וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים משתפרים, אבל האופנוען הפצוע מושך את מירב תשומת הלב

היום השני לראלי נמתח על פני 120 קילומטרים של קטעי דירוג. נופים מדהימים הקבילו את פני המתחרים אבל אחד העצים 'הסתער' על עומר שושני, שסיים את המרוץ בחדר המיון

לקראת סוף היום עקבנו אחרי המתחרים בקטע הדירוג הרביעי; שובלי האבק של צוללת 'פוינטר' וזיבאר 'קוקה קולה' כבר התפוגגו במרחקים, אבל לא היה זכר לזוג האופנועים הישראלים. "אני לא אוהב את זה" אמרתי לניר, "הם לא היו פורשים כצמד, בגלל תקלה טכנית". כפי שמלחים אינם מעלים נערות לספינותיהם, כך גם אנשי הספורט המוטורי לא מדברים על תאונות, אבל תחושתנו הייתה כבדה.

מכיוון שהיום כבר נגמר, קיפלנו את חפצינו וירדנו אל נקודת הסיום, שם מצאנו את שתי המכוניות, וקיבלנו דיווח ראשוני מרז – עומר התרסק על עץ, נפצע בצורה רצינית והוא מפונה לבית החולים הסמוך, שאינו כל כך סמוך. עקרי הסיפור הם שדורון ועומר רכבו ביחד, בשביל שהתפתל ביער עבות. היום היה מוצלח והם עקפו מתחרים אירופאים רבים, אבל עומר הבחין רק ברגע האחרון בענף מסיבי שהשתרבב אל תוך השביל. ברגע האחרון ניסה לחמוק מהענף, אבל ספג את מלוא עוצמת המכה בזרועו ובבית החזה.

דורון ניסה לתקשר איתו אבל עומר היה מעולף, נראה רע מאוד. דורון לא איפשר לעומר לאבד את ההכרה, בדק את מצבו, והודיע למארגני הראלי על התאונה. בגלל סבך העצים לא היה אפשרי להנחית במקום את מסוק החילוץ, וגם האמבולנסים הרפואיים היו מרוחקים מאוד. עומר פונה קדימה על ידי ריינג'-רובר מתחרה, משם הועבר לאמבולנס חילוץ (ניסן פטרול) ובכביש הועמס לאחר כבוד, על אמבולנס אזרחי שלקח אותו אל העיר הסמוכה; את שמה, עם כל הכבוד, איני מסוגל להגות או לכתוב.

ממקומנו בחניון הלילה ארגנו משלחת חילוץ, כאשר נטי לוי הופכת לאחות רחמנייה. ברגעים אלה עוד חשבנו שהפגיעה חמורה, ונשקל אף פינוי רפואי לישראל. אבל בהמשך קיבלנו דיווח שאין כאן יותר מאשר חבלה חמורה ובמהלך הערב אף הוחזר עומר אל המלון, לא בריא ושלם אבל במצב רוח טוב ו"מתלוצץ עם רופאיו"...

סוגרים פערים

היום התחיל ברגל ימין, כאשר כל הישראלים מזנקים במטרה לסגור את הפערים שנוצרו עקב הימנעותם מהפרולוג שנערך ביום הכיפורים. שושני זינק בחמת זעם, ומיד אחריו דורון. הימן/ סגל הפגינו נהיגה רהוטה והתקפית, מזגזגים את הצוללת הצהובה בין עצי היער. סמוך אחריהם זינקו גל שחם ונמרוד 'קיד' בזיבאר - הם היו פחות מהירים, ותפוח משוחרר בסרן האחורי קירקש בקול מבשר רעות.

מסלול היום נמתח לאורך 4 קטעי דירוג שאורכם המצטבר 120 קילומטרים, ועוד 80 קילומטרים מנהלתיים. עשינו את המיטב שביכולתנו לעקוב אחריהם עם רכב העיתונות שלנו, פרילנדר שאינו מפסיק לענג אותנו בכבישים המתפתלים וגם בשבילים טכניים יחסית. הנופים היו מרהיבים, ירוק ורטוב בעמקים הנמוכים, שלכת אדומה מתחילה לבעור ביערות ההרריים. מהנופים יכולים המתחרים ליהנות רק במהלך קטעי המנהלה, ובאחד מהם אף התענג הלל יותר מדי על הנוף, החמיץ פנייה, והטעות עלתה לצוות ב-11 דקות שלמות. איי, כמה שזה כואב!

אבל לא צוות פוינטר יתרגש מתקלות כאלה; בניווט מדויק ונהיגה שקולה עקף רז מתחרה אחר מתחרה, סוגר פערים ועולה בדירוג. בכל מקום בו ראינו אותו יכולנו להבחין ביתרון המהירות, על פני האירופאים. גם גל התקדם במיקומים, וכמותו גם דורון. לקראת חצות פורסמו התוצאות הסופיות, וההפתעה במחנה הישראלי הייתה גדולה ומשמחת – למרות 11 דקות העונשין הגיע צוות פוינטר למקום הראשון בדירוג היומי! זהו הישג מדהים, בוודאי לאור הפיגור ונקודות העונשים בקטע המנהלתי. אז רז והלל קטפו את המקום הראשון של היום (חמישי בדירוג הכללי), גל ונמרוד סיימו במקום השמיני (מקום 14 בדירוג הכללי). דורון ווינטר איבד זמן יקר במהלך החילוץ, אבל הוא ימשיך את המרוץ, כמובן.

עומר התפרק במיטה צחורה, ומחר יחליט כיצד הוא מתקדם. לשאר המתחרים מחכה יום קשה וארוך – 301 קילומטרים של דרכים מאובקות, טכניות ומעייפות. היום יהיה ארוך ותובעני עד כדי כך, שבאמצעו תינתן למתחרים ולצוותי הסיוע הפסקה של שעה לתיקון תקלות, תדלוק והחלפת צמיגים.

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully