וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאפשר לעשות עם הסמארטפון במכונית

אסף בר-שי

27.1.2014 / 9:25

להקרין את הניווט על השמשה, לפתוח שערים באופן אוטומטי, ליצור לעצמנו רשימת השמעה של סיפורים וידיעות ולתקשר ישירות עם מחשב הרכב. מדריך

סמארטפון במכוניות. ShutterStock
אפליקציות מגניבות לרכב/ShutterStock

הגאדג'ט הזה לא מפסיק להפתיע. הסמארטפון מצליח להיות המוני דברים שפתאום הפכו להיות נגישים ממש בכיס המכנסיים שלנו. הוא יודע להיות מאמן כושר וקונסולת משחקים, פנס ומחשבון, מצלמה וכמובן – אמצעי תקשורת רבגוני מאי פעם. גם במכונית הוא יודע להיות לנו לעזר – בעיקר כמכשיר ניווט קולני וכנגן מוזיקה משובח. אבל אם חופרים קצת בחנויות האפליקציות, אפשר לגלות שהסמארטפון יודע לעשות במכונית הרבה, הרבה יותר דברים.
בתור חובבי רכב זוהי בשורה מצוינת. הטלפון החכם שלנו יודע למדוד ולהתריע, לשמוע ולהשמיע, ולהיות לנו לעזר בדיוק, אבל בדיוק כשאנחנו צריכים אותו, בעיקר תוך כדי תנועה. קבלו רשימה, בשני חלקים, של עשרה דברים שאולי לא ידעתם שהסמארטפון שלכם יודע לעשות.

להקרין את המהירות, ואפילו את הניווט, על השמשה

אם כבר קנינו טלפון במיטב כספנו, אנחנו יכולים להרגיש כאילו אנחנו טייסים מסוקסים של מטוס קרב. אותיות הקסם הן HUD והן מקצרות את הביטוי – Heads Up Display, או בעברית – תצוגה עילית. הרעיון הוא שמסך הטלפון יכול להשתקף על השמשה הקדמית, לו רק יונח מעל ללוח המחוונים. חנויות האפליקציות מלאות ביישומונים שמציגים נתונים בהיפוך ובקוטביות גדולה, כך שיוצגו בבירור על השמשה. עוצמת המסך של הטלפון שלנו לא ממש חזקה, כך שבדרך כלל היכולת הזו רלוונטית בשעות החשיכה בלבד.

אחת האפליקציות הבולטות בתחום הזה היא Navier. ייחודה של האפליקציה בעובדה שהיא מקרינה על השמשה – לא רק את מהירות הנסיעה, אלא נתונים נוספים, ואפילו את מערכת הניווט. יוצרי היישומון הצליחו ליצור ממשק משתמש פשוט וברור שמאפשר להבין את הנחיות הניווט במבט קצר. האפליקציה ניתנת להתאמה לפי סוג הנתונים שנרצה לראות.
האפליקציה: Navier HUD
פלטפורמה: אנדרואיד
מחיר: חינם

לווינדוס פון

לתקשר עם מחשב הרכב

בין הלהטוטים שאוהבים מוסכניקים מדופלמים ללהטט – לחבר מחשב מתוחכם אל שקע האנליזה הנסתר במכונית ולשמוע ממחשב הרכב מה העניינים. היופי הוא שהסמארטפון יודע להעניק לנו גם את כוחות העל האלה. אפשר לרכוש ברשת האינטרנט מתאם בלוטות' לשקע האנליזה הזה (תקן OBD2 בדרך כלל). המתאם מתחבר באופן אלחוטי אל הטלפון החכם ובעזרת אפליקציה כמו Torque Pro, אפשר ליהנות באופן בלתי אמצעי משלל המידע שמספק לנו מחשב הרכב.

באמצעות האפליקציה נוכל לדעת על זרימת האוויר והדלק, על טמפרטורות ולחצים וגם על צריכת דלק, מהירויות הרכב ומהירות המנוע עצמו. נוסף על כך מאפשרת האפליקציה לקבל התראות על תקלות במערכות הרכב השונות – וגם לאפס את ההתראות, כדי לבדוק אם הצלחנו לתקן תקלה זו או אחרת. את המידע המגוון ממחשב הרכב אפשר לקבל בדמות שעונים, מחוונים ומספרים, ולהתאים את התצוגה לפי טעמנו האישי.
האפליקציה: Torque Pro

מחיר: 17.30

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לדעת מה המהירות האמיתית שלנו

נדיר שהספידומטר במכונית שלנו מציג את המהירות האמיתית שבה אנחנו נוסעים. בדרך כלל הוא מפריז קצת במהירות, כדי שכולם ייצאו מרוצים: יצרן הרכב ישמח שהמכונית נראית מהירה מכפי שהיא באמת, הטבע ועוברי האורח ישמחו שאנחנו נוסעים קצת יותר לאט מכפי שאנחנו חושבים ואנחנו נהיה מאושרים, כי מעבר לתחושה שאנחנו נוסעים יותר מהר, אנחנו גם שוחקים פחות את המכונית ¬וצורכים פחות דלק.

אבל זהו, שכל זה הוא עבודה אחת גדולה בעיניים. המהירות שמוצגת בספידומטר אינה אמיתית, בדרך כלל, ואם אנחנו רוצים לדעת באמת באיזו מהירות אנחנו נוסעים – כדאי שנסתמך על מקלט ה-GPS המובנה בטלפון שלנו. בחנויות ישנו מגוון רחב של אפליקציות שמציגות ספידומטר אמיתי, לפי ה-GPS, ואפליקציית Ulysse Speedometer בולטת ביניהן לטובה. מלבד הצגת מהירות הנסיעה, אנחנו יכולים גם לראות מה היתה המהירות הגבוהה ביותר שאליה הגענו ואפילו לקבל מידע רציף על הגובה שלנו מעל (או מתחת) לפני הים. מעבר לזה אנחנו יכולים להציג כמה מנתוני הספידומטר על אפליקציית המפות והניווט של גוגל.
האפליקציה: Ulysse Speedometer

מחיר: חינם, אנדרואיד

לבחור למה להאזין בדרכים

הדבר שאנחנו הכי אוהבים לעשות על הבוקר, עוד לפני הקפה הראשון בעבודה – הוא לשמוע על פוליטיקה, תאונות דרכים, פשעים ותככים. רגע, לא? אז למה כל כך הרבה אנשים מאזינים לתוכניות האקטואליה בשעות הפקקים? אפליקציית Umano מאפשרת לנו למצוא חלופה מסקרנת במיוחד לאוזניים, גם אם אנחנו בוחרים שלא להאזין למוזיקה – וזאת אם נוכל להסתדר עם השפה האנגלית.

אפליקציית Umano מרכזת המוני סיפורים, מדריכים וידיעות ממגוון רחב של מקורות עיתונאיים ומקצועיים ברחבי הרשת. כשסיפור מצטרף למשפחה של Umano, מיד פורש עליו קריין מקצועי את חסותו ומעביר את הידיעה הכתובה למלים ומשפטים שאפשר להאזין אליהם בדרכים. באפליקציה אפשר לדפדף בין הסיפורים וגם לקבץ אותם לכדי רשימת השמעה רצופה, שתנעים את זמננו גם בלי לשמוע על פרשת השחיתות החדשה.
האפליקציה: Umano

פלפטורמה: אייפון, אנדרואיד
מחיר: חינם

לפתוח את השער החשמלי באופן אוטומטי

פעם זה היה נחשב למעשה כשפים, אבל עכשיו הדבר אפשרי. מכירים את השערים החשמליים האלה, של מושבים וקיבוצים, ולעתים גם של בתים פרטיים, שנפתחים ברגע שמצלצלים למספר טלפון מסוים? ובכן, אפליקציית שער הקסמים לוקחת מאיתנו את ההתעסקות. בזכות שירותי המיקום של הטלפון שלנו, באמצעות ה-GPS, אנחנו יכולים להגדיר היכן ממוקם השער שאנחנו חפצים לפתוח. במקביל נגדיר את מספר הטלפון שיש לצלצל כדי לפתוח אותו. כעת מזהה הטלפון אם אנחנו מתקרבים אל השער – אז המכשיר מצלצל מעצמו אל היעד, והשער נפתח לו מאליו.

האפליקציה: Magic Gate

פלטפורמה: אנדרואיד
מחיר: חינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully