וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות מוצר: מצלמת בטיחות לרכב של Papago

מצלמת הדשבורד של פאפאגו תתריע על סטייה מנתיב הנסיעה, אי שמירת מרחק ומיקום מצלמות מהירות, תקרא תמרורים וכמובן תתעד את הנסיעה

קובי ליאני

מצלמות תיעוד הנסיעה, כפי שכבר סיפרנו לכם, הן המוצר החם ביותר בשוק הרכב. מה שנולד מתוך המטרה למנוע משוטרים "לזכות" נהגים בדוחות על עבירות שלא ביצעו, התקדמו והפכו למוצר מציל ממש מבחינת תביעות ביטוח ועוד. אולם המצלמה החדשה שבחנו מבית Papago לוקחת את מלאכת תעוד הנסיעה כמה שלבים קדימה.

המצלמה של פאפאגו נבדלת מהאחרות הקיימות בשוק, בכך שהיא מצוידת במחשב עיבוד תמונה מתקדם שלמעשה מאחד בה תכונות פעולה של מערכות יקרות בהרבה כמו ה'מובילאיי' לדוגמה. המצלמה החדשה שמותקנת על השמשה הקדמית של הרכב, מצוידת בעדשה רחבה ובמצלמה שמתעדת את הנסיעה באיכות HD 1080P, בכך שהיא מייצרת קבצי וידאו באורך של 5 דקות. שמונה שעות הקלטה היא מסוגלת לצבור על כרטיס הזיכרון שלה, כאשר הקבצים נמחקים מהסוף כדי לשמור על עדכניות. אולם בעזרת לחיצה על מתג או בעזרת חיישן ה-G של המצלמה (פועל בזמן תאונה) ניתן לשמור קבצי וידאו ולמנוע את מחיקתם.

הרבה יותר ממצלמה תיעוד נסיעה

אולם לאחר שמכירים את שאר תכונותיה של המצלמה, נראה שהקלטת הנסיעה הופכת למשנית. מעבד התמונה של המצלמה יודע לזהות את סימון הכביש ובכך את נתיב הנסיעה ולהתריע גם בקול וגם בתצוגה מפני סטייה מנתיב הנסיעה. המחשב מתריע בשלב זה על כל סטייה, בין אם מכוונת או לא, שכן המצלמה אינה מחוברת אל מערכת האיתות של הרכב.

מעבד התמונה של המצלמה "יודע" גם לקרוא תמרורי מהירות ולהתריע כאשר מהירות הנסיעה גבוהה מזו המצויה בתמרור (המצלמה מצוידת במקלט GPS שמודד על העת את מהירות הרכב וכיוון הנסיעה). כמו כן, מעבד התמונה יודע לזהות כלי רכב הנמצאים בחזית ולהתריע כאשר הנהג אינו שומר מרחק מספק או כאשר אלה מבצעים האטה חזקה לפניו. בבחינה שלנו, הצפצוף של המצלמה במקרה זה מעורר ומעודד את הנהג לשמור מרחק ראוי מהרכב שלפניו, במידה וזה לא כיבה את ההתרעות הקוליות.

בעזרת מקלט ה-GPS ומאגר נתוני מיקום מצלמות המהירות (היבואן מספק עדכון תכוף להורדה פשוטה אל המצלמה), המצלמה יודעת גם להתריע לנהג על התקרבות למצלמה שכזו. את היכולת האחרונה, אהבנו במיוחד – מעבד התמונה יודע לזהות מצבים בהם הרכב נמצא במצב עמידה או נוסע באיטיות כמו בפקקי תנועה, וכשהרכב מלפנים מתקדם, המצלמה משמיעה צליל הדומה לצפצוף של רכב, כדי לעודד את הנהג לנסוע. יכולת מצוינת עבור הנהגים שחוטאים בהצצה אל הסמארטפון בזמן נסיעה בפקקים.

המצלמה של פאפאגו הפכה בזכות יכולותיה למוצר בטיחות של ממש ולא רק למצלמת תיעוד נסיעה. יתרונותיה מצליחים לחקות מוצרי בטיחות יקרים ממנה בהרבה ולהוביל עליהם במיוחד ביכולת להעבירה לכל רכב בו אתם נוסעים (אינה מצריכה התקנה פולשנית ברכב) ולכן אינה מוגבלת בשימוש. מחירה עומד על 1,995 שקלים ולטעמנו מדובר בתמורה מצוינת למחיר.

תכונות פיזיות:
מסך תצוגה בגודל 2.4 אינץ'
עדשה עם זווית צפייה של 130 מעלות
וידאו בפורמט של 1030p 30 frames per second ללא כיווץ
מגיעה עם תוכנת צפייה למחשב המציגה את כל פרטי הנסיעה כולל מהירות, מיקום וציר ניווט, כיוון הרכב
מקור מתח: שקע מצת ברכב (12 וולט)
כרטיס זיכרון:10 /
יציאת וידאו HDMI 1.3, USB - 2.0
מידות: גובה 6 ס"מ, עומק 9.5 ס"מ, רוחב 6.3 ס"מ
משקל: 127 גרם

את המצלמה ניתן לרכוש כאן

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

כך תבחרו מצלמת תיעוד נסיעה

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully