וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונאות אופניים? יש מקצוע כזה

ענף האופניים פורח בישראל עם יותר מ-200 אלף רוכבים פעילים. אבל כבר מזמן לא מדובר בכלי פשוט, בוודאי שבתחזוקה

קורס מכונאות אופניים, המרכז הישראלי למכונאות אופניים. קובי ליאני
קורס מכונאות אופניים, המרכז הישראלי למכונאות אופניים/קובי ליאני

לעולם לא אשכח כיצד אבי לימד אותי לתחזק את האופניים שלי. תחזוקה שכללה תיקון פנצ'רים עם גיגית מים מדבקה ודבק מגע, שימון השרשרת ו... לא הרבה מעבר לכך. אולם הרבה אוויר נופח בגלגלים מאז והאופניים המודרניים מסוגלים להיות מורכבים לתחזוקה ממש כמו אופנועים ומכוניות.

שימוש בבלמי דיסק הידראוליים, מערכות הילוכים מתוחכמות, שלדות מחומרים מרוכבים ואקזוטיים וכמובן מתלים יקרים, מחייבים ידע טכני מקיף ומקצועי כדי לתחזק את המכונה המדוושת. זו הסיבה מדוע רוכבים רבים כמעט ומשתעבדים למוסכי האופניים ונאלצים לעתים לשלם כסף רב עבור התחזוקה הדרושה או תיקונים מתבקשים. זאת כמובן כאשר ישנו מכונאי מקצועי זמין אשר מיומן במכונאות אופניים.

מתוך המטרה להעלות את רמת מכונאי האופניים בישראל וכדי למנוע תאונות מתחזוקה לקויה, נפתח לפני ארבע שנים וחצי המרכז הישראלי למכונאות אופניים בבית ינאי. המקום מציע מגוון הכשרות הן למקצוענים שמעוניינים לעבוד בתחום והן לחובבים אשר מעוניינים ללמוד כיצד לתחזק בעצמם את האופניים שלהם. המרכז מספק גם אפשרות ללימודי פרקטיקה של המכונאים מעבר לקורסי קבלת התעודה, כולל עמדות שירות עצמי לרוכבים.

במקום נערכות הרצאות מסודרות לרוכבי אופניים, אודות שימוש ותחזוקה נכונה ולבחירה מוצעים שלל קורסים שמלמדים כיצד לטפל בתקלות, כיצד לכוונן את האופניים בהתאם לרוכב ולשימוש, קורס בניית גלגלים, קורס טכנאי מתלים וכעת גם קורס ייעודי לשירות ותחזוקה של אופניים חשמליים, שהשימוש בהם צובר תאוצה בישראל.

מחירי הקורסים לדוגמה עומדים על 590 שקלים לקורס בן 9 שעות ללימוד טיפול בתקלות באופניים. קורס מכונאי חובב שנמשך 15 שעות יעלה 1,100 שקל ואילו קורס שיהפוך אתכם למכונאים מוסמכים שאורך 100 שעות אקדמאיות יעלה 4,860 שקל.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully