, שלוש דלתות וגיר ידני. אבל האם קיה פיקנטו ספורט באמת ספורטיבית?

נהיגה במכוניות קטנות יכולה להיות מאוד מעוררת. הממדים שלהן שכפופים לאורך קצרצר ולבסיס גלגלים קצרצר עוד יותר, גורמים להן להרגיש זריזות ושובבות כמו עגלות סופר מרקט. בטח אם אלה שוקלות מעט ומצוידות במנוע נמרץ עם תיבת הילוכים ידנית. לכאורה, כל הנתונים האלה נמצאים בקיה פיקנטו ספורט החדשה - הגרסה הצעירה יותר של המכונית הנמכרת ביותר בישראל בקטגוריית המיני והשלישית הנמכרת בישראל בחישוב הכללי.

זו אמנם רק אחת הסיבות, אבל העיקרית שבהן, מדוע הזדרזנו לקפוץ מאחורי ההגה של הקיה הקטנה והשובבה. אחרי הכל, לא רק יגוארים במיליון שקלים יש לנו בישראל, גם מכוניות אמיתיות שנועדו ממש להסיע אנשים מפה לשם ביעילות ורצוי גם בחיסכון. אז לקחנו את הקיה הזו כדי לראות כמה אחוזי ספורטיביות נמצא בה. האם משהו מהעיצוב הדינמי חלחל עמוק אל קרבי שלדתה?

מבחן קיה פיקנטו ספורט. קובי ליאני
מבחן קיה פיקנטו ספורט/קובי ליאני

חצאית מיני, חזיית ספורט וסניקרס

מצד אחד, קשה לומר על קיה פיקנטו שהיא מכונית יפה. היא זולה והמונית מדי כדי שנצליח להבחין בהשקעה העיצובית שלה, אבל מצד שני, למרות שגרסת הספורט קיבלה רק נגיעות קלות שכללו השלת שתי הדלתות האחוריות, ספוילר על החלון האחורי (בתשלום נוסף של 2,000 שקלים), חלון שמש, חישוקים קלים ותיחום אדום לגריל, גרסת הספורט נראית שונה מספיק כדי להרחיב את החיוך על הפנים. רכב המבחן שניתן לנו לוקח את המראה הצעיר אל הקצה עם הצבע השחור והתקנת סופית אגזוז כפולה מתחת לחצאית. מכאן שבסך הכל, אנחנו מסמנים V גדול על העיצוב של הקוריאנית הקטנה. יש בה בדיוק את מה שצריך כדי למשוך אקסטרה תשומת לב מהסביבה.

כשפותחים את הדלתות הענקיות (פיצוי על הסרת האחוריות), מוצאים את אותו תא נוסעים המוכר מהגרסה הרגילה, וזה אומר שלפחות אין הפתעות רעות. הגג הגבוה של הפיקנטו מסייע לה מאוד ביצירת תחושה של קבינה מרווחת, אבל גם כשמתמקמים מאחורי ההגה או על גבי כל אחד מהמושבים שלה, ישנה תחושה שמדובר ברכב שגדול מסך 359 הסנטימטרים לאורך וה-159 לרוחב. הברכיים לא מתחככות בדשבורד ומאחור שני מבוגרים ימצאו סביבת מחיה יותר ממספקת, כמובן אחרי שהשתחלו פנימה. כאן נציין שחבל שהמושבים הקדמיים לא חוזרים למקומם לאחר הקיפול לטובת הגישה למושב אחורי וצריך לכוונם מהתחלה לתנוחת הנהיגה הרצויה.

נחמד גם למצוא בקבינה שני שקעי 12 וולט, מחזיקי כוסות, שלל תאי אחסון וחיבורי USB ו-AUX למערכת השמע. רכב המבחן שודרג גם שם עם מערכת מעט טובה יותר בעלות של 2,000 שקלים, אבל האיכות לא תואמת את הציפיות ולא בטוח שהתוספת הולמת את התוצאה. ומה אין בה מספיק? תא מטען. שיפור המרחב בתא הנוסעים בא כמובן על חשבון תא המטען (200 ליטר) ומזה יש לנקות כרבע שנתפסים על ידי הסאב וופר שהותקן ברכב המבחן.

מבחן קיה פיקנטו ספורט. קובי ליאני
תא מטען פצפון, שהסאב וופר תופס רבע ממנו/קובי ליאני

ובסוף, מדובר ב-120 קמ"ש

כביש המבחן מסתלסל לאורך קילומטרים רבים ומחליף את איכויות האספלט מקיצוניות אחת לשניה באופן תכוף. הפיקנטו מושלכת מפניה לפניה, בולמת על קצות יכולות האחיזה, מאיצה עד הסוס האחרון במנוע וההילוכים רודפים זה אחר זה. יש אווירת סערה באוויר כשהנוף נמרח והמנוע צורח, אבל מתי שהו בקצה יכולת ההאצה של ההילוך השלישי, עמוק לתוך הישורת הארוכה, מגלים שמד המהירות רק בזה הרגע חצה את רף 120 הקמ"ש.

כן, היא לא ממש מהירה הקטנה הזו. קשה להיות מהירים במיוחד עם 85 סוסים (6,000 סל"ד) ו-12.3 קג"מ (4,000 סל"ד) שמגיעים ממנוע 1.2 ליטר לא מוגדש. מדידות הביצועים שערכנו לה מצאו שהיא זקוקה ל-11.3 שניות כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש וכן 10.3 שניות כדי להגיע מ-80 ל-120 קמ"ש וזה אומר שעקיפות צריכות להיות מתוכננות מראש בקפידה ורצוי עם מומנטום שבמקרה הכינותם מראש.

אבל למרות הכל, היא זורמת. לא חדה, מתקשרת או מעוררת לנהיגה ספורטיבית - היא לא, בטח לא עם רמת אחיזה בינונית בלבד בצמיגים ומתלים רכים שרוכנים בקלות תחת כל עומס שמונח עליהם, אבל היא זזה קדימה בשובבות מסוימת.

מבחן קיה פיקנטו ספורט. קובי ליאני
מבחן קיה פיקנטו ספורט/קובי ליאני

יותר נוחה ממקפצת

בכל פעם ששמה של קיה פיקנטו עולה אצלנו בוואלה! רכב, רבים מגיבים על כך שנוחות הנסיעה שלה לא עומדת בציפיות, בלשון המעטה. אולם במבחן שלנו גילינו שהמציאות חמורה הרבה פחות מזו שמצטיירת בתגובות. בכבישים מצולקים במיוחד היא אכן מקפצצת, אבל לא באופן שונה ממרבית מתחרותיה בקבוצת מכוניות המיני. ההיפך הוא הנכון, המתלים הרכים של הפיקנטו מצליחים לספוג את מרבית הזעזועים שזרועים בכבישי ישראל ואפילו לספק תחושה מאוד נינוחה בשיוט חוקי בכביש המהיר או בתחומי העיר.

גם ההערות על רעש מוגזם מרגישות לנו מוגזמות משהו, שכן רכב המבחן הצליח להיות שקט יחסית לרעשי רוח, דרך ומנוע, כך שאין הפרעה ממשית לאיכות הנסיעה והיכולת לשמוע מוזיקה חרישית בנסיעה גם במהירות תלת ספרתית גבוהה. גם בצריכת הדלק הקוריאנית הזו מצליחה לשמור את המאזן בצד החיובי. אנחנו מדדנו לה 18 קילומטרים לליטר בשיוט חוקי בכביש מהיר, 11.8 קילומטרים לליטר בנהיגה ספורטיבית תובענית וצריכה ממוצעת משולבת של 15.4 קילומטרים לליטר בשימוש יומיומי בגוש דן.

מבחן קיה פיקנטו ספורט. קובי ליאני
מבחן קיה פיקנטו ספורט/קובי ליאני

75,000 שקל

הקוריאנית השובבה החדשה תנסה להרחיב את מעגל הצרכנים הגדול ממילא של הפיקנטו, גם לצעירים שאולי עושים אל הקילומטרים הראשונים שלהם על הכביש, מעבר לקבוצת הצרכנים שרק זקוקים לכלי רכב קטן וחסכוני. אותם צרכנים צעירים יקבלו בהבנה רבה יותר את תיבת ההילוכים הידנית והדוושה השלישית ברגליים, בשם התחושה הספורטיבית.

התמורה שהמכונית הזו מביאה עמה ב-75 אלף שקלים טובה בסך הכל. רשימת האבזור בה מספקת באורכה וכוללת מלבד מזגן רגיל ויעיל גם חלון שמש, חלונות חשמליים, מחשב דרך, מערכת שמע סבירה ועוד וגם שימושיות טובה בהסעת נוסעים או מטען (ניתן לקפל ביעילות את המושב האחורי להגדלת שטח ההטענה). גם רשימת הבטיחות ארוכה עם 6 כריות אוויר וכל בקרות היציבות הנחוצות, כך שאפשר לתת אותה לנהגים צעירים ברגיעה יחסית.

עוד על קיה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully