וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שישי ואחרון עם מיצובישי אאוטלנדר

15.9.2013 / 9:12

כמה עולה להסיע בו משפחה שלמה מתל-אביב לאילת? כמה עולה טיפול 20,000 ק"מ? זאת ועוד בדיווח האחרון מהמבחן המפרך לאאוטלנדר החדש

החודש השישי והאחרון במבחן הארוך טווח שלנו למיצובישי אאוטלנדר, היה למפרך והקשה ביותר עבורו, עם 6,000 קילומטרים בחודש יחיד. צבירת המרחק הכללית הגיעה לכדי 20,000 ק"מ בשישה חודשים, מה שאומר שעלינו לבקר במוסך באופן יזום לביצוע הטיפול התקופתי. אולם עוד בטרם לכך, נספר לכם כיצד עבר עלינו ועליו החודש הקשה.

כדי להגיע אל רף הקילומטרים המצריכים טיפול, המיצובישי הזה כמעט ולא נח החודש. האאוטלנדר הספיק לבצע נסיעות ממושכות בגוש דן, לבקר בים המלח, בערד, בצפון אצבע הגליל, בחרמון ובפרויקט הגדול מכולם, באילת. את הנסיעה הארוכה יחסית אל העיר הדרומית ניצלנו כדי לבדוק את צריכת הדלק שלו בתחום הבינעירוני, כשהוא עמוס עד קצה גבול היכולת. זה לא רק כלל מילוי של 5 מושביו (אבא, אמא, 3 ילדים במושבי בטיחות) אלא גם העמסה של תא המטען במה שנראה כמו כל מה שהצלחנו לשים עליו את היד.

במשימה הזו, דחיסת המשפחה, האאוטלנדר שוב הבריק. לכולם יש מקום, אין תחושת דוחק וגם תא המטען הכיל בדיוק את כל שהיינו צריכים - מזוודות בגדים, עגלת תינוקות, ציוד ומשחקי בריכה, שמיניית בקבוקי מים, תיקי צעצועים לקטנים, טיטולים, אוכל ומה לא. ביציאה מתל אביב, הרכב תודלק במלואו, מד המרחק התאפס ועל פי הווייז, דרך מצפה רמון (אנחנו פשוט שונאים את כביש הערבה) לפנינו נפרשו 330 קילומטרים של נסיעה.

הנסיעה עצמה עברה באופן חלק. הילדים ישנו חלק גדול מהדרך (מה שאפשר נסיעה כמעט רצופה), המזגן התמודד ביעילות מול החום הכבד של חודש אוגוסט בנגב וההתאמה היחידה שנדרשנו לעשות היא לגובה אלומת פנסי החזית בשל תוספת המשקל המשמעותית מאחור. מיד עם ההגעה לאילת, נכנסנו אל תחנת הדלק ושם מולאו חזרה אל מכל הדלק 24.9 ליטרים שהם 164.5 שקל בכסף אילתי נטול מע"מ או 188 שקלים בשקלים אמיתיים של שאר ארץ ישראל. זה אומר צריכת דלק טובה מאוד של 13.2 קילומטרים לליטר, מבלי שבאמת ניסינו לחסוך בדלק.

החום הכבד באילת מהווה אתגר של ממש לכל רכב וביום אחד במהלך החופשה שלנו, נמדדו לא פחות מ-48 מעלות בצל, כשלא היה צל. זו למעשה הייתה הפעם היחידה בה המזגן של הרכב נאלץ לעבוד קרוב לשיא יכולתו כדי לקרר את תא הנוסעים.

מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

טיפול 20,000 ק"מ

גמיאה של 20,000 קילומטרים בחצי שנה הנה משמעותית מאוד עבור כל רכב, במיוחד לנוכח העובדה שהקילומטארז' השנתי הממוצע לישראל הנו 16,000 ק"מ. כ-200 ק"מ לפני השגת מרחק זה, בלוח המחוונים צצה ההודעה שנועדה לתזכר את הנהג כי בקרוב יהיה עליו להעביר את הרכב טיפול שגרתי. בעזרת נציגי מיצובישי, תואם הביקור במוסך "הילוך שישי" המורשה מיצובישי בראשון לציון.

במסגרת הטיפול, הרכב נבדק לאורך צ'ק-ליסט ארוך על פי דרישות היצרן ונמצא תקין לגמרי, כולל מצב רפידות הבלמים שהציגו שחיקה קלה במיוחד, מה שאומר כי אין צורך להחליפן גם עד טיפול ה-40,000 ק"מ. ברכב לא נמצאו כל נזילות או בלאי בגומיות המתלים וגם הנורות כולן תקינות.

במסגרת הטיפול, הוחלפו ברכב שמן הרכב (סינטתי מלא, 4.6 ליטר בעלות של 184 שקל), מסנן אבק ממערכת המיזוג (עלותו 170 שקלים), מסנן שמן המנוע (70 שקלים) וטבעת אטימה לבורג ריקון השמן (13.37 שקל). סך הכל עלות החלפים עמדה על 437.42 שקל. עלות העבודה על פי שעתון היצרן עמדה על 450 שקלים והעלות הכוללת בתוספת מע"מ עמדה על 1,047.74 שקלים.

במהלך כל התקופה בה הרכב היה ברשותנו, לא נמצאו כל תקלות או ליקויים קלים או קשים ולמעשה הפעם היחידה בה הבאנו את הרכב לשירות, הייתה בשל תיקון חיווט בהתקנה מקומית של חיישני הנסיעה לאחור.

מיצובישי אאוטלנדר מבחן ארוך טווח. קובי ליאני
מיצובישי אאוטלנדר מבחן ארוך טווח/קובי ליאני

תמורה מצוינת למחיר

את המבחן הארוך טווח למיצובישי אאוטלנדר, לא יכולנו לסכם בצורה טובה יותר, מאשר לומר שבהינתן התקציב הדרוש, באופן אישי הייתי שמח מאוד לרכוש רכב שכזה למשפחה. יעילות היא שם המשחק בו ולמרות שפה ושם קיבלנו הערות על עיצובו החיצוני הפושר, הוא עדיין מסיים כאן בציון גבוה מאוד.

האאוטלנדר הפגין יעילות מרשימה בהסעת זוג הורים ושלושה ילדים, כולל שניים נוספים בעת הצורך, תא הנוסעים שלו מרווח למדי, מערכת השמע הגם אם בסיסית בדגם הניתן לנו מציעה שמע איכותי, צריכת הדלק שמרה על מאזן חסכוני מאוד, איכות הנסיעה בו גבוהה ושקטה, רמת השרידות שהפגין במבחן המפרך שלנו מרשימה וגם עלות התחזוקה, כפי שקראתם, אינה גבוהה. זהו ללא ספק הרכב הטוב ביותר שניתן לנו עד כה במסגרת המבחנים ארוכי הטווח שלנו.

חודש חמישי עם מיצובישי אאוטלנדר

חודש רביעי עם מיצובישי אאוטלנדר

חודש שלישי עם מצובישי אאוטלנדר

חודש שני עם מיצובישי אאוטלנדר

חודש ראשון עם מיצובישי אאוטלנדר

מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח מיצובישי אאוטלנדר/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully