וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: נמנע ייקור המכוניות ההיברידיות

דובי בן גדליהו

23.12.2013 / 13:35

ההתקיירות הייתה אמורה לצאת לפועל בשבוע הבא. שר האוצר חתם על הצו המאריך את תוקף הטבת המס של כ-50% על רכב היברידי בשנה נוספת

שר האוצר יאיר לפיד חתם על הצו המאריך את הטבת המס לכלי רכב היברידיים והמס יישאר על 30% בלבד למשך שנה נוספת. במקור אמור היה הצו לפקוע בשבוע הבא ולהביא לעליית מס הקניה ל-45% מה שהיה מביא לזינוק מחירי המכוניות בשיעור של כ-7% עד 10%. סוכנויות הרכב העיקריות, שמביאות כלי רכב היברידיים לישראל – טויוטה והונדה – המתינו עד כה בציפייה דרוכה להארכת הצו ונערכו כבר להעלאת מחירים.

יצוין כי בדו"ח האחרון של ארגון ה-OECD, שבו "ננזף" האוצר בשל מס הקניה הגבוה על רכב חדש, צוינו לשבח הטבות המס שמוענקות לכלי רכב היברידיים. על פי הערכות בענף מיועדת הארכת הצו להפגין בפני העולם את המשך מדיניות המיסוי "הירוקה" של ישראל.

כמות כלי הרכב ההיברידיים בישראל עלתה בהדרגה בשנים האחרונות. מפחות מ-1700 יחידות ב-2007 זינקו מכירות ההיברידיות ל-4467 כלי רכב בשנה שעברה והשנה צפויה להסתיים עם למעלה מ-6400 מכירות של כלי רכב היברידיים. בישראל נמכרים כיום 16 דגמי רכב היברידיים שונים, ממחיר של כ-117 אלף שקלים ועד מחיר של יותר מ-400 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully