וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: יונדאי i10 החדשה

הביקוש למכוניות מיני נמצא בשיאו, אז לקחנו את יונדאי i10 החדשה למבחן ארוך טווח בן ששה חודשים כדי לענות על שאלה חשובה: האם מכונית קטנה מחזירה תמורה גדולה?

צילום: עידו שחם עריכה: רן צימט

יוקר המחייה בישראל כופה על רבים מאתנו לקחת החלטות צרכניות נבונות יותר מאי פעם. אבל בניגוד לענף הדיור, שם ניצבים זוגות צעירים חסרי אונים מול מחירים שערורייתיים של מגדלי דיור שאין בהם אלא ארבעה קירות, חלונות וברזים, ענף הרכב בארץ פתח את שעריו לאלטרנטיבות זולות ונגישות לתחבורה הציבורית הכושלת, וכן כתשובה למכוניות הלימון השבריריות שרובצות בשוק המשומשות. כל זה, במחירים שאפשר איך נאמר, "לחיות איתם בשלום".

קבוצת הרכב הקטנה ביותר בישראל צומחת תחת קטגורית "מיני", ואם טרם נחשפתם לממדי התופעה, נספר כי היא מונה מספר גדול של מכוניות זעירות, זולות ופשוטות כמו סוזוקי אלטו ושברולט ספארק, פיג'ו 107 (תוחלף בקיץ על ידי 108), מעליהן סקודה סיטיגו וסיאט מיי, לצד קיה פיקנטו, ובמפלס הצמרת אפשר לנקוב בפיאט 500 למשל, שנחשבת לסוג של "מיני יוקרתית", שכן תג המחיר עבורה גובל ב-100 אלף שקלים בחלק מהגרסאות.

בקרב המכוניות שבידלו את עצמן מפלח המיני כבר עם פריצת הסכר, התייצבה בארץ יונדאי i10, האחות הלא זהה של קיה פיקנטו עימה היא חלקה את המכלולים. הדגם הקודם (2009) הקרין תחושה שאפשר לבנות מכונית קטנה ושימושית ולהמנע מאותה תחושת עלבון שפוקדת חלק מהמתחרות העירומות. יחד עם זאת, מחירה היה גבוה, ולכן על מנת לקבל "יותר מכונית", נאלצת לשלם יותר כסף, ולא כולם קיבלו זאת בהבנה כשהעקרון המנחה במכונית מיני הוא לשמור כמה שקלים בארנק.

קטנה שהיא לא קטנה

יונדאי i10 החדשה צועדת בעקבותיו של הדגם היוצא, ונראה שב-2014 מכונית מיני (לפחות מקוריאה) הגיעה לבשלות מסוימת שיכולה להוות תחרות גם למכוניות סופר מיני זולות. במסגרת המבחן, בו נבלה במחציתה כמעט חצי שנה, ננסה לעמוד על יכולותיה במגוון תנאים ונסיבות, נחקור מה באמת כל כך אטרקטיבי במכונית עירונית קטנת מימדים, ואם קבורה כאן איזשהיא בשורה גדולה בצריכת הדלק.

הדגם שאספנו מבית מכלמוביל, לפחות על פי מספרים ראשוניים, הינו הפופולרי ביותר בקרב הצרכנים: מנוע 1.2 ל' עם 87 כ"ס בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 4 מהירויות. רמת האבזור היא הגבוהה בשורותיה, 'סופרים' שתג המחיר עבורה גובה מכם עלות של כ-79 אלף שקלים, בעוד גרסאות בסיסיות מתחילות אפילו ב-59 אלף שקלים (1.0 ל' ידני אינספייר).

אנו מזמינים אתכם הגולשים, לעקוב אחרינו בדיווחים החודשיים ולבחון אם מכונית מיני קטנה של יונדאי, היא בדיוק הנוסחה לה אתם זקוקים כדי לנוע בסמטאות העיר, מחוצה לה, או אולי תשקלו אותה עבור משפחה קטנה ובמחיר הוגן.

על הצד הטכני:

מידות: אורך 3.665, רוחב 1.66 מ', גובה 1.50 מ', בסיס גלגלים 2.38 מ'
נפח תא מטען: 252 ל'
משקל: 970 ק"ג
מיכל דלק: 40 ל'
מנוע: 1.2 ל' בנזין, 87 כ"ס ב-6,000 סל"ד, 12.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 4 מהירויות עם תפעול טיפטרוניק
בלמים: דיסק מאוורר, דיסק
מתלים: מקפרסון, קורת פיתול
צמיגים: 175/65/14
גלגל חלופי: זמני
ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-13.8 ש'
מהירות מרבית: 163 קמ"ש.
צריכת דלק (יצרן): עירוני – 12 ק"מ לליטר, בינעירוני 19.6 ק"מ לליטר
פליטת דו תחמוצת הפחמן: 142 גק"מ, 6 בדרגת זיהום אוויר
בטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ובלימה (טרם נבחנה בניסוי ריסוק Euro-Ncap)
מחיר לצרכן: 79 אלף שקלים
מרווח טיפולים: פעם בשנה או כל 15 אלף קילומטרים, לאחריו כל 20 אלף קילומטרים

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully