וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש ראשון עם סובארו XV

סובארו XV צולח את החודש הראשון עם 4,000 קילומטרים של שימוש, אבל עוד קודם, איך הוא מאכלס את המשפחה?

רגע לפני הגשמים הכבדים של תחילת החורף, סובארו XV מסיים חודש ראשון במבחן הארוך טווח שלנו. ה-XV שהגיע אלינו חדש מהיבואנית, הספיק להציג 4,000 קילומטרים של שימוש אינטנסיבי כבר בהתחלה. אולם לפני שנגלול בפניכם את רשמינו הראשונים ממנו, נספר לכם כיצד הוא התמודד עם מלאכת הסעת המשפחה.

המשפחה הכבר לא כל כך קטנה שלנו כוללת חמש נפשות. שני הורים ושלושה ילדים בגילאי 6.5, 5 ושנה. כלומר, כל אחד מהם זקוק למושב בטיחות כדי לנסוע ברכב (אנו מקווים שגם אתם מקפידים על כך). לכן המשימה הראשונה עמה התמודד ה-XV הוא התאמת שלושת מושבי הבטיחות בתא הנוסעים.

המושב הקדמי הוצא מכלל אפשרות מיד - אין בו מתג לביטול כרית האוויר, לכן לא ניתן להושיב עליו ילד הזקוק למושב בטיחות. דבר העשוי להיחשב כחיסכון בעיני צרכנים שלהם תינוק הזקוק למושב בטיחות כשגבו לכיוון הנסיעה.

המושב האחורי של ה-XV מרווח דיו כדי להציע מרחב יעיל לשני מבוגרים למרות בסיס גלגלים של רק 263 ס"מ, אבל ממד הרוחב חשוב יותר שכן עליו יהיה להכיל את שלושת מושבי הבטיחות. מסתבר שזו משימה לא קלה. הציוד כולל שני בוסטרים שלב 3 לבנות ה-6.5-5 ולתינוק ישנו מושב בטיחות שלב 2 שגם הוא בממדים לא קטנים. פעולת דחיקת השלושה פנימה, ממש כשמה, דחיקה. במצבם הרגיל, הם לא נכנסו שלושתם יחד שכן המושב האמצעי צר משמעותית מהאחרים שמימין ומשמאל, אך הוא מציע חגורה שלישית מלאה (3 נקודות עיגון).

לכן, בוסטר אחד פורק ומשמש כעת רק עם בסיסו (ללא משענת) והוא מוקם באמצע. הפשרה הזו אמנם אפשרה להכניס את השלושה בלחץ פנימה, אבל מלאכת חגירת החגורות מסורבלת מאוד ולכן מעיקה כשיש לעשותה שוב ושוב בטווח זמן קצר. מנגד, כאשר שלושת הזאטוטים במקומם, כולם נהנים ממרחב נדיב בכל כיוון.

סובארו XV מבוסס כאמור על האימפרזה וכמוה גם הוא מציע תא מטען צנוע יחסית בנפחו. רק 350 ליטרים (עם גלגל חלופי), קרוב מאוד לזה שמציעה מכונית סופר מיני. את המציאות קשה לשקר והנפח מרגיש קטן בשימושים משפחתיים. מחד, זה מספיק בהחלט לקניות שבועיות נדיבות במיוחד בסופר-מארקט, אבל מצריך מעט הנדסה, תכנון ושימוש בתיקים קטנים כאשר מוציאים את המשפחה לטיול. אם לכל המטען נוספת גם עגלה, המצב מורכב יותר. עם זאת, גובהו של תא המטען ופתיחה רחבה של הדלת, מקלים על מלאכת ההטענה וכל פינה בו נגישה מאוד וישנן גם נקודות עיגון וקשירה למקרה הצורך. כיסוי לתא המטען מצטרף אל החלון הכהה ויסתיר את התכולה מסקרנים.

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סובארו XV/קובי ליאני

אבזור, צריכת דלק וביצועים

המנוע והתיבה של ה-XV מגיבים בחדות לנגיעה בדוושת הדלק. בתחילה זה מצריך תקופת הסתגלות קצרה בשל ההפתעה הכרוכה בדבר ומאוחר יותר לומדים לאהוב את הזריזות שלו בתנועה. זהו אמנם לא הרכב המהיר ביותר, אבל בין אם אנו נוסעים בו לבד או בין אם מלא עד אפס מקום בנוסעים וציוד, הוא מצליח לשמור על קצב תנועה משכנע. מבחן ביצועים מלא נערוך לו בחודש הקרוב.

בצד השני של המאזניים נמצאת תמיד צריכת הדלק. זו תמיד מושפעת ממידת הביצועים המופקים ובמקרה של ה-XV, בנסיעה עירונית יומיומית שכוללת גם "בילוי" זמן ממושך בפקקי הבוקר ואחר הצהריים של גוש דן, רשמנו בעקביות 12 קילומטרים לליטר כאשר הגענו אל משאבת התדלוק. בנסיעות בינעירוניות, גם לא מהסוג הרגוע ביותר, קל מאוד לראות נתון של 13.5 קילומטרים לליטר ואם מקפידים על נהיגה חסכונית, אפשר גם לדגדג מלמטה את ה-16 קילומטרים לליטר. הנתון שגילינו היה לעתים גם אופטימי יותר מזה שמחשב הרכב העשיר במידע הציג במהלך הנסיעה.

מי שאחראי על יצירת התחושה הנינוחה והנעימה בנסיעה בסובארו, הם בעיקר המתלים. אלה מצליחים להרשים ממש עם עבודה מדויקת ומגוונת מאוד. מחד, הם סופגים היטב מהמורות ומעניקים נוחות נסיעה טובה מאוד ומצד שני, הם שומרים על הרכב מאוזן מאוד גם בקטעי הנהיגה התובעניים ומחזירים פידבק נפלא מהכביש. לא משנה באיזו דרך בוחרים - כביש או שביל, תמיד עולה תחושה מוצקה מאוד מהרכב שגם משפרת את תפישת האיכות וגם את יכולת ההנאה. בחודש הראשון לקחנו את ה-XV לטיול שבילים רגועים ראשון (סובב תל צפית - בית ניר), כדי לאמוד את היכולות שלו וגם של הילדים מאחור וגילינו שטלטלות כלל לא מטרידות את היפני הזה וגם גורמות לקטנים מאחור לצהול משמחה.

בנסיעות ארוכות וממושכות, העניין סביב מערכת השמע של הרכב עולה. הרכב שלנו שהגיע בגרסת הפרימיום המאובזרת (173 אלף שקל) מציע מערכת עם צג מדיה מרכזי שלו מגוון אפשרויות הפעלה. לזו חיבור ישיר למכשירי אייפון (לא לדור 5) בתא הכפפות וחיבור USB בתא שבין המושבים. ישנו גם חיבור AUX לנגנים, אך אינו פעיל ברכבנו. הדבר אומר שאת מכשיר הסמסונג שלנו, לא יכולנו לחבר למערכת, מלבד חפיפת הבלו-טות' כדיבורית וחבל. את קבצי השמע שלנו העברנו לכונן דיסק-און-קי, אך גם שם המערכת סובלת מחוסר אחידות בהפעלה.

ומה בחודש הבא? ננסה לשפר את המרחב מאחור על ידי חיפוש מושבי בטיחות צרים יותר וגם נתן למזג האוויר לקבוע את המסלול. אם יהיה שלג, אנחנו שם. בשביל זה יש הנעה כפולה.

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
צריך להערך מראש לטיולים בגלל הנפח הצנוע/קובי ליאני

על הצד הטכני:

מנוע: בוקסר, 2.0 ליטר
הספק: 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט: 20.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד
תיבה: רציפה
100-0 קמ"ש: 10.7 שניות
מהירות מרבית: 187 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר
משקל: 1,405 ק"ג
מרווח גחון: 22 ס"מ
זווית גישה: 29 מעלות
זווית נטישה: 29 מעלות
אורך, רוחב, גובה: 455, 178, 161 ס"מ
בסיס גלגלים: 263 ס"מ
נפח תא מטען: 350 ליטר
מכל דלק: 60 ליטר
כריות אוויר: 7
מבחני ריסוק: 5 כוכבים
אחריות: 5 שנים או 150,000 ק"מ
מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ או שנה
מחיר: 160-173 אלף שקל

מבחנים ארוכי טווח רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully