וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה NC 750 X במבחן ארוך טווח

אפשר לרכב גם אחרת, עם מעט סוסים, הרבה מומנט, שימושיות מצוינת ובעיקר, ברגיעה. הונדה NC750X מצטרף למבחן ארוך טווח

בן קלמר

צילום וידאו: עידו שחם
צילום סטילס: בן קלמר
עריכה: רן צימט

בדקות הראשונות לרכיבה על ה-NC750X החדש, מתחילים לחשוב שהונדה עשו את כמעט את כל הטעויות האפשריות בבניית האופנוע הזה. המנוע שלו מתפטר כבר ב-6,500 סל"ד, ההיגוי מעט כבד, תנוחת הישיבה גבוהה וזקופה כמו אופנועים דו-שימושיים, אבל אין לו שום יכולת שטח, צליל חלבי בוקע מהאגזוז וגם הבחינה הויזואלית בחניה לא מעוררת חשק עם מזלג רגיל מלפנים, זרוע אחורית בסיסית ואפילו דיסק יחיד במערכת הבלימה הקדמית. מה קורה פה? הונדה השתגעו?!

ממש לא. רק כאשר מבינים על מה מדובר ולמה התכוון המשורר, אפשר להבין עד כמה גאוני, לא פחות, האופנוע הזה. תכלס, לא צריך יותר מכמה דקות על מושבו כדי להבין זאת, אבל באותה הקלות, אפשר לפספס לחלוטין את הפואנטה, לפרש אותה לא נכון ועל הדרך גם להשתעמם. רגע לפני שנצא עם ה-NC החדש למבחן ארוך טווח, בואו נראה עם מה יש לנו עסק הפעם.

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. בן קלמר
מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X/בן קלמר

אופנוע מעולם המכוניות

להונדה יש אופנועים ספורטיביים ויש להם גם כמובן קטנועים, אבל לפני שנים אחדות, הונדה החליטו לנסות את דרכם בכיוון אחר - לייצר כלי תחבורה דו-גלגלי ממוקד יום-יום, על כל המשתמע מכך, ממש כמו שה-CBR1000RR ממוקד ספורט.

אז הם ניגשו אל אגף המכוניות של החברה, מצאו את הג'אז הקטנה (נחשבת לאחת הסופר-מיני השימושיות ביותר בתעשיה) והשאילו ממנה את המנוע, או נכון יותר, חצי ממנו, רק שני צילינדרים (670 סמ"ק). מסביבו הם בנו שלדה בגיאומטריה סלחנית מאוד (בסיס גלגלים של 154 ס"מ וזווית מזלג של 27 מעלות) ועליה מיקמו את הרוכב בתנוחה זקופה בדומה לאופנועים דו-שימושיים ועם תכנון חכם, הצליחו לדחוק את מכל הדלק מתחת למושב ובמקום המסורתי ליצור תא אחסון לקסדה מלאה.

ה-NC750X החדש שהנכם רואים בתמונות, הוא הדור השני לאופנוע זה, שהיה בעצמו להצלחה מסחררת באירופה מבחינת המכירות והוא אף זכה בתואר אופנוע השנה. האופנוע החדש שינה את נפח מנועו ל-745 סמ"ק והעלה את ההספק לכ-55 כ"ס (51 בעבר) ואת המומנט ל-6.9 קג"מ (6.1 בעבר) והוסיף גל איזון שיחליק את פעולתו. כל אלה יחד מנסים ליצור את האופנוע שהכי מתאים לשימוש בית-עבודה-פגישה-בית וגם קצת טיולים בשביל הנשמה. וזה מצליח?

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. בן קלמר
מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X/בן קלמר

חי בעיר, זורם בחוץ

קל מאוד להתחבר אל ה-NC750X החדש, אלא אם עברתם אליו מאופנוע ספורט ולא דאגתם לשנות את הכיול במוח. הידידותיות שלו מתחילה עם מושב נמוך יחסית (83 ס"מ) וממשיך עם תנוחת רכיבה שלא מפעילה שום לחץ על הגוף - הידיים קרובות ורחבות, הרגליים מתחת לגוף בזווית נוחה והמושב עצמו קפיצי ורחב עם מספיק מקום לנוע עליו לפנים ולאחור.

הוא לא קל שבקלים עם 219 קילוגרמים, אבל גם לא מקשה בשום אופן על ההתנהלות, גם במקרים שצריך לתמרן לאחור בחניה צפופה. הישיבה הזקופה מחזירה מעבר לנוחות גם דיבידנד חשוב בשיפור שדה הראיה ההיקפי. אפשר לראות מעל לגגות המכוניות מה מתרחש מלפנים וגם המראות עושות בסך הכל עבודה טובה בראיה לאחור. אנחנו מאוד אהבנו את תא האחסון הגדול. את הקסדה היקרה אמנם לא השארנו שם, אבל את כל השאר, כן - בקבוק מים, שמן לשרשרת, ניירת וגם א המצלמה בשעת הצורך. עדיף שם מאשר על הגב.

המנוע כאמור מגיע מעולם המכוניות והוא בהחלט מרגיש כזה. בניגוד למנועים הקונבנציונאליים בעולם האופנועים, תחום הפעולה נמצא בתחתית הסל"ד ולא בשלב החמש ספרתי. הונדה הבינו שכדי לחסוך בדלק, צריך להגדיל את הגמישות ולהפחית סיבובים מיותרים וזו בדיוק שיטת הפעולה כאן. כבר ב-2,000 סל"ד יש עם מה לעבוד בכל אחד מששת ההילוכים והגמישות של המנוע, והמומנט הם אלה שבהחלט מזיזים כאן את העניינים. הכוח מתגבר בליניאריות ללא מדרגות כוח עד לחיתוך ב-6,500 סל"ד, 250 סיבובים מעל לשיא ההספק. לא, זה לא מנוע של הארלי, זה פשוט מנוע שתוכנן לחיסכון וגמישות וכן, גם לפעולה שקטה וחלקה. אני בטוח שהשכנים שלי בבניין מברכים על השינוי מהאיטלקי הרועם - ההונדה הזה לא מעיר אף אחד גם בשעות אחר הצהריים של יום שישי.

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. בן קלמר
מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X/בן קלמר

הנאה בלי מאמץ

המנוע עצמו לא חזק. יש לו רק 55 כ"ס, אבל ב-85 אחוזים מהזמן הרכיבה, זה הרבה יותר ממספיק. הוא עדיין זריז מאוד ברמזור, זריז יותר מכל טימקס למשל וגם כשמחליטים לאתגר אותו במהירות סופית, הוא ידגדג מלמטה את סמן ה-180 קמ"ש וזה לגמרי מספיק. אפילו יותר. הוא לא מסעיר בצלילים או באיומים להרים את הגלגל הקדמי, אבל הוא פשוט יעיל. יעיל ופשוט. יש מומנט, יש דחיפה בבטן, בלי שטויות. וכן, זה תמיד נעים לראות צריכת דלק של 25 קילומטרים לליטר ברכיבה רגועה.

בכבישים המפותלים של רמת הגולן מגלים שלמרות השימוש ברכיבים בסיסיים יחסית, אפשר להיות עמו מהירים מאוד, ליהנות וגם להרגיש בטוחים. ה-NC לא מסתיר מהרוכב דבר - הוא מעביר אינפורמציה מכל חלק בו, גם מטיב האחיזה בקרקע והמתלים שלו מאפשרים לרוכב לדחוק אותו הרבה יותר רחוק ממה שניתן לשער. הכידון שלו מצריך קצת יותר השקעה בדחיפה לקראת פניות, אבל מהר מאוד מתרגלים לכך ומגלים שלסלחנות שלו, גם לטעויות רכיבה, כמעט שאין גבול. זה אומר שהבלמים החזקים (למרות הדיסק היחיד) לא גורמים להזדקפות מידית כשבולמים בזמן הטיה, שהגששים ברגליות נוגעים בכביש הרבה לפני שהצמיגים נסגרים וגם כשפותחים את מלוא המצערת ביציאה מהפניה, הכוח ירד באופן מסודר וממושמע לגלגל האחורי.

מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X. בן קלמר
מבחן ארוך טווח אופנוע הונדה NC 750 X/בן קלמר

מכאן והלאה

ארץ ישראל היא מקום לא שפוי. השמש כנראה צלתה פה את המוחות של כולם ולכן הכל כאן מתנהל על העוקם, גם כשסוגרים את הזום על העולם הצר של האופנועים. המדינה לא מעודדת רכיבה, הביטוח חונק, הכבישים לא סלחנים והיבואנים לא יודעים שובע עם עלויות התחזוקה. ולכן, כשפתאום מגיע אופנוע שפוי למחוזותינו, מיד מביטים בו בחשדנות.

פאן נוסף לידידותיות של ה-NC750X מתגלה בעלויות עם מחיר של 64,900 שקל, בתחזוקה עם מרווח טיפולים של 12,000 קילומטרים (ביקורת כל 6,000 ק"מ) ועלויות תחזוקה שתמיד נמצאות בתחום הנמוך של הארבע ספרות. אופנוע זה מגיע אלינו למבחן ארוך טווח לאחר שסיים סבב מתיש כאופנוע הדגמה של היבואן, כשעל מד המרחק שלו נרשמו 3,200 קילומטרים. בחודשים הרבים שישהה במחיצתנו, נעביר אליכם מדי חודש סקירות מקיפות על החיים במחיצתו, החוויות וגם השירות במוסך. קצת שפיות לא תזיק. נכון?

על הצד הטכני:

מנוע: 2 ציל', 745 סמ"ק, קירור נוזל
הספק: 54.8 כ"ס ב-6,250 סל"ד
מומנט: 6.9 קג"מ ב-4,750 סל"ד
מתלה קדמי: מזלג רגיל, 41 מ"מ, מהלך 153.5 מ"מ
מתלה אחורי: זרוע פלדה דו צדדית, בולם יחיד, מהלך 150 מ"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד, 320 מ"מ, קאליפר 3 בוכנות
בלם אחורי: דיסק יחיד 240 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 160/60 R17
מכל דלק: 14.1 ליטר
אורך, רוחב, גובה: 221, 84, 128.5 ס"מ
מרווח גחון: 16.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 154 ס"מ
גובה מושב: 83 ס"מ
משקל (יבש): 202 ק"ג
משקל (רטוב): 219 ק"ג
מחיר: 64,900 שקל

מבחנים ארוכי טווח לאופנועים וקטנועים, רק בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully