וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: קורוס 3, סינית-ישראלית

17.11.2013 / 9:26

המכונית הראשונה של קורוס, המיזם המשותף של החברה לישראל וצ'רי הסינית, יוצא לדרך. בנהיגת הבכורה התגלתה מכונית מתקדמת, אך שזקוקה לליטוש נוסף לפני שתגיע למערב

אתר יצרן

למרות שבחודשים האחרונים נראים סימנים ראשונים להאטה בכלכלת המעצמה הסינית, זו עדיין ממגנטת את רוב תשומת הלב הגלובאלית בזכות שוק הרכב שלה. מרבית היצרניות שזיהו את הפוטנציאל מבעוד מועד, מדווחות שוב ושוב שסין היא שוק היעד הגדול ביותר למכוניותיה וזה נכון לרוב המותגים הגרמנים בפרט, והאירופים בכלל. לצד ההצלחה המטאורית של אלה, ישנם כמובן מותגים מקומיים שמצליחים להציג נתוני מכירות אדירים, אם כי ללא הצלחה מותגית יתרה.

אל התחרות הזו זינקה גם החברה לישראל (לשעבר גם הבעלים של מיזם בטר פלייס הכושל) שהתאחדה עם צ'רי הסינית והזרימה מעט יותר מחצי מיליארד דולרים למיזם המשותף שהוליד את קורוס - מותג רכב חדש לגמרי בסין. פחות מחמש שנים אחר כך, אנחנו ניצבים על קרקע סינית כדי לזכות בהתרשמות בכורה מהמכונית הראשונה של קורוס, ה-3.

השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013. קובי ליאני
השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013/קובי ליאני

הולכים על בטוח

זה לא פשוט לקפוץ פתאום על עגלת ייצור הרכב, יותר מ-120 שנים לאחר שזו החלה לנוע - הפערים בין חברה חדשה שכזו לקיימות קשים, עד כמעט בלתי ניתנים לגישור. לקוריאנים לקח כמעט חמישים שנים להתבסס וכעשרים שנים ללטש כדי להגיע למקומם. גם בקורוס ידעו זאת ולכן החלו בגיוס מומחים מכל אותן חברות מובילות - המעצב בא ממיני, מתכנן ההיגוי מחטיבת M של ב.מ.וו, המתלים מלוטוס, הבטיחות מוולוו וסאאב ואחרים הגיעו גם מפורד, GM, אופל וכן הלאה. הגדרת העבודה הייתה ברורה - להקים מותג רכב חדש שמורכב ממכוניות שלא רק אמורות להיות הטובות מסוגן בסין, אלא כאלה שסוגרות את הפער מאירופה.

אמרו ועשו ואחרי שחשפו את המכונית הראשונה, כאמור קורוס 3 (מיד נרחיב על השם הלא מקורי) בתערוכת הרכב בז'נבה מול הפרצוף של מרצדס, הגיע ארגון הבטיחות האירופי Ncap ונתן חותמת כשרות למהדרין - לא רק שהיא הפכה להיות הסינית הראשונה שמשיגה ציון של 5 כוכבים, אלא אף זכתה לציון הגבוה ביותר שניתן בבחינת מכונית בשנת 2013. מדהים.

פתאום, מיצרן עלום שכלל לא קיים על מפת מותגי הרכב, קורוס זכתה להכרה חובקת עולם, כזו שגרמה אפילו לווינטרקורן, נשיא קונצרן פולקסווגן לכווץ את גבותיו בדאגה. הצלחה תודעתית כזו אף יחצן לא יכול היה לייצר. אבל האם העבודה כבר נעשתה? האם הדרך להצלחה נסללה כבר בפני הקורוס 3? רק חלקית, משום שעכשיו הגיע הזמן לראות אותה בעיניים, למשש אותה באצבעות ולהצליף בה עם רגל ימין.

בינתיים נספר לכם שהשם הלא מקורי 3 נבחר אחרי שורה של שמות שנכשלו זה אחר זה משום שהעתיקו מדי את אלה הקיימים אצל יצרנים אחרים ובמקרה של ספרות, גם מאזדה לא יכולה לתבוע בעלות. בקורוס מסבירים ששמות הדגמים יורכבו מסדרת פיבונאצ'י, שאת הספרה 1 תקבל מכונית מיני בעתיד, הספרה 2 תייצג סופר מיני, ה-3 משפחתית סדאן (וגם האצ'בק בקרוב וסטיישן), 5 קרוסאובר, 8 מיניוואן וכן הלאה. כלומר, משפחת קורוס תתרחב מאוד בשנים הקרובות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן ריסוק, קורוס 3 סדאן. אתר יצרן
מבחן ריסוק, קורוס 3 סדאן/אתר יצרן

גישה סקודאית

במפגש האמיתי הראשון עם הקורוס 3, המון מחמאות נזרקות לאוויר - היא נראית טוב. ההופעה שלה מצליחה להראות נכון מכל כיוון שמביטים בה ולפעמים גם להראות מושכת ממש, בעיקר במבט מהצד ומאחור בזכות פרופיל הגג המשתפל לאחור וצמד האגזוזים בתחתית הפגוש. היא לא נראית פורצת דרך, אבל גם לא מכאיבה את העין כשהמטרה היא להראות נאה לאורך זמן, ולא מרשימה בשנה הראשונה וזקנה מיד לאחר מכן. גם סקודה פועלת בשיטה זו.

מעבר אל תא הנוסעים שלה מצליח לבלבל אותנו לרגע - האם זו מכונית סינית? כן, רק שהיא רחוקה מאוד ממה שהורגלנו אליו עד כה. הארכיטקטורה אמנם פשוטה וישירה, אבל איכות החומרים גבוהה למדי - הדשבורד רך, ההגה שמנמן ואפילו דיפון הגג מהודק היטב למקומו. גם כשנותנים לאצבעות ללכת מסביב, מגלים מתגים נעימים למגע ומסך מולטימדיה בגודל 8 אינטש שמופעל באמצעות מגע וקליל ונעים לשימוש. אין לנו ספק שבקרוב נראה אותו גם אצל יצרניות רכב אחרות. בקורוס אפילו בחרו לוותר על נגן התקליטורים - מדוע? נסו להיזכר מתי קניתם דיסק לאחרונה.

רכב המבחן שניתן לנו הגיע ברמה הגבוהה ביותר האפשרית (מבין 4 קיימות) וזה כולל מושבי עור (קצרים וקטנים, אבל נוחים יחסית) מתכווננים חשמלית עם זכרונות, גג שמש חשמלי וגם חישוקים במידות שנעות בין 17 ל-19 אינטש, אבל הממדים של הרכב מאפשרים לו להציע גם מרחב מצוין בתא הנוסעים. 269 ס"מ בבסים הגלגלים יוצרים מושב אחורי מרווח מאוד בכל מימד וגם תא המטען מצטיין עם 450 ליטרים בנפח.

בצד הפחות חיובי במשוואה, מצאנו גימור פשוט וזול מדי לפתיחת תא הכפפות ותא האכסון שמשמאל להגה וגם בתא האכסון שבין המושבים הקדמיים (עם משענת יד הניתנת להזזה לפנים) וחבל.

השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013. קובי ליאני
השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013/קובי ליאני

125 ו-154 כ"ס

ה-3 מתחילה את דרכה בעולם עם שני מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר. הראשון מפיק 125 כ"ס וכ-16 קג"מ ואילו השני, בעזרת מגדש טורבו מניב נתונים מרשימים יותר של 154 כ"ס ו-21 קג"מ ב-1,750 סל"ד. רכבי המבחן צוידו במנוע השני שאמור להפוך את התנועה לקלה ומהירה יותר. התחלת ההתרשמות מהמנוע חיובית מאוד - כשהרכב מונע בעמידה, המנוע כל כך שקט וכל כך נטול רעידות שכמעט וניסינו להתניעו שוב. רק מד הסל"ד שמיוצב על 900 סיבובים העמיד אותנו על טעותנו.

אולם דווקא בנקודה חשובה זו, משתנה הרושם מיחידת הכוח. תיבת ההילוכים אמנם מודרנית לגמרי ופועלת בשיטה כפולת מצמדים ו-6 הילוכים, אבל נראה שהליטוש האחרון בכיול בין המנוע לתיבה נפל קורבן ללחץ הזמן. המנוע עצמו סובל מתגובת דוושה מושהית מדי, כזו שגורמת להשתהות של כ-3 שניות בתגובה מרגע הלחיצה על הדוושה ומחוסר פעלתנות גם בלחיצה מלאה. רק כשלוחצים מעבר ל"קליק" שבסוף הדוושה יש תגובה חדה, אבל לעתים מוגזמת ביחס לנדרש. התיבה עצמה פועלת בחוסר רהיטות בין ההילוכים 1-3 ובמהלך נסיעת המבחן גילינו שהקומבינציה הזו עובדת באופן משכנע יותר במצב הידני, אבל הפחות רלוונטי (לא בשביל זה קונים רכב אוטומטי). אנשי קורוס סיפרו שהם מודעים לבעיה וכבר נמצאת בקנה תוכנת ניהול חדשה שתתקן את כל הבעיות.

בזמן נסיעה, המנוע שומר על אופיו החלק והשקט עד לחציה של תחום ה-4,000 סל"ד, אז הוא משחרר וויברציה קלה וצלילים מתכתיים, כולל נשימות ונשיפות מוחשיות מדי של מגדש הטורבו. במבחן ההאצות שערכנו לקורוס 3 מצאנו כי היא זקוקה ל-9.7 שניות כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ולזמן זהה כדי לייצר האצה מ-80 ל-120 קמ"ש. מבחינת החיסכון בדלק, הכבישים אליהם נלקחנו לנהיגה לא העמידו אתגר ולו הקל שבקלים למנוע בפרט ולרכב בכלל ושם מחשב הרכב הציג צריכה של 11.5 קילומטרים לכל ליטר.

חוויית הנהיגה ב-3 של קורוס ממשיכה עם נסיעה שקטה יחסית מצד רעשי הרוח, אך מעט יותר מוחשית מצד הרעשים שמגיעים מבתי הגלגלים, אולם בשום מצב לא מדובר בגורם מרעיש או מפריע מדי לאווירה בתא הנוסעים. איכות הנסיעה בה סבירה, לא יותר. המתלים של הקורוס 3 מתמודדים היטב עם התנאים במהירות גבוהה וגם באופן סביר פלוס עם עומס תחת פניות, אבל במהירות עירונית, מפגש עם שיבושים כמו מכסי ביוב שקועים, מעורר חבטות לא מרוסנות מספיק.

השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013. אתר יצרן
השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013/אתר יצרן

הטובה שבסיניות, אבל אירופה עוד רחוקה

הקבוצה הישראלית הייתה הראשונה לנהוג בקורוס החדשה מחוץ לגבולות המדינה ורק הקבוצה הסינית הקדימה אותנו. השיווק בסין יחל כבר בימים אלה ואם לשפוט לפי התגובות שקיבלנו ברחוב והתחושות מרמת האיכות של הרכב, הם בהחלט יכולים לכוון לקבוצה הגבוהה של המכוניות המקומיות. כושר הייצור של המפעל עומד על 150,000 יחידות בשנה וכושר הגדילה יקבע רק בהתאם להצלחה המקומית. לאירופה הקורוס 3 תגיע במהלך 2015, לאחר ששורות הדגמים יהיו מלאות בהאצ'בק, סטיישן, קרוס אובר ועוד. בסך הכל מתוכננים 16 דגמים בעשור הקרוב.

אין לנו גם ספק שכדי שהקורוס 3 תוכל לקבל גם הזדמנות ראויה להצליח באירופה, היא תעבור שורה של ליטושים עד אז ותרגיש הרבה יותר נכונה. בקורוס לעומת זאת, מפגינים מעט יומרה כאשר מציבים אותה בקו אחד עם היצרניות הקוריאניות המובילות ואף הגרמניות כדוגמת פולקווסגן ומכנים אותה "פרימיום חדש". היא עדיין לא שם וגם לא מרגישה כזו. נכון לרגע זה, בסוף נהיגת הבכורה, היא משאירה תחושת בוסרית משהו, אבל לא משהו שלא ניתן לשפר עם תשומת לב ראויה. ליצרניות הסיניות לעומת זאת, יש סיבה טובה לחשוש. ומה לגבי ישראל? אנחנו עוד לא על הכוונת.

עוד על קורוס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013. קובי ליאני
השקה קורוס 3, שנזן סין נובמבר 2013/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully