וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש רביעי: ה-SRV מציל את חיי

21.11.2013 / 12:56

נהג אחד אידיוט גרם לנו להעריך את הבלמים המעולים של האפריליה SRV וגם, ביקור במוסך לטיפול, שלא עולה שקל

הרבה מאוד אנשים, עד רמה הוליוודית לחלוטין, מספרים שבאותו רגע קריטי, שבו נקודת האל-חזור מכה לכם בפנים (במקרה שלנו, במשקף הקסדה), כל החיים עוברים מול העיניים. בחודש הרביעי למבחן הארוך טווח של האפריליה SRV 850, במקום החיים, מול הפנים עברה או יותר נכון - עמדה מכונית כסופה ונבזית, לרוחב הכביש בנתיבי איילון.

זה היה עוד יום אמצע-שבוע בשעות אחר הצהריים המוקדמות על נתיבי איילון עם הפנים דרומה, אני על האפריליה בנתיב הימני ביותר, שאינו נתיב ההשתלבות. ממרחק של כמה מאות מטרים, אני מבחין שהתנועה נעצרת בסמיכות למחלף רוקח ובאופן טבעי, מאט את מהירות הרכיבה. אולם פתאום, במרחק קצר מאוד מהמקום בו התנועה עמדה לגמרי, אני מבחין ברכב שחוצה את נתיבי איילון דרום לרוחב (!) מהנתיבים השמאליים אל היציאה הקרובה - רוקח, לקראת סוף שטח ההפרדה הצבוע. ברגע זה הרכב נעצר לרוחב הנתיב הימני וישר מולי.

פעולת חמיקה לא הייתה על הפרק. נתיב היציאה אל מחלף רוקח היה עמוס במכוניות, וכך גם שאר נתיבי איילון כך שדופן ימין של המכונית נמצא בנתיב ההתנגשות, אולי הבלתי נמנעת. לחצתי בכל כוחי על מנופי הבלמים ולמזלי, הסופר קטנוע הזה צויד במערכת ABS וזו מיד החלה לתקתק גם בגלגל האחורי וגם בקדמי כדי למנוע נעילה מלאה וכמובן נפילה אל הכביש. הרגע הזה אכן כמו שמספרים, נראה כמו נצח. לא האמתי שאצליח לעצור. קרוב לוודאי שעם האופנוע הפרטי שלי, נטול ה-ABS, הייתי עוצר, רק מהפגיעה ברכב הסורר.

כבר ראיתי את קורות הגג של הרכב מכוונות לי לפנים וכבר הכנתי את הגוף לחבטה, אבל למזלי, הצלחתי להפחית מהירות בצורה חריפה מאוד ולסיים את הדרמה בנישוק דלת הנוסע הקדמית של המכונית הארורה. ומה עשה הנהג כתגובה למקרה? שינן לעברי משפט מכוער - "בעיה שלך שאתה רוכב על אופנוע" ונסע מהמקום, בטרם הברכיים שלי חזרו לפעול. 1-0 לאפריליה, הפסד טכני צורם לנהג הישראלי המכוער.

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/קובי ליאני

טיפול, בלי כסף

לא רק כמעט תאונה חווינו עם הסופר קטנוע של אפריליה, אלא גם שעות רבות של שימוש יומיומי. ה-SRV850 ממשיך לשרת אותנו בנאמנות, ללא שום תקלה או מעצור. צריכת הדלק החודש המשיכה לנוע סביב ה-19 קילומטרים לליטר בשימוש יומיומי. הוא ממשיך להנעים את הזמן ברכיבות בינעירוניות, להרגיש זריז וספורטיבי בכבישי הרכיבה האמיתיים וכל אלה הביאו את צבירת הקילומטרים לכדי 5,000. משמע, יש להגיע אל מוסך החברה לביצוע שירות.

הביקור תואם אבל לשמחתנו, מדובר בבדיקה בלבד ללא כל החלפת נוזלים או רכיבים אחרים. האפריליה עבר בדיקה מקיפה לחיזוק ברגים, רצועות, שרשרת וסריקת מחשב וכל התהליך נמשך כשעה. הבלמים נמצאו תקינים עם שפע של בשר ברפידות, לא נמצא כל חוסר בשמן וגם לאחר תיקון נזילת המים מחבקי הרדיאטור, גם נוזל הקירור שמר על מפלס תקין. בסופה של הבדיקה, שוחררנו לדרכנו שכן ביקורת זו אינה כרוכה בעלות כלל.

מה מתוכנן לחודש החמישי? נקווה שלא עוד חוויות לא נעימות שגורמות לנו להעריך את היכולות הבטיחותיות של האפריליה SRV850.

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

קונים אופנוע או קטנוע חדשים? קבלו מבחני דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אפריליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully