וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2014: שנת המשפחתיות הזולות

11.2.2014 / 9:27

עד לפני חודש לא ניתן היה לרכוש בישראל מכונית סדאן אוטומטית בפחות מ-100,000 שקלים. מיצובישי אטראז' ופיג'ו 301 ששיווקן החל לאחרונה טרפו את הקלפים. סקירת האלטרנטיבות הזולות והמעט קטנות יותר למשפחתיות המקובלות

מבחן יונדאי i25 אקסנט. קובי ליאני
תת משפחתיות. שווה לשים עליהן יד?/קובי ליאני

בשנה שחלפה, אחת הקטגוריות האפרוריות ביותר זכתה להתחדשות מאסיבית. מדובר בקטגורית התת-משפחתיות, או אם תרצו קבוצת המשפחתיות הזולות שבה שולטת ללא עוררין יונדאי עם ה-i25 ולפניה עם האקסנט (קודמתה). השנה, קטגוריה זו צפויה להמשיך ולפרוח ביתר שאת לאור קרב המחיר שהחל בו לאחרונה.

עד 2013 קטגוריית התת-משפחתיות כללה בעיקר את יונדאי, קיה ריו, מאזדה 2 (שבינתיים כבר לא משווקת בישראל) ושברולט סוניק, אבל במהלך 2013 נכנסו שחקניות חדשות לקבוצה: צמד התאומות סקודה ראפיד וסיאט טולדו וזוג תאומות נוסף, סיטרואן C אליזה ופיג'ו 301. השחקניות החדשות הגיעו עם תפיסה חדשה שעיקרה אשליית גודל באמצעות ממד אורך הנושק - ולעיתים אף עובר - את זו של קטגוריית המשפחתיות המוצבת מעליה. שילוב של מראה גדול, רשימת אבזור נאה ומנועים קטנים וחסכוניים גרם לפריחה של התת-משפחתיות שהחלה נוגסת גם במכירות דגמים מקטגוריית המשפחתיות הגבוה יותר. בסיכום השנה שחלפה גדלה הקטגוריה ב-23% ביחס לשנה לפני כן כאשר קטגוריית המשפחתיות המסורתית (המאבדת מכוחה גם לתחום הג'יפונים הקטנים) הצטמקה ב-3%. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל מאז 2005 ירד נתח השוק של המשפחתיות המסורתיות מ-50% ל-38% בעוד שוק הרכב הישראלי בכללותו רק צומח.

בשנת 2014 שוק המשפחתיות צפוי להמשיך ולהצטמק וקטגוריית התת-משפחתיות צפויה להמשיך ולנגוס ממנה נתחים גדולים מאי פעם. הסיבה אינה רק בגלל המשך מגמת החיסכון בדלק או התחזקות רשימת האבזור, אלא בעיקר בשל הבשורה החדשה המוצעת בישראל: גרסאות אוטומטית בפחות מ-100,000 שקלים. עד עתה לא ניתן היה לרכוש מכונית סדאן אוטומטית בפחות מסכום זה. הראשונה לשבור את המחסום היא מיצובישי אטראז' החדשה כשכמעט במקביל גם פיג'ו 301 מצטרפת "לעגלת המחיר" עם תחילת שיווקה של גרסה חדשה בעלת תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית.

הליסינג קובע את תנאי השוק

קטגוריית התת-משפחתיות נשלטת ע"י חברות הליסינג ביד רמה, ובמובן מסוים הן אלה שמכתיבות ליבואניות את מחיר המכוניות בשל דרישתן להנחות משמעותיות ממחיר המחירון. לקוחות פרטיים כמעט ולא רכשו דגמים מקטגוריה זו בעיקר בשל פער המחיר הלא מספיק משמעותי ביחס למשפחתיות שבמקביל גם הציעו תמורה טובה יותר לעלות הגבוהה ממילא של מכונית בישראל. כעת, כשפער הופך משמעותי יותר גם עבור הלקוח הפרטי, יבואניות הרכב מקוות לשנות את מאזן הכוחות (גם אם רק במעט) ולקסום גם ללקוחות פרטיים שמוכנים להתפשר על ממדים מעט קטנים יותר ולזכות ברכב עם צריכת דלק עדיפה ועם אותה רשימת אבזור אליה התרגלו.

כדי לעזור לאלה מכם שמכירים פחות את המתמודדות בפלח השוק, או לאלה מכם המבקשים לדעת מספר מאפיינים עיקריים בכל אחת מהן, הכנו עבורכם את הרשימה הבאה. לרוב הדגמים גם גרסאות ידניות זולות יותר ורמות אבזור נוספות, אבל ברשימה זו נביא רק את הגרסאות האוטומטיות הנמכרות יותר באופן משמעותי ביחס לידניות ואת רמות האבזור הנפוצות ביותר או אלה שהיבואניות מעריכות כי תמכור ממנה יותר בשנה זו.

מיצובישי אטראז'

האטראז' הוצגה באמצע 2013 ומבוססת על פלטפורמת מיצובישי ספייס סטאר. היא מציגה מידות צנועות ביחס למתחרות, אך במקביל גם משקל קל יותר, דבר שלטענת היבואנית, אפשר למיצובישי להתקין בה מנוע בנפח 1.2 ליטר המציע ביצועים סבירים וצריכת דלק טובה. האטראז' משווקת בישראל בשילוב תיבה ידנית או אוטומטית (רציפה) ובשתי רמות גימור לכל אחת. פערי המחיר בין הגרסאות ורמות האבזור קטנים מאוד והגרסה האוטומטית מאובזרת באופן נדיב וחריג לקבוצה.

מאפיינים עיקריים:
מחיר: 94,900
גרסה: 1.2 ליטר, 80 כ"ס, תיבה רציפה
תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 19.2 ק"מ לליטר
אבזור עיקרי: לחצן התנעה, מערכת מולטימדיה, בקרת אקלים, מצלמה אחורית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיצובישי אטרז'. אתר יצרן
מיצובישי אטרז'/אתר יצרן

פיג'ו 301 / סיטרואן C אליזה

הצמד הצרפתי פותח יחדיו עבור שווקים מתפתחים ומבוסס על פלטפורמת ה-208/C3. שתי המכוניות מציעות ממדים מהגדולים בקבוצה ותא מטען ענק (506 ליטר). היצע המנועים רחב כשעד עתה הגרסה הנמכרת ביותר הייתה בנזין 1.6 ליטר אוטומטית (4 מהירויות). בתחילת שנה הצטרפה להיצע המקומי של ה-301 גם גרסה אוטומטית רובוטית (5 הילוכים) המשולבת עם מנוע בנזין 1.2 ליטר. בשל תמחורה האגרסיבי גרסה זו צפויה לזכות בנתח שוק משמעותי.

מאפיינים עיקריים:
מחיר: 99,990
גרסה: 1.2 ליטר, 72 כ"ס, תיבה אוטומטית רובוטית
תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה:. 19.2 ק"מ לליטר
אבזור עיקרי: מערכת שמע מותאמת MP3, מחשב דרך

פיג'ו 301 אוטומטית. ניר בן טובים
פיג'ו 301. יחד עם סיטרואן סי אליזה הן מהוות תשובה צרפתית לקוריאניות/ניר בן טובים

יונדאי i25

ה-i25 היא רבת המכר של הקבוצה עוד מימי קודמתה, האקסנט. היא הגיע אלינו בתחילת 2011 וחולקת מכלולים עם קיה ריו. i25 נמכרת אצלנו עם מנוע 1.4 או 1.6 בשילוב תיבה אוטומטית ובשתי רמות גימור כאשר הגרסה הנמכרת ביותר היא הבסיסית. לאחרונה כדי להתמודד טוב יותר עם המתחרות שודרגו כל רמות האבזור במערכת מולטימדיה.
מאפיינים עיקריים:

מחיר: 109,500
גרסה: 1.4 ליטר, 109 כ"ס, תיבה אוטומטית
תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15.6 ק"מ לליטר
אבזור עיקרי: מערכת מולטימדיה, בלוטות', מצלמת רוורס

מבחן יונדאי i25 אקסנט. קובי ליאני
יונדאי i25. פופולרית במיוחד/קובי ליאני

סקודה ראפיד / סיאט טולדו

התאומות ראפיד וטולדו תוכננו יחדיו ע"י פולקסווגן ומבוססות על פלטפורמה מוארכת של הפולו. פרט לאורך החריג שאר הממדים דומים לקבוצה אבל הקלף החזק הוא תא המטען כשהצמד מציע את חללי האכסון הגדולים ביותר (550) ואת השימושיות הגבוהה ביותר בזכות השמשה האחורית הנפתחת גם כן. הן מוצעות במגוון מנועים כאשר הגרסה הנמכרת ביותר היא 1.4 ליטר DSG. הראפיד מוצעת בשתי רמות אבזור ואילו הטולדו באחת המקבילה לזו המאובזרת של הראפיד. באופן מפתיע התמחור מעט שונה והטולדו המאובזרת עולה 1,000 שקל יותר מהראפיד הבסיסית.

מאפיינים עיקריים:
מחיר: 117,990 לראפיד בסיסית ו-118,900 לטולדו.
גרסה: 1.4 ליטר, 122 כ"ס, תיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים
תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 17.2 ק"מ לליטר
אבזור עיקרי בראפיד הבסיסית: שליטה על מערכת השמע מגלל ההגה, זוג רמקלים
אבזור עיקרי בטולדו: בקרת שיוט, בקרת אקלים, 4 רמקולים, מראות מתקפלות

מבחן סקודה ראפיד TSI. קובי ליאני
סקודה ראפיד. מתחת לאוקטביה/קובי ליאני

קיה ריו

ריו חולקת מכלולים עם יונדאי i25 והגיע לישראל בתחילת 2012. היא מציע ממדים דומים לאלה של אחותה וממוצעים לקטגוריה. בעבר שווקה עם מגוון מנועים (ביניהם גם דיזל), אך עתה היא משווקת עם מנוע בנזין 1.4 בלבד בשילוב תיבה ידנית או אוטומטית. היא מציעה יותר אבזור ביחס ליונדאי המקבילה, אך כאמור לאחרונה יונדאי הוסיפה מערכת מולטימדיה להיצע דגמיה.
מאפיינים עיקריים:

מחיר: 107,900
גרסה: 1.4 ליטר, 109 כ"ס, תיבה אוטומטית
תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15.4 ק"מ לליטר
אבזור עיקרי: תאורת יום, שליטה על מערכת השמע מההגה, כניסת USB

מבחן קיה ריו סדאן ידנית. קובי ליאני
קיה ריו. עיצוב מושך/קובי ליאני

שברולט סוניק סדאן

הסוניק חולקת מכלולים עם הספארק הקטנה יותר כמו גם עם הטראקס - רכב הפנאי החדש של היצרנית. היא הוצגה והגיע אלינו ב-2011 כאשר ב-2013 עברה עדכון מכללים (תיבת הילוכים, הגה) שהקטין את צריכת הדלק והוביל להוזלה במחירה (בשל ירידה מקבוצה 7 ל-4 במדרגות המס הירוק). סוניק סדאן שווקה בעבר גם עם מנוע 1.4 ליטר, אך כעת היא נמכרת עם מנוע אחד וברמת אבזור אחת גבוהה.
מאפיינים עיקריים:

מחיר: 107,900
גרסה: 1.6 ליטר, 115 כ"ס, תיבה אוטומטית
תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15.4 ק"מ לליטר
אבזור עיקרי: בקרת שיוט, שליטה על מערכת השמע מההגה, כניסת USB

שברולט סוניק סדאן. אתר יצרן
שברולט סוניק סדאן. שימושית/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully