וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס רכיבת אנדורו: רוכשים ידע

5.4.2014 / 8:27

איך מדלגים מעל קיר בגובה שני מטרים? איך מזנקים ממדרגת סלע ומה עושים כשבאמצע המסלול יש גזע עץ? הצטרפנו לקורס רכיבת שטח

קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג. קובי ליאני
קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג/קובי ליאני

בשנות ה-90 של המאה הקודמת, עם צמיחת שוק הדו-גלגלי, יותר ויותר רוכבים הגיעו למסקנה הנכונה, שבכדי ליהנות ולשרוד ברכיבה על כלים דו-גלגליים, צריך ידע וגם ניסיון. אחת הדרכים שבהן ניתן לרכוש ידע וניסיון בזמן קצר וללא סיכונים מיותרים, היא השתתפות בקורסים לרכיבה המעוברים על ידי מדריכים מקצועיים ובעלי ניסיון רב בהדרכת רוכבים.

בארץ פועלים כיום מספר בתי ספר לרכיבה המכשירים רוכבים פרטיים ומוסדיים למגוון תנאי רכיבה בכביש ובשטח. החודש הצטרפנו לקורס רכיבת שטח של חברת פרוריידינג המיועד לשפר את טכניקת רכיבת האנדורו עם דגש על התגברות על מכשולים.

קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג. קובי ליאני
קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג/קובי ליאני

מתחילים בתיאוריה

הקורס התקיים ביער הסמוך לישוב אלעד, במסלול, שהוכן במיוחד לצורך ההדרכה על ידי צוות ההדרכה של פרוריידינג. צוות ההדרכה בנוסף לכפיר לווין כלל עוד שלושה מדריכים וביניהם אף נכלל ירון גולדשטיין שהוא אחד מבכירי ומוותיקי רוכבי השטח בישראל עם ניסיון וידע רבים במיוחד.

יום ההדרכה החל בהדרכת רכיבה תאורטית, שכלל סקירה על הבעיות שבהן עלול להיתקל הרוכב בשטח ועל הדרכים הנכונות להתגברות עליהן. החל מתנוחת הרכיבה ועד להסבר על אופן ביצוע התהליכים המחשבתיים, שבסופו של דבר יביאו את הרוכב להתגברות נכונה על המכשול ולהקטנת הסיכוי לפגיעה בו ובאופנוע.

לאחר ההרצאה זכו המשתתפים בקורס לקבל הדגמה מעשית של תוכן ההרצאה בהתגברות על המכשול הראשון במסלול. מדרגת סלע בגובה של כשני מטרים עם גישה נוחה שלא מחייבת טכניקת טריאל (הנפת הגלגל הקדמי אל עבר הקצה העליון של המדרגה) בכדי לעבור אותה. בתחילה ירון גולדשטיין הגיע אליה במהירות גבוהה מאוד ופשוט השתמש במדרגה כמקפצה וזינק ממנה כמה מטרים באוויר ודילג מעל הבורות שהיו בקצה העליון שלה, ללא ספק זה היה מרשים מאוד! בשלב שני עבר להדגמה יותר רגועה של מעבר המדרגה בקצב איטי יותר תוך שימת דגש על תנוחת הגוף ותפעול האופנוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג. קובי ליאני
קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג/קובי ליאני

שש שעות של אקשן לימודי

כך במשך שש שעות עברנו דרך כל המכשולים שלאורך המסלול, כאשר בכל מכשול ניתן הסבר תאורטי קצר, הדגמות מגוונות וכמובן תרגול של החניכים. בגלל מספר המדריכים הגדול זכו המשתתפים בקורס להדרכה צמודה במהלך כל היום ולא היה כמעט מצב שבו אחד מהמדריכים לא צפה עליך במהלך ביצוע המסלול. כבר בהפסקת הצהריים חלק מהחניכים החלו להראות סימני עייפות, אך בזכות הדוגמה האישית וההתלהבות מהמסלול כולם עלו על האופנועים והמשיכו ללמוד כיצד להתגבר על עוד ועוד מכשולים שונים כגון: דרופים בגבהים שונים, שיפועי צד, גזעים, מדרגות סלע אנכיות ועוד...

לסיום ביצעו החניכים הקפות שלמות של המסלול וכך נדרשו ליישם באופן רציף את מה שלמדו על כל מכשול בנפרד וכאן בעצם נבחנת יעילותו של הקורס. רוכב שמצליח להבין את מה שהוא צריך לבצע ולאחר המכשול אומר למדריך שממתין לו שם: "רציתי לעשות כך, אך לא הצלחתי כי..." הוא רוכב שלמד בזכות הקורס ומכאן ואילך יוכל להמשיך ולהתקדם בכוחות עצמו. הקורס נתן לו כלים וידע, שאם הוא ישכיל להשתמש בהם בעתיד. הוא יוכל להתקדם ברמת הרכיבה בזמן קצר יותר ואפילו ליישם טכניקות שנלמדו במהלך הקורס על מכשולים ותנאי קרקע אחרים, שלא היו במסלול של הקורס. זהו למעשה היתרון של הדרכה מקצועית, היא מאפשרת לרוכב לנצל את הידע והניסיון של המדריך לצורך קיצור הדרך להבנת מיומנויות הרכיבה.

קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג. קובי ליאני
קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג/קובי ליאני

כשיודעים לרכב, נהנים יותר

בסיום הקורס ולאחר שיחות עם חלק מהמשתתפים הבנתי עד כמה קורס כזה יכול לעזור לרוכבים ליהנות הרבה יותר מרכיבה ולעשות אותה הרבה יותר בטוחה עבורו. אני בטוח שמרבית החניכים יחזרו למסלול באופן עצמאי ויבצעו את האלמנטים השונים ועדיין יזכרו את הערותיהם של כפיר וחבריו מהדהדות להם בראש.

לדעתי, קורס זה הוא חשוב מאוד גם עבור מי שכבר רוכב זמן רב בשטח וחושב שהכול "קטן עליו". לפעמים אם הולכים צעד קטן לאחור ניתן להשיג תנופה יותר גדולה לפנים.


גילוי נאות: ראובן סביו היה אורח חברת פרוריידינג והשתתף ביום ההדרכה כחניך מן המניין.

עוד דו-גלגלי בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג. קובי ליאני
קורס רכיבת אנדורו שטח של פרוריידינג/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully