וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: הונדה SH Mode 125 סמ"ק

הונדה הוסיפה גרסה העונה לשם Mode ל-SH המוכר, כווצה אותו והפכה אותו לקליל בעיר ובטוח לרוכבים מתחילים. כמה עולה?

מבחן קטנוע הונדה SH mode 125. קובי ליאני
מבחן קטנוע הונדה SH mode 125/קובי ליאני

על היעילות המדהימה של קטנועים בתחום האורבני, אין וויכוח ואם נביט שנים אחדות לאחור לרגע המכונן שבו שונתה רמת הבסיס לרשיון הנהיגה ל-125 סמ"ק, נגלה שהאופציה הזו קרצה לרבים. לאלפים. לרוכבים ורוכבות חדשים שהחליטו להשאיר את המכונית אצל מישהו אחר ואת סידורי היומיום לעשות על שני גלגלים זריזים ונטולי בעיות חניה.

על כך שהיעילות הזו עצבנה מישהו במשרד האוצר, כבר אין טעם להכביר במילים, אז נשארנו עם הגלגלים ויצאנו לסיבוב על עוד כלי סופר יעיל בעיר. כמעט כולם מכירים את ה-SH של הונדה וממש בימים האחרונים הגיעה לארץ גרסת ה-Mode ('מוד') שלו שלקחה את הפורמט המוכר, כווצה אותו, ליטשה את העיצוב שלו והפכה אותו לאטרקטיבי יותר.

בטוח בגבריות

לוקח קצת יותר מרגע להבחין בשינויים שבוצעו במעבר לגרסת ה-Mode. לאט לאט גם מגלים אותם ומוצאים חזית יותר מחויכת ופחות זוויתית, בדופן חלקה יותר ובחלק אחורי רזה. מה שקשה יותר לראות בעין זה שהממדים כולם נעשו קצת יותר דקיקים וגם שהדיאטה הצליחה וכעת במקום 134 ק"ג ב-SH המקורי, יש לנו כאן רק 116 כאלה וזה תמיד טוב.

הריכוך והעידון שעבר הקטנוע הקטן, יחד עם הגלגל הגדול מלפנים (16 אינטש), גורמים לו להראות קצת פחות גברי. או בעצם, הרבה יותר נשי בפוזה שלו. לנו זה לא ממש מפריע. אנחנו בטוחים בגבריות שלנו, אבל מספיקה שעה של הסתובבות ברחובות תל אביב, כדי למשוך לא מעט תשומת לב ממעט הרוכבות שעוד נשארו בעיר. וכן בנות, בלי להתעקש תוכלו לקבל אותו בצבע וורוד מסטיק.

כשעוברים את ה-Mode מיד לאחר ישיבה על ה-SH הרגיל, מגלים שתנוחת הישיבה השתנתה כדי להוסיף לידידותיות שלו למשתמש\ת. המושב הונמך ל-76.5 ס"מ, כך שגם רוכבים ורוכבות נמוכים יכלו להגיע בקלות לרצפה ומנגד, הכידון הוגבהה ל-99 ס"מ, כך שהידיים יונחו עליו בצורה מאוד טבעית ולא מעייפת. המושב השטוח והרך ממשיך עם הגישה ומאפשר לרוכב עליו לנוע לאורך שטח גדול, רק שמדרס הרגליים מאוד קטן ומקובע.

מבחן קטנוע הונדה SH mode 125. קובי ליאני
מבחן קטנוע הונדה SH mode 125/קובי ליאני

כיף לחסוך

ההונדה SH 'מוד' קיבל את מנוע ה-125 סמ"ק שמשרת כמה מדגמי הונדה, בניהם ה-PCX. המנוע הזה מפיק על הנייר 11.6 כ"ס (8,500 סל"ד) וגם 1.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד ולמרות שהוא לא מותח את גבולות ההספק עד לקצה המותר (14.9 כ"ס), הוא לא מרגיש חלש במיוחד. להיפך, בזכות הגמישות של המנוע הזה הוא מזנק קדימה בנחישות במזורים ועד 80 קמ"ש הקצב משכנע והדחיפה בשרנית למדי ביחס לקטנועים בעלי נפח זהה. מעבר למהירות זו, ה-SH אוסף את הקמ"שים אחד אחד ואצלנו הוא עצר את השעון על 107 קמ"ש שהיו 99 קמ"שים לפי ה-GPS. נציין רק שקיבלנו את ה'מוד' חדש לגמרי, ללא קילומטרים כלל, כך שהמנוע צפוי להתחזק מעט בהמשך הזמן.

המנוע הזה מצויד גם במערכת הכיבוי האוטומטית בזמן עצירה. מערכת שמקבילה לזו של המכוניות שנקראת Stop And Go וגם כאן היא מנסה לחסוך מעט בדלק, רק שכדי להפעילה יש ללחוץ מעט יותר חזק על הבלמים כדי שהיא "תבין" שאתם בעצירה מוחלטת. ההתנעה חזרה מהירה ולא צריך יותר מדקות כדי להתרגל לכיבוי וההתנעה. ומה זה עשה לצריכת הדלק? אל נתון של מעל ל-50 קילומטרים לליטר דלק לא הצלחנו להגיע. גם לא קרוב לזה ובמבחן שלנו שכלל שילוב של עיר, הרבה עיר וגם גיחה לבית ינאי על כביש החוף כשמהצערת מוצמדת לעצר, ראינו 31 קילומטרים לליטר בין התדלוקים. אל תחנות התדלוק הגענו לאחר כ-200 קילומטרים עם ההשקה לקו האדום במדיד (5.5 ליטר נפחו של מכל הדלק) וזהו טווח נסיעה טוב לקטנוע עירוני שכזה (ישנם שני מדי מרחק מתאפסים).

מבחן קטנוע הונדה SH mode 125. קובי ליאני
מבחן קטנוע הונדה SH mode 125/קובי ליאני

גלגל ענק

הגלגלים הגדולים כבשו את אירופה, אבל אצלנו עדיין מדובר באופנה וחבל שמעט כל כך מצליחים להבין את התועלת שבהגדלה. נכון, מצד אחד זו גורמת להקטנה של תא המטען מתחת למושב (קסדה מלאה נכנסת ללא קושי), אבל השיפור באיכות הנסיעה ניכר מאוד.

הגלגלים הגדולים של ה-SH מוד מצליחים לגמד את רוב המהמורות ומשאירים למתלים את המלאכה של להוציא את העוקץ ממרביתן, וזה עובד. נוח להעביר זמן על ההונדה הקטן, גם כשנקלעים לצד המשובש של תל אביב. מנגד, כשמגבירים את קצב הרכיבה, ההיגוי הרבה פחות עצבני מזה של קטנוע בעל גלגלים קטנים והאחיזה הגבוהה מהגומי האיכותי גרמה, לפחות לנו, לדחוק אותו במהירויות גבוהות למדי לתוך פניות. ה-SH התמודד גם עם המשימה הזו בהצלחה ואפשר אפילו לומר שנהנינו לרכב עליו ובלי להתבייש גם נודה שפה ושם גם חייכנו בקסדה.

ה'מוד' קיבל גם את מערכת הבלימה המשולבת והמסורתית של הונדה וניכר שגם זו הותאמה לרוכבים מתחילים. שני המנופים מפעילים לחץ עדין בתחילה על הבלמים ולא צריך להשקיע כוח רב מדי כדי להפיק עצירה בטוחה וגם כשלוחצים בכל הכוח על אחד המנופים, קשה מאוד לגרום לנעילה של הגלגלים. אולם למרות השילוב במערכת, רק לחיצה על שני המנופים יחד מניבה עצמת בלימה ראויה ונחושה.

מבחן קטנוע הונדה SH mode 125. קובי ליאני
מבחן קטנוע הונדה SH mode 125/קובי ליאני

גם המחיר ירד

כחלק מהמאמץ להפוך את ה-SH לידידותי יותר לרוכב המתחיל, גם המחיר התכווץ במעט - מ-22,500 שקל, המחיר ירד ל-18,500 שקל. הוא עדיין יקר מחלק גדול מקטנועי ה-125 סמ"ק האסיאתיים, אבל כשרוכבים עליו, מרגישים שיש שתמורה בעד האגרה. הוא נוח למדי, גם ברכיבות ממושכות, שימושי להפליא בתוך העיר, מהנה לרכיבה וגם חסכוני יחסית בדלק. פיתרון טוב לעיר? מצוין לדעתנו.

על הצד הטכני:
מנוע: צילינדר יחיד, קירור מים 4 פעימות
נפח: 125 סמ"ק
חיסכון: מערכת הדממת מנוע בעצירה
הספק: 11.6 כ"ס ב- 8,500 סל"ד
מומנט: 1.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית
התנעה: חשמלית
תמסורת: ווריאטור
מערכת בלימה: משולבת
בלם קדמי: דיסק 220 מ"מ
בלם אחורי: תוף 130 מ"מ
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי, מהלך 89 מ"מ
מתלה אחורי: מהלך 83 מ"מ, 5 מצבי עומס קפיץ
צמיג קדמי: 80/90-16
צמיג אחורי: 100/90-14
בסיס גלגלים: 1,305 מ"מ
גובה מושב: 765 מ"מ
מרווח גחון: 145 מ"מ
משקל רטוב: 116 ק"ג
מכל דלק: 5.5 ליטר
צריכת דלק (יצרן): 50 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 31 ק"מ לליטר
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 18,500 שקל

קונים קטנוע או אופנוע חדשים? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully