וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידוש רכב משומש: מלכלוכית לסינדרלה

רובנו נוהגים במכוניות משומשות, אבל הן לא חייבות להראות כמו גרוטאות. עם קצת תשומת לב, אהבה ומרפקים, אפשר לגרום להן להראות כמעט חדשות

קובי ליאני

צילום: עידו שחם
עריכה: מאיה בן ניסן

אנחנו אוהבים אתגרים. מכל סוג. ככל שהם יותר קשים, יותר מעניין ואתגר שכזה קיבלנו לאחרונה מיבואנית מגוואיירס, יצרנית חומרי הטיפוח לרכב מבית 3M. "תביא לנו רכב משומש ותראה איך אפשר להפוך אותו לכמעט חדש בלי פחחות ובלי צבע". הצעה מעניינת שלעצמה, שכן למרות העובדה שבישראל נמכרות למעלה מ-200 אלף מכוניות חדשות בישראל, אבל מאחר וגיל הרכב הממוצע בישראל עומד על שבע שנים, רובנו נוסעים על מכוניות משומשות. אבל מכונית משומשת לא חייבת להראות ישנה, מסתבר. מבט חטוף אל החניה שלנו מצא את הדוגמנית המתאימה לאתגר. הונדה אקורד בת שבע שנים שכבר ראתה אי אילו חוויות על הכביש. מכות, שריטות, לשלשת יונים ובעיקר בלאי של שנים של שימוש.

המכונית המאתגרת התקבלה מיד ומלאכת הערכת הנזקים החלה. ספירת שריטות, מישוש עומק הטינופת בתא הנוסעים וכמות האבק בתא המנוע. בתא המנוע? כן, גם לשם נגיע. ללא היסוס הרכב נכנס לרחיצה ידנית עם כפפות ייעודיות, שכן עם כל הפינוק שברחיצות אוטומטיות, הן עושות שמות בצבע הרכב והתבוננות קרובה על פח הרכב, חושפת בקלות מה עשו לו שנים של רחיצות כאלה.

אחרי הרחיצה, עברנו לעבודת הפלסטלינה שמנקה את כל הלכלוכים שהרחיצה הרגילה לא הסירה ואז הרכב מוכל לליטוש. עם ניירות ליטוש עדינים במיוחד (3,000 ו-6,000) מורידים שכבה דקה של לכה וצבע שרוט וכבר אז רואים אין השריטות מתחילות להעלם אחת אחת. אבל אין יודעים איזו שריטה אפשר או אי אפשר להעלים? כלל האצבע, תרתי משמע, אומר שאם הציפורן נתקעת במעבר על השריטה, היא עמוקה מדי ויתכן ולא תעלם. יש לשים לב שבכלי רכב אירופיים הצבע עבה בהרבה (150 מקרון) מזה שמקובל בקרב מכוניות יפניות (75-100 מקרון) ולכך יש לתת דגש בעת הליטוש. אחרי הפוליש, בא הווקס ואחרי הווקס בא חומר המגן על הצבע ובניהם מספר גדול של בקבוקים וחומרים ייעודיים. ופתאום, פח הרכב נראה כמו חדש ובעיקר, חלק ונעים למגע.

חידוש רכב משומש על ידי חומרי טיפוח לרכב. קובי ליאני
חידוש רכב משומש על ידי חומרי טיפוח לרכב/קובי ליאני

נכנסים פנימה

רגע לפני שעברנו לטפל בתא הנוסעים מצאו בחזית גם פנס חזית אחד דהוי לגמרי - תופעה מוכרת לא רק בישראל, בגלל השימוש בחיפויי פולי קרבונט לפנסי הרכב. העננות הזו לא רק מכוערת, אלא גם תגרום לרכב להיכשל בבדיקת הרישוי השנתית, אז הוא לוטש בעקשנות, עד שחזר להיות בהיר ונקי.

תא הנוסעים של ההונדה הזו נראה ככזה שלא נוקה מעולם, או לפחות שהשקיעו מחשבה יסודית בלכלוך שלו. בכל פינה מצאנו נגיעות שומניות, אבק, בוץ וכתמים במושבים ובמשענות הידיים. גם שם נשלפים בקבוקונים רבים עם חומרים ריחניים והטינופת נזלה החוצה. הניקוי הפנימי היה מאתגר יותר מזה החיצוני, שכן לא מדובר במשטחים קשיחים וישרים, אלא בבדים וחומרי דיפון עדינים שחומרי ניקוי לא ייעודיים עלולים להזיק להם מאוד. בסוף התהליך, תא הנוסעים היה ריחני ונקי כמעט כמו ביום שהרכב יצא משערי היבואן. תענוג.

אחרי הפח, תא הנוסעים והפנסים, עברנו לנקות את... תא המנוע. לא, זה שרק המכונאי משחק שם, לא אומר שהמקום הזה צריך להראות כמו מערה מאובקת וחשוכה. אז גם שם, רוסס חומר ניקוי ייעודי של מגוואיירס שמטפל באבק והשומנים ושייריו נוקו בעזרת קיטור יבש. בסיום התהליך רוסס חומר מגן, שבניגוד למוכרים, לא משאיר עקבות שומניות או סיליקוניות. החומר הזה לא רק גורם לתא המנוע להראות חדש, אלא גם אמור להגן על חלקי הפלסטיק וצינורות הגומי מבלאי מהיר.

חידוש רכב משומש על ידי חומרי טיפוח לרכב. קובי ליאני
חידוש רכב משומש על ידי חומרי טיפוח לרכב/קובי ליאני

מנקים לבד ואפשר גם לא

אחרי כחמש שעות של עבודת שרירים ומרפקים, הרכב הוצא אל השמש ופשוט נראה חדש. הפח מבריק, הצמיגים שחורים וטריים למראה (חומר שאינו פוגע באחיזת הכביש), תא הנוסעים נראה מזמין וסטרילי והרוב המוחץ של השריטות בפח נעלמו כלא היו. לא רק אנחנו נדהמנו למראה הניקיון, אלא עוד בזמן אנו עסוקים בצילום, ניגשו מתעניינים ושאלו בפשטות, אם אנו מעוניינים למכור את הרכב. אז אנחנו לא.

את ניקוי העמוק הזה אפשר לעשות בשני אופנים. הראשון, לקחת את הרכב אל תחנת רחיצה שמציעה את שירות זה ולצפות לעלות של כ-2,000 שקל. והשני, לעשות את הכל לבד בעזרת ערכה מלאה שניתן לרכוש באוטודיפו שמכילה שמפו, פלסטלינה וחומר סיכוך, פוליש, וקס, אפליקטורים ליישום ומטליות מקרו פייבר לניגוב הרכב. מחירה של ערכה זו עומד על 240 שקל ואליה יש להשלים רק מברגה ביתית שמשמשת כמכשיר להשמת הפוליש והווקס. אז כן, מכונית ישנה לא חייבת להראות ולהרגיש מיושנת ומטונפת ולמרות שהניקיון הזה נראה מסובך, התוצאה שווה את זה ללא ספק.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully