וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ להונאות של סוחרי הרכב

מסתמן: סוחרי רכב יחויבו ברשיון כדי לתפעל עסק מכירת מכוניות משומשות. איגוד המוסכים: "צרכנים רבים קונים רכב משומש כחתול בשק ונופלים בפח"

יוזמה שנרקמה אמש (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת, עשויה לשים סוף לקומבינות המתחוללות בקרב סוחרי הרכב בישראל. על פי החוק שהוצע, סוחרי רכב יהיו חייבים ברשיון כך שיהיה ניתן לפקח באופן מבוקר על כל העסקאות המתנהלות בשוק המשומשות ולמנוע תופעות של רמאות. כיום, סוחר רכב אינו חייב ברשיון ולמעשה, ניתן לפעול עם או בלי רשיון סחר.

הדיון עורר שאלות נוקבות בקרב הצדדים המעורבים, בייחוד כאשר עלתה לשולחן סוגיית "סוחר ברכב מיבואן". מאחר ועיסוק בתחום זה אינו מוסדר והרשיון הינו וולנטרי כאמור, נדרשת התייחסות ייחודית לקבוצה שרוכשת רכב מיבואן - רכב שאינו נרשם "יד 0" ברשיון, אבל מוגדר "כמו חדש". לאותה קבוצה, בניגוד לסוחרים קטנים, יש את היכולת הכלכלית להתנהל באופן תחרותי, ולכן ביקשה הוועדה שגם לאלה יהיה רשיון מיוחד, המבטיח זכויות צרכן כפי שנהוג ביבואן.

אלא שבשלב זה, התלהטו הרוחות לאחר שהיועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, דרשה להבין מדוע סוחר רכב ביבואן נדרש ברשיון כאשר יש לו הסכם חוזי מול היבואן, בעוד סוחר רכב קטן - שם נופלים בפח רוב הלקוחות התמימים, יכול להמשיך בשלו ולבצע עסקאות מפוקפקות שעשויות לעלות לצרכן בכיס ובבריאות. "צרכנים רבים קונים רכב משומש כחתול בשק ונופלים בפח. זאת הבעיה הכי גדולה בשוק. או שמחייבים את כולם ברישיון, או שלא", הוסיפה עו"ד הר אבן.

אחרי לא מעט חילופי דברים, השתכנע לבסוף יו"ר הוועדה הפרופסור ח"כ אבישי ברוורמן, וקבע: חייבים להתייחס לזה בחוק ולהוסיף לזה סעיף". ברוורמן פנה לעוזי יצחקי מנכ"ל משרד התחבורה בדרישה: "תשבו עוד שבוע שבועיים ושיהיה חוק טוב, תוסיפו את זה!".

עתה, יש להמתין ולראות כיצד ינוסח החוק ומהם סעיפיו, אולם קודם לכן יגיע לשימוע ואישור בקרב כל הגורמים הרלוונטים. כך או אחרת, מדובר בבשורה חשובה לכל מי שמחפש מכונית משומשת וחושש ליפול קורבן אצל סוחרים שדרך הישר היא מהם והלאה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סוחר רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully