וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הרכב שאיבד את בלמיו עבר טסט לפני חודש

בדומה לתאונה הקטלנית של משפחת אטיאס בטבריה במאי 2012, גם הרכב בכביש 6 נרכש מסוחר, והוא זה שטיפל במבחן הרישוי. לפי החקירה, דיסקת הבלם הקדמית השתחררה ממקומה

דייב בוימוביץ'

(האזינו לשוטרים מדריכים את הנהגת שברכבה אירעה התקלה)

האם מחדל תאונת משפחת אטיאס בטבריה כמעט ושוחזר? מבדיקת וואלה! רכב עולה כי הרכב מסוג שברולט ויואנט אשר איבד את בלמיו ונעצר על ידי מתנדבי אגף התנועה בכביש 6 נרכש רק חודש לפני המקרה על ידי הנהגת מידי סוחר רכב בעל מגרש מכירה. כחלק מעסקת המכירה דאג סוחר הרכב להעביר אותו טסט.

מבדיקה ראשונית שנערכה לרכב עולה כי דסקת הבילום בגלגל הקדמי-ימני השתחררה ממקומה וכתוצאה מכך נגרם כשל הבלימה. כתוצאה, הורה מנכ"ל משרד התחבורה לבחון את תהליך הרישוי של הרכב.

לקחי תאונת משפחת אטיאס הופקו?

השתלשלות האירועים בכביש 6 דומה מאוד לתאונה הקטלנית שארעה בחודש מאי 2012 בכניסה לטבריה לשמונת בני משפחת אטיאס. על פי ממצאי החקירה דאז, רכבה של המשפחה איבד את כושר הבלימה לאחר שהרכב החל להאיץ בצורה לא נשלטת. במשך כשש דקות ניהל אב המשפחה שיחה עם מוקד המשטרה, אך ללא הועיל. בהתנגשות הרכב בגדר ההפרדה נהרגו כאמור שמונה מנוסעי הרכב.

במקרה הנוכחי, חשה הנהגת כי דבר מה אינו תקין ברכב כשהחלה לצאת מירושלים. לדבריה, כשהתקרבה למחלף שער הגיא, הרכב איבד לחלוטין את כושר הבלימה והחל להאיץ למהירות שנעה בין 130 ל-140 קמ"ש. בשלב זה יצרה קשר עם בן זוגה שניסה להדריכה ורגעים לאחר כך כבר צורף מוקד המשטרה בשיחת ועידה.

לדברי הנהגת שילת, אנשי המוקד ליוו אותה לכל אורך הדרך בניסיון לאתר את מיקומה ולהביא להאטת הרכב, אך הרכב מאן לעצור שכן בלם החניה לא פעל, תיבת ההילוכים נתקעה והבלמים כשלו. למזלה, היות שהתקלה אירעה בשעה מאוחרת, הכבישים היו פנויים והתאפשר לה להמשיך בנסיעה מבלי לסכן עוברי דרך אחרים. מוקד המשטרה הפנה אותה לכביש 6, בזכות היותו ישר, מהיר וריק מתנועה. רק במחלף באקה אל גרביה היא פגשה את מתנדבים המשטרה,שסייעו לה להביא את הרכב לעצירה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אל תחכו לכשל הטכני

שילת יצאה לבסוף מהרכב בריאה ושלמה, אך האירוע עלול היה להסתיים באסון. מקרים מעין אלה יכולים להימנע במרבית המקרים על ידי תחזוקה ושיפור מיומנויות נהיגה. לפיכך, מומלץ לטפל ברכב בקפידה, לרכוש בלמים מקוריים בלבד והכרת יכולותיו ומגבלותיו של הרכב. במקרה חירום שבו חדלים הבלמים לתפקד, יש לנסות להשתמש בהדרגה בהילוכי הרכב כדי להפחית מהירות. כמו כן ניתן להיעזר בבלם החניה בעדינות ובמתינות. רק אם אזלו כל האפשרויות האחרות, ניתן להתחכך במעקות הבטיחות כדי להביא את הרכב לעצירה.

עוד נהיגה ובטיחות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully