וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוצי דראג בישראל: מקל בגלגלים

אוהד אלגוב, מאמר אורח

3.10.2013 / 13:23

שלשום בערב התקיימה ישיבת נהגי מועדון הדראג יחד עם חברת קרוס קאנטרי, מפיקת המרוצים, והעתיד החל להתבהר. אם כי לחלק מהנהגים הוא בהחלט החל להראות קודר

נתחיל בדברים הטובים: חצי מתקציב הספורט מוטורי הולך לתחום הדראג, למרות שתוכנן להעניק לו רק כרבע מהתקציב. זה אומר שבהתאחדות החלו להבין עד כמה תחום הדראג חשוב ואהוב. עד לסוף השנה יש צורך בקיום של 4 עד 6 אירועים, אחרת זה יפגע בתקציב השנה הבאה. אירועים יכולים להיות מירוצים או סתם ימי אימון.

יש כבר תאריך לאירוע הקרוב. יש כבר מנחת שהולך להיות "מנחת הבית" לתקופה הקרובה. הדבר הפחות טוב זה שיתאפשר אך ורק קיום של קטגוריית ה"עממי". ורק עכשיו הוגדר מה זה "עממי" בניגוד למירוצים קודמים. תכף תבינו מה זה אומר.

"עממי" זה אומר מכוניות סדרתיות, שלא הותקן בהם מנוע בנפח אחר, או של יצרן אחר, או התקנת מגדש טורבו על מנוע שלא הגיע עם מגדש במקור, אין יכולת להשתמש בדלק מירוצים אלא רק בכזה המשווק סדרתית בארץ, אין אישור בשימוש במיכל דלק נוסף, איסור לפזר נוזלים על מצנן האוויר בכדי לקררו, מכלולי הנעה מקוריים בלבד, ותיבות הילוכים מקוריות בלבד.

יש עתיד, אבל בלי קהל

בגדול, גם לאחר כל האיסורים האלו, יהיו עדיין מספיק מתחרים בכדי להפיק אירוע כראוי. וזה כבר דבר חיובי. אך לפחות לחצי מהמתחרים תהא בעיה עם התקנות, והם לא יוכלו להשתתף. ניתן כדוגמה לא מעט כוכבות מהמירוצים הקודמים, כדוגמת: פיאט X1/9, קורבט סטינגריי, פונטיאק פורמולה, הונדה S2000, וכמובן הקולט איוו – ה-כוכבת של האירועים הקודמים. לכולן אין מגדש טורבו במקור. ובינינו, הן אלו שהקהל הגיע בשבילן.

אבל שיקולי קהל פחות קריטיים עכשיו. הסיבה פשוטה: באירועים הבאים לא תורשה כניסת קהל. למה? כניסת קהל תחייב הוצאות הפקה גבוהות מאוד, כמו כן אישורים שיהיה קשה להשיג. כרגע, ההפקה תנסה רק לגלגל את האירועים קדימה, וכך עם הזמן לשדרג את מעמד הספורט אצל החלונות הגבוהים שעדיין מתקשים להפנים שזה ספורט לכל דבר, ומולם עומדים ספורטאים. לא חוליגנים – ספורטאים.

חברת קרוס קאנטרי, הודיעה לנהגים שתוזיל להם את העלויות למירוצים, ובכלל שתנסה לקדם את התחום. נהגי המירוץ המאוכזבים יודעים כמה העומד בראש החברה, מיקי יוחאי, משתדל להרים את התחום ולקיים אירועים. הם גם יודעים שהוא הפנים את הביקורת שהופנתה כלפיו באירועים קודמים. וזה בדיוק מה שגרם לחלקם הגדול לא להתלהם בעת שהפנימו שבתקופה הקרובה הם הולכים לשבת בבית ולא להתחרות. עם כל הצער שבדבר.

לא נסיים לפני שנספק את תאריך האירוע הקרוב. והוא הולך להיות ממש בקרוב - ב-12 לאוקטובר, עוד פחות משבועיים. מנחת פיק. אתם אולי לא תהיו שם, אבל זה לא אומר שלא נדאג לסקר לכם את האירוע.

אירוע הדראג החוקי והראשון בישראל

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully